Archief - Formule 1 - Seizoen 2010

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Komen alle nieuwe teams aan de start in Bahrein?


  • Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten.

TeknomanFan

Legacy Member
Moridin zei:
Tja, wat moet hij anders doen? Hij heeft met dat te doen zich een toekomst bij Ferrari verzekert. Weinig mensen zagen (zien?) in hem een potentiële wereldkampioen maar als de eerste rijder binnen Ferrari het laat afweten en hij het goed doet, kan hij de nummer 1 worden binnen het team. Twee jaar terug duurde dat ook even toen Räikkönen maar niet op niveau geraakte maar uiteindelijk heeft hij de kans gekregen om voor de titel te strijden. Met zijn puntentotaal nu wordt dat zeer moeilijk zo niet onmogelijk maar wie weet liggen de kaarten volgend jaar anders en bakt Alonso er niets van.

Als hij nu toegeeft dat het een teamorder was wordt hij een nestbevuiler volgens Ferrari en wie weet verliest hij dan zijn kans op een goed zitje volgend jaar. Laat ons wel wezen, de enige reden waarom Alonso kon wegkomen met zijn gezeik over te weinig steun bij Renault en status binnen McLaren, was omdat hij dubbel wereldkampioen is. Massa moet dat niet proberen, zeker gezien zijn zwakke eerste helft van het seizoen.
Iedereen weet dat er teamorders waren, alleen durft niemand dit toegeven. Nu, voor mij hoeft hij dit ook niet publiekelijk toe te geven. Ik sluit mij op dat punt aan bij uw idee van de nestbevuiler.

Nu wat moet hij doen: in mijn ogen kan hij maar 1 ding doen en dat is zwijgen en wachten tot het overwaait en zeker en vast geen onnozelheden beginnen te zeggen zoals zijn interview. Door dergelijke uitspraken te doen, haalt ge uw gehele geloofwaardigheid onderuit

Lucian

Legacy Member
TeknomanFan zei:
Iedereen weet dat er teamorders waren, alleen durft niemand dit toegeven. Nu, voor mij hoeft hij dit ook niet publiekelijk toe te geven. Ik sluit mij op dat punt aan bij uw idee van de nestbevuiler.

Nu wat moet hij doen: in mijn ogen kan hij maar 1 ding doen en dat is zwijgen en wachten tot het overwaait en zeker en vast geen onnozelheden beginnen te zeggen zoals zijn interview. Door dergelijke uitspraken te doen, haalt ge uw gehele geloofwaardigheid onderuit

inderdaad, hij heeft de kans gehad om alonso er "zuiver" langs te laten maar toen ging hij fel in verdediging :x

jeltex

Legacy Member
Scifo zei:
Kom laten we nu niet rond de pot draaien, Massa zijn kansen op dit WK zijn 0,0. Ik vond hem zelfs afgelopen race slecht presteren met constant foutjes. En zo moeilijk was die track nu ook niet -.-

Je post is even ondoordacht als Vettel zn start dit weekend.

Ten eerste is er wat kansen op het WK betreft maar 1 regel; als het mathematisch nog mogelijk is dan kan het, al de rest is pure speculatie.
Wie had er in 2008 bv nog een cent op Raikkonen durven zetten toen hij met nog 2 races te gaan 17 punten achterstand had?
Ok, ik schat Alonso ook hoger in maar amper halverwege het seizoen al één van je rijders bevoordelen is wel erg vroeg.

En je vond Massa "slecht presteren" op een "niet zo moeilijke" track?
Juist ja, met je jarenlange ervaring als F1-piloot ben je natuurlijk in een uitstekende positie om zo'n dingen te zeggen :ironic:
En nee, F1-spelletjes spelen is niet hetzelfde.

xDama

Legacy Member
denkimi zei:
ik denk ongeveer 95% van de piloten. of met andere woorden: iedere piloot die ietwat tactisch inzicht heeft en zijn ploegmaat niet haat.

Tactisch inzicht... Tenzij Ferrari plots de snelste wagen heeft van het veld maakt Alonso nog maar weinig kans op de titel. Imo heeft hij een groot deel van zijn achterstand dit seizoen te wijten aan de talloze kleine, onnodige foutjes die hij al gemaakt heeft.

Het enige wat er dit weekend is duidelijk geworden, is dat Massa terug de 2e viool mag spelen bij Ferrari en dat Alonso het volledige team voor hem eist. Waren we bij de laatste 4 GP's, en stond Alonso volop in strijd voor P1 in het WK, dan zou ik dit nog kunnen aanvaarden, maar dit is ronduit triest.

FrostByte

Legacy Member
Idd, dat is wat ik wilde zeggen met mijn post: het was ronduit flauw van Alonso. Die jongen heeft echt geen team-inzicht in mijn mening. Ik ging ze beide toegejuichd hebben moesten ze 1-2 gefinished zijn met Massa op kop. Of als hij Massa echt kon passeren ging ik nog gezegd hebben: terecht. Dit is gewoon voortrekkerij. En Alonso moet bijna de rest van het seizoen winnen om nog kans te maken dus kom niet af met het kampioenschap. Want onderschat de red bulls en McLaren's niet in hun strijd.

Bijna iedere team-maat die Alonso gehad heeft komt er slecht van af. Zijn oude Renault-collega's zijn er allemaal op achteruit gegaan en Piquet heeft de slechtste jaren gehad van zijn leven bij Renault.

Dat Alonso niets wist van Crashgate, ik weet het niet. Het kan, maar het zou me ook totaal niet verbazen moest hij ervan geweten hebben. Maar dit terzijde.

Alonso en Hamilton: Hij kon het niet verkroppen dat een rookie hem op z'n minst evenwaardig was en zelfs beter presteerde. Het einde van 2007 zal ik nooit vergeten waar Hamilton slechts 7de moest zijn en Alonso 3de ofzo als Hamilton lager dan dan eindigde. Alonso duwde bij de start Hamilton enorm aggressief van de baan en verloor in dit maneuvre zelf een hoop plaatsen. Hamilton had nog eens een soort freak-engine probleem en Alonso haalde de 3de plaats niet. Hij is toen terecht bij McLaren buitengevlogen.

En nu Alonso/Massa: de toon was voor mij gezet toen Alonso Massa in de pits bijna van de baan reed en zo op héél dubieuze wijze voor zijn teammaat kwam te staan. Ik weet niet meer welke race.

Er valt over Hamilton en companie zeker ook wat te zeggen maar Alonso is echt wel te gortig bezig in mijn mening. Hij heeft het liefst een team-maat nodig die het allemaal ondergaat en meneer Alonso ondersteunt wanneer het nodig is(Piquet, Kovalainen en Massa nu blijkbaar). Maar wanneer hij er moet voor vechten komen er brokken voor hem en zijn team meestal.

Dat hij één van de beste rijders is is waar, maar hij zou niet in mijn team-keuze zitten.

vishnusixclix

Legacy Member
FrostByte zei:
Hij heeft het liefst een team-maat nodig die het allemaal ondergaat en meneer Alonso ondersteunt wanneer het nodig is(Piquet, Kovalainen en Massa nu blijkbaar). Maar wanneer hij er moet voor vechten komen er brokken voor hem en zijn team meestal.

Dat hij één van de beste rijders is is waar, maar hij zou niet in mijn team-keuze zitten.

ik ga je lijstje nog aanvullen (piquet kova massa) met Fisichella. Kreeg ook de wind van voren van Briatore. (ook door oa Alonso)

Defkes

Legacy Member
VishnuSixDix zei:
ik ga je lijstje nog aanvullen (piquet kova massa) met Fisichella. Kreeg ook de wind van voren van Briatore. (ook door oa Alonso)

Vreemd dat jullie het beste voorbeeld vergeten :-). Trulli was de betere in, ik dacht, 2006 en mocht opkrassen nadat die de 2e plek verloor aan Massa in Magney Cours. Ook al eindigde hij nog steeds voor Alonso.

Moridin

Legacy Member
Defkes zei:
Vreemd dat jullie het beste voorbeeld vergeten :-). Trulli was de betere in, ik dacht, 2006 en mocht opkrassen nadat die de 2e plek verloor aan Massa in Magney Cours. Ook al eindigde hij nog steeds voor Alonso.
Was dat niet van 02 tot 04 dat Trulli bij Renault zat? Alonso had die alleszins telkens geklopt, daar ben ik vrij zeker van.

hatetn

Legacy Member
FrostByte zei:
Lol, dat moet een saai seizoen geweest zijn.



zelfs als ferrari fan had ik iets van: laat eens iemand anders winnen. dan weet je al genoeg. iedere race 2 ferraris die na 10 ronden kunnen uitbollen tot het einde en button die de overschot krijgt op het podium

falc.be

Legacy Member
Defkes zei:
Vreemd dat jullie het beste voorbeeld vergeten :-). Trulli was de betere in, ik dacht, 2006 en mocht opkrassen nadat die de 2e plek verloor aan Massa in Magney Cours. Ook al eindigde hij nog steeds voor Alonso.

was in 2004 en hij is niet direct na die race ontslagen, dat was pas 3 races voor het einde

trulli is ontslagen omdat hij zijn managementcontract met briatore niet verlengd had en omdat hij al voor toyota getekend had zonder medeweten van briatore. briatore heeft bv ook bourdais gekloot in 2002 omdat die briatore niet als manager wilde. bourdais zou anders wellicht testrijder geweest zijn in 2003 of zelfs races kunnen rijden

en trulli scoorde geen enkel punt meer na magny cours 2004

Defkes

Legacy Member
falc.be zei:
was in 2004

trulli is ontslagen omdat hij zijn managementcontract met briatore niet verlengd had. briatore heeft bv ook bourdais gekloot in 2002 omdat die briatore niet als manager wilde. bourdais zou anders wellicht testrijder geweest zijn in 2003 of zelfs races kunnen rijden

en trulli scoorde geen enkel punt meer na magny cours 2004

Hij zat toen ook niet meer bij Renault e. Hij stond meer dan 10 ptn voor op Alonso en wordt toch ontslagen...

falc.be

Legacy Member
Defkes zei:
Hij zat toen ook niet meer bij Renault e. Hij stond meer dan 10 ptn voor op Alonso en wordt toch ontslagen...

en die reden heb ik net uitgelegd: briatore en hij is pas 3 races voor het einde ontslagen

ik begin steeds meer en meer het gevoel te krijgen dat ferrari het express uit aan het hangen is en de reacties daarop gaat gebruiken om zich terug te trekken uit f1.

vishnusixclix

Legacy Member
kvind het een beetje paranoide gedachte, maar ik zou het alvast niet erg vinden. Die Montezemotrolololo is zo zot als een draaideur.

Lucian

Legacy Member
VishnuSixDix zei:
kvind het een beetje paranoide gedachte, maar ik zou het alvast niet erg vinden. Die Montezemotrolololo is zo zot als een draaideur.

msschien wel, maar zonder ferrari stelt de f1 toch wel wat minder voor
zou wel eens willen weten hoeveel kijkers er dan afhaken
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan