Archief - Formule 1 - Seizoen 2010

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Komen alle nieuwe teams aan de start in Bahrein?


  • Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten.

Anoniem04

Legacy Member
Mee zei:
Dan was Webber toch gewoon rechts gaan rijden, niet? :)

Laatste dat ik erover zeg.

Als Webber dan ook helemaal naar rechts ging dan kon Vettel toch kiezen om links te gaan, nu wisselde hij te snel.

Shaddix

Legacy Member
binnenkant bocht is meestal het efficiënste om in te halen en meteen de tegenaanval af te blokken, dus logisch dat hij links koos
toen hij voor links koos kon hij niet weten dat Webber helemaal mee naar links zou gaan

StruikGewas

Legacy Member
Shaddix zei:
binnenkant bocht is meestal het efficiënste om in te halen en meteen de tegenaanval af te blokken, dus logisch dat hij links koos
toen hij voor links koos kon hij niet weten dat Webber helemaal mee naar links zou gaan

Je weet toch dat het tijdens inhaalmanoeuvres altijd het scherp op de snee is. Dat Webber er vlak naast hangt is maar normaal, het is gewoon stom om als je 1.5m voorligt naar het midden te sturen.

Serieuze fout van Vettel imo

Anoniem04

Legacy Member
Het was echt schrijnend om te zien hoe traag die Mercedes was in vergelijking met de Mclaren.

Ze moeten daar echt iets aan hun topsnelheid doen.

Lucian

Legacy Member
Moridin zei:
Volgens mij kan Vettel er niet 100% mee om dat een oudere coureur, die niet dezelfde steun heeft gekregen van Red Bull hem toch te snel af is en de laatste races heeft geklopt. Ja, Vettel had telkens technische mankementen maar vanuit de commentaren van de hogere Red Bull figuren, Horner in mindere mate en Dr. Marko zeer duidelijk, kan je afleiden dat Vettel een hogere status binnen het team heeft. Je kan niet verwachten dat Webber na twee dominante races en drie poleposities zomaar opzij gaat gaan.
tuurlijk datte, die loopt er zo gefrustreerd bij als het maar kan
en dat wrijft af op zijn prestaties, en zo gaat hij pushen op een arrogante manier

waarom zou webber in godsnaam plaats moeten laten voor vettel?
zijn teamgenoot die nota bene op alle vlakken bevoordeeld wordt tov hemself? dezelfde teamgenoot die ondanks al weken naar huis aan het rijden is? de man heeft een redelijk grote kans om zelfs wereldkampioen te worden dit jaar, dan zal hij omwille van "etiquette" maar even plaats gaan maken en vettel erlangslaten, en hamilton die in dezelfde beweging msschien nog meekwam?

vettel had de binnenkant, had hij de binnenkant maar moeten houden tot aan de apex, als meneer al zo een dikke nek heeft dat hij denkt dat iedereen voor hem aan de kant moet gaan zal het toch nooit zo een grote kampioen worden als iedereen hem voorhoudt

vishnusixclix

Legacy Member
LuCian zei:
tuurlijk datte, die loopt er zo gefrustreerd bij als het maar kan
en dat wrijft af op zijn prestaties, en zo gaat hij pushen op een arrogante manier

waarom zou webber in godsnaam plaats moeten laten voor vettel?
zijn teamgenoot die nota bene op alle vlakken bevoordeeld wordt tov hemself? dezelfde teamgenoot die ondanks al weken naar huis aan het rijden is? de man heeft een redelijk grote kans om zelfs wereldkampioen te worden dit jaar, dan zal hij omwille van "etiquette" maar even plaats gaan maken en vettel erlangslaten, en hamilton die in dezelfde beweging msschien nog meekwam?

vettel had de binnenkant, had hij de binnenkant maar moeten houden tot aan de apex, als meneer al zo een dikke nek heeft dat hij denkt dat iedereen voor hem aan de kant moet gaan zal het toch nooit zo een grote kampioen worden als iedereen hem voorhoudt

Ik volg jullie beiden en heb er een stukje over geschreven in mijn blogje.

Defkes

Legacy Member
Ik vraag me af wat er afgesproken was. Ik vermoed (!!!) dat er over de boordradio gecommuniceerd werd dat er een move gemaakt zou worden en dat Webber plaats moest laten (om de overwinning veilig te stellen voor een Red Bull). Je zag Horner vlak voor de crash ook zegge "He's making the move" dus ik vermoed dat er wel iets afgesproken was. En ALS dat is, gaat Webber imo in de fout.

Maar, vermoedens zijn geen feiten en met "als" bereik je niets ;).

Dillyracer zei:
Laatste dat ik erover zeg.

Als Webber dan ook helemaal naar rechts ging dan kon Vettel toch kiezen om links te gaan, nu wisselde hij te snel.

Tenzij er iets afgesproken was en dan had Webber gewoon plaats moeten maken. Links, rechts, maakt niet uit.

Moridin

Legacy Member
even tussendoor, wie zendt GP2 tegenwoordig uit? Op de officiële website kan ik het niet direct vinden.

falc.be

Legacy Member
op Justin.tv - Streaming live video broadcasts for everyone is meestal wel een stream (uit brazillie) te vinden maar ik denk niet dat er nog europese en zeker geen engelstalige zenders zijn die GP2 uitzenden. Ecclestone vraagt ook voor die rechten enorm veel geld.

iets waar nog niets over gezegd is: kobayashi is zijn vorm van vorig jaar stilaan aan het terugvinden

eniac

Legacy Member
Cpt. Kablammo zei:
Het TEAM stond ook op dat moment met twee vooraan en Vettel was het best in staat om Hamilton af te houden. Voor het team had Vettel dus niet moeten inhalen.

Dat is wel rare logica hoor. Doordat Webber het hoopje eigenlijk ophield en Vettel sneller kon betekende dit dat Vettel meer en meer onder druk zou komen van Hamilton en zo gewoon een plaats zou kunnen verliezen terwijl hij net sneller was dan Webber.

Ik blijf er wel bij. Technisch gezien is Vettel gewoon in fout en waren het twee coureurs uit een ander team geweest, dan was het verticaal geklasseerd als race-incident. In dit geval gaat het om teamgenoten en maakt Vettel nog altijd een serieuze fout, maar had Webber echt wel veel eerder moeten plooien. Je gaat niet ultra-defensief op een teamgenoot die sneller is dan jezelf terwijl er 2 concurrenten binnen anderhalve seconde zitten.

denkimi

Legacy Member
Dillyracer zei:
Laatste dat ik erover zeg.

Als Webber dan ook helemaal naar rechts ging dan kon Vettel toch kiezen om links te gaan, nu wisselde hij te snel.

hij moet dus maar over webber springen ofzo?

Scifo

Legacy Member
LuCian zei:
tuurlijk datte, die loopt er zo gefrustreerd bij als het maar kan
en dat wrijft af op zijn prestaties, en zo gaat hij pushen op een arrogante manier

waarom zou webber in godsnaam plaats moeten laten voor vettel?
zijn teamgenoot die nota bene op alle vlakken bevoordeeld wordt tov hemself? dezelfde teamgenoot die ondanks al weken naar huis aan het rijden is? de man heeft een redelijk grote kans om zelfs wereldkampioen te worden dit jaar, dan zal hij omwille van "etiquette" maar even plaats gaan maken en vettel erlangslaten, en hamilton die in dezelfde beweging msschien nog meekwam?

vettel had de binnenkant, had hij de binnenkant maar moeten houden tot aan de apex, als meneer al zo een dikke nek heeft dat hij denkt dat iedereen voor hem aan de kant moet gaan zal het toch nooit zo een grote kampioen worden als iedereen hem voorhoudt

Laten we nu niet beginnen overdrijven.

Uw verhaalke kan ik ook makkelijk ombuigen naar Webber toe. Nu dat hij mede WK-titel kandidaat is geworden, begint het ook allemaal naar zijn kopke te stijgen. Tot op het arrogante beginnen verdedigen tov een teamgenoot. Op zich was er weinig mis met het inhaalmanoeuvre van Vettel, gewoon ff op snelheid willen passeren met op het eerste zicht weinig risico's.

De fout van Vettel was dat hij zich concentreerde op de aankomende bocht en Webber naast hem voor een deel vergat. Een kleine misrekening doordat een "arrogante" Webber niet van zijn lijn wilde wijken. Je gaat mij toch niet zeggen dat hij niet had kunnen reageren.

Nogmaals een voorbeeldje:
YouTube - Schumacher overtakes unfair Damon Hill

Cpt. Kablammo

Legacy Member
eniac zei:
Dat is wel rare logica hoor. Doordat Webber het hoopje eigenlijk ophield en Vettel sneller kon betekende dit dat Vettel meer en meer onder druk zou komen van Hamilton en zo gewoon een plaats zou kunnen verliezen terwijl hij net sneller was dan Webber.

Ik blijf er wel bij. Technisch gezien is Vettel gewoon in fout en waren het twee coureurs uit een ander team geweest, dan was het verticaal geklasseerd als race-incident. In dit geval gaat het om teamgenoten en maakt Vettel nog altijd een serieuze fout, maar had Webber echt wel veel eerder moeten plooien. Je gaat niet ultra-defensief op een teamgenoot die sneller is dan jezelf terwijl er 2 concurrenten binnen anderhalve seconde zitten.

Vettel had meer snelheid op cruciale plekken om Hamilton af te houden, ook al hield Webber de groep op. Snap je?

blizzard

Legacy Member
Cpt. Kablammo zei:
Vettel had meer snelheid op cruciale plekken om Hamilton af te houden, ook al hield Webber de groep op. Snap je?

Het probleem was dat de McLarens zo snel waren op de rechte stukken dat Vettel problemen ging hebben als hij Webber niet voorbijging, en als ze Vettel al voorbij konden, dan was een tragere Webber helemaal kansloos. Was vooral hierdoor dat Vettel koste wat kost voorwou.

denkimi

Legacy Member
Cpt. Kablammo zei:
Vettel had meer snelheid op cruciale plekken om Hamilton af te houden, ook al hield Webber de groep op. Snap je?

vettel was sneller op de rechte stukken dan webber, terwijl hamilton nog sneller was dan vettel.

als vettel moest inhouden op het rechte stuk om webber niet in te halen dan had hamilton daar gebruik van gemaakt om de beide redbulls in te halen.

vloet

Legacy Member
Op de vraag wat zijn mening was omtrent het Red Bull-incident, zei Goss (hoofdingenieur Mclaren): "Ik heb enkel gelezen dat beide rijders geen grote schuld treft. Naar mijn mening vond ik dat Vettel in de fout ging. Waar hij reed was meer dan ruimte genoeg."
(f1club.be)

Nog ene :p

Mja, voor mij blijft het nog altijd duidelijk. Wat RBR er dan ook zelf van denkt.
Zoals ik al zei (en we vallen weer in herhaling, déjà vu van 2 weken eerder, lol) nam Webber idd een risico door niet opzij te gaan, maar dat risico was volledig terecht om zijn plaats te verdedigen. Vettel had ook volledig het recht een inhaalpoging te doen, maar maakte een fout, met alle gevolgen van dien waar Webber totaal niet mee verantwoordelijk voor was imo.

Ik vond dat de Mclarens ook zeer dicht op mekaar aan het racen waren, al dan niet even close als de Red Bulls. Daar maakte gwn geen van beide de fout die Vettel wel maakte.

ShApeBE

Legacy Member
vloet zei:
Op de vraag wat zijn mening was omtrent het Red Bull-incident, zei Goss (hoofdingenieur Mclaren): "Ik heb enkel gelezen dat beide rijders geen grote schuld treft. Naar mijn mening vond ik dat Vettel in de fout ging. Waar hij reed was meer dan ruimte genoeg."
(f1club.be)

Nog ene :p

Mja, voor mij blijft het nog altijd duidelijk. Wat RBR er dan ook zelf van denkt.
Zoals ik al zei (en we vallen weer in herhaling, déjà vu van 2 weken eerder, lol) nam Webber idd een risico door niet opzij te gaan, maar dat risico was volledig terecht om zijn plaats te verdedigen. Vettel had ook volledig het recht een inhaalpoging te doen, maar maakte een fout, met alle gevolgen van dien waar Webber totaal niet mee verantwoordelijk voor was imo.

Ik vond dat de Mclarens ook zeer dicht op mekaar aan het racen waren, al dan niet even close als de Red Bulls. Daar maakte gwn geen van beide de fout die Vettel wel maakte.

Nja kijk dan eens naar het laatste inhaalpoging bij de mclaren's na de start-finish lijn. Als button daar de deur toe deed en hij had er nog alle recht voor want hij lag voor en zat op de juiste lijn dan hadden we daar ook een botsing gehad maar button deed de deur niet toe en liet hem dan ook deels van het circuit rijden door hamilton.

marcel

Legacy Member
vloet zei:
Op de vraag wat zijn mening was omtrent het Red Bull-incident, zei Goss (hoofdingenieur Mclaren): "Ik heb enkel gelezen dat beide rijders geen grote schuld treft. Naar mijn mening vond ik dat Vettel in de fout ging. Waar hij reed was meer dan ruimte genoeg."
(f1club.be)

volgens mij is mclaren gewoon wat aan het stoken, Vettel reed al met een wiel op de witte lijn.
voor mij is het gewoon een race-incident, tbh. we moeten nu niet ineens gaan zagen omdat er zoiets gebeurt bij een inhaalbeweging, want dat is altijd het risico. het is alleen bijzonder knullig omdat het 2 teamgenoten zijn, en dan zou je elkaar meer plaats moeten geven.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan