Archief - Formule 1 - Seizoen 2010

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Komen alle nieuwe teams aan de start in Bahrein?


  • Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten.

boostah

Legacy Member
V1nce zei:
Ze gaan niet van links naar rechts schudden , hoe dichtbij komen ze wel niet bij elkaar als ze inhalen etc
Moeste ze zo instabiel zijn waren er constant crashes.
Hij wijkt naar links uit , en het team zal dat het beste wete met de telemetrie.
En hij zal wel zelf naar links hebbe getrokken.
Naar mijn mening is webber zeker gedeeltelijk in fout.

Again das toch ni meer dan normaal, das net het defensief rijden, maak het de andere moeilijk. Maarja idd omdat het een teammate was mocht hij eigenlijk het niet zo moeilijk maken, das een feit

Scifo

Legacy Member
Het blijft in mijn ogen een blunder van Webber. Zie je Hamilton de deur extreem dichtdoen voor Button of omgekeerd?
YouTube - Formula 1 : GP Turcji 2010 - McLaren Battle , Hamilton vs Button

Je kan ff proberen het moeilijk te maken, maar blijf je ffs dan niet vastbijten op die lijn als er een bocht aankomt.

Ik schreeuwde trouwens ook moord en brand bij Webber zijn blunder in Australië.
webber accidente hamilton melbourne 2010

Ik zou blij zijn mochten ze zijn contract verbreken. Webber kan je vergelijken met een Massa, Barrichello.

Gothrek

Legacy Member
VishnuSixDix zei:
Over wie fout is, luister ik naar de professionelen die er met hun neus vlak bij stonden :p

* Brundle zegt: fout van Vettel.
* Coulthard zegt: fout van Vettel
* Jordan zegt: fout van Vettel, maar tis goed te praten
* Hamilton zit er vlak achter en zegt: fout van Vettel

Jordan zie helemaal niet fout van Vettel....

Trouwens, die hebben de situatie 3 keer gezien, beschikten niet over de nodige informatie. Zij beslisten op een momentopname. Ik had ook eerst het gevoel dat Vettel iets stoms deed, tot ik over alle info beschikte en de replay een paar keer zag.

eniac

Legacy Member
Ik hou het ook bij in principe fout van Vettel, maar gezien het feit dat het teamgenoten zijn had Webber ook gewoon iets meer plaats moeten geven. Zoals Horner zegt dus: "all we ask is that they give each other space".

prometheus03

Legacy Member
ik vond niet echt dat webber daar perse plaats moest maken, vettel is gewoon te vroeg naar rechts gegaan in mijn ogen

EagleEye

Legacy Member
eniac zei:
Ik hou het ook bij in principe fout van Vettel, maar gezien het feit dat het teamgenoten zijn had Webber ook gewoon iets meer plaats moeten geven. Zoals Horner zegt dus: "all we ask is that they give each other space".
Zo denk ik er ook over. :)

xDama

Legacy Member
prometheus03 zei:
ik vond niet echt dat webber daar perse plaats moest maken, vettel is gewoon te vroeg naar rechts gegaan in mijn ogen

Webber heeft hem in het begin letterlijk van het circuit geduwd. Webber had gewoon van in het begin slimmer moeten zijn en ruimte laten voor Vettel. Vettel was een pak sneller dan Webber op het rechte stuk en had Webber een meter naar rechts gegaan, Vettel was er zonder probleem voorbij.

Het is niet 100% Webber zijn fout, maar hij had hem simpelweg ruimte moeten geven.

Gothrek

Legacy Member
Webber zat ook niet meer op de ideale racelijn, ging naar links om op Vettel te verdedigen, Vettel moest daar gewoon naar rechts of ze waren beiden makkelijk te pakken voor Hamilton.

Moridin

Legacy Member
BBC Sport - F1 - Red Bull facing a civil war
BBC - Andrew Benson: Pressure of F1 battle beginning to tell

En plus, op het Red Button gedeelte v BBC laten ze super slow-motion beelden zien van beide onboard camera's. Als je die beelden te pakken krijgt, kijk dan naar de witte lijn om perspectiefvertekening te vermijden. Webber squeezt inderdaad, maar laat Vettel exact de breedte van een RB6 en begint dan weg te sturen. Vanuit Vettel's onboard kun je duidelijk zien dat hij naar rechts stuurt, niet zozeer vanuit zijn stuurbewegingen maar wel zijn wijzigende positie in verhouding tot de witte lijnen. Webber is absoluut niet verplicht om zijn lijn af te geven en vanuit het inhaalmanoeuvre van Button op Hamilton kan je zien dat de rechterkant veel betere mogelijkheden gaf.

Volgens mij kan Vettel er niet 100% mee om dat een oudere coureur, die niet dezelfde steun heeft gekregen van Red Bull hem toch te snel af is en de laatste races heeft geklopt. Ja, Vettel had telkens technische mankementen maar vanuit de commentaren van de hogere Red Bull figuren, Horner in mindere mate en Dr. Marko zeer duidelijk, kan je afleiden dat Vettel een hogere status binnen het team heeft. Je kan niet verwachten dat Webber na twee dominante races en drie poleposities zomaar opzij gaat gaan.

Maar ja, het gaat natuurlijk om beslissingen die in milliseconden worden genomen. Maar ik blijf het grootste deel van de fout bij Vettel leggen. Hij moet niet verwachten dat Webber zomaar uit de weg gaat als hij (Webber) minstens even goed is als Vettel.

En over de mening van Eddie Jordan: Die heeft nog nooit geracet in een formule 1 wagen dus over dit issue schat ik de meningen van (ex-)coureurs hoger in dan de zijne.

Scifo

Legacy Member
Dillyracer zei:
Extreem dichtdoen :ironic:
De laatste zin uit uw post zegt genoeg.

Als Vettel toch zoveel sneller was had hij rechts moeten inhalen, daar was plaats genoeg.

Webber gaat FFS naar rechts! De meeste zijn hier blind ofwa??

Anoniem04

Legacy Member
Er was rechts nog altijd meer plaats.

Ik ben het trouwens beu, zoals Vishnu zegt ken ik de mening van de BBC en ik heb er mijn eigen mening over. Denk ervan wat je wil.

Moridin

Legacy Member
true that, ik vind de bbc-analyse sluitend maar ja, je mag je eigen mening erop nahouden.

Cpt. Kablammo

Legacy Member
Ik denk dat Webber zijn plan was om Vettel links te houden zodat hij eerder moest remmen om achter Webber in te schuiven om de bocht te nemen terwijl Webber eerst in de goede lijn kon schuiven, als hij de perfecte racelijn had aangehouden was Vettel hem net te snel af geweest en zou hij waarschijnlijk ook meteen door Hamilton ingehaald worden omdat hij wat zou moeten inhouden of uitwijken in de bocht.

Op zich geen smerige zet, gewoon slim. Maar Vettel ging te vroeg iets naar rechts en het was om zeep. Feit is dat Vettel in die situatie zijn kak moest inhouden of er verder voor gaan, Webber zijn lijn afsnijden en hopen dat hij het snelst uit de bocht komt maar zeker niet op dat moment naar rechts gaan. Webber gaat natuurlijk ook niet vrijuit. De reden waarom RBR Vettel zijn kant kiest mag ook wel duidelijk wezen, zij willen hun toekomstige wereldkampioen paaien en Webber is vervangbaar dus...

_=ScHiRoCk=_

Legacy Member
Plain and simpel:

het TEAM gaat voor, vettel was sneller op dat moment in de race, dus had men beter gezegd, mark laat vettel voorbij en als je kan volgen, goed, zoniet vergroot men de kloof met de Mclarens en is een kans op de zege groter.
Later in de race zou Webber zijn kans kunnen wagen als hij Vettel toch kan volgen.

Zeg nu niet, dat dit reinste onzin is, want dit is al zeer vaak gebeurd bij verschillende teams.
Nogmaals, het TEAM primeert op dit moment, aangezien RBR veel meer waarde hecht aan een constructeurstitel als aan een rijderstitel (dat is voor alle teams zo...)
Natuurlijk voor de rijder primeert zijn eigen nr.1 status.


Edit: ik als liefhebber vind het allemaal niet erg, dat we maar terug gaan naar de tijden zoals Prost & Senna, HARD TEGEN HARD.
Want tegenwoordig zijn het allemaal maar mietjes met al hun persbegeleiders etc etc, ze mogen hun eigen gezouten mening niet zeggen want dat is slecht voor het imago van de F1. Reinste onzin imo, laat de courreurs spreken zodat er meer rivaliteit is zowel naast als op de baan (Dit wil niet zeggen dat er geweld moet gebruikt worden!)

Cpt. Kablammo

Legacy Member
Als je met twee op kop staat in het klassement, dan ben je eerder ook zeker voor de helft bezig met je wereldtitel. Het TEAM stond ook op dat moment met twee vooraan en Vettel was het best in staat om Hamilton af te houden. Voor het team had Vettel dus niet moeten inhalen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan