Archief - Formule 1 - Seizoen 2010

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Komen alle nieuwe teams aan de start in Bahrein?


  • Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten.

meino

Legacy Member
wat er ook van is van dat Vettel - Webber incident...
ik vond het gewoon het beste en spannendst wat ik in tijden gezien heb van F1

om eerlijk te zijn gebruik ik F1 als een soort van zondagsnamiddagsslaapje... de start zien, en dan indommelen.

wel... ik ben niet in slaap gevallen en zat zelfs RECHT in mijn zetel :)
meer van deze races, please!

stageline

Legacy Member
vloet zei:
Ik hoor hier net op Sporza dat Webber blijkbaar niet wist dat Vettel sneller aan het rijden was. Ik vind dat Webber hier niets kan verweten worden. Webber nam idd een risico door vettel niet meer plaats te geven, maar een fout kunnen we dat toch niet noemen he. Dat is racen, ook al zitten ze in hetzelfde team. Als RBR geen duels wou zien hadden ze beide rijders beter gemeld elkaar plaats te geven. Dat is niet gebeurd -> race incident met Vettel als oorzaak.

Dat is een leugen, er is ondertussen al een artikel waar duidelijk staat webber zelf zegde dat vettel dichter kwam en in de rechte stukken sneller was, zegt genoeg toch?
Webber gaat sowieso niet vrij uit, em deed niet de minste moeite om een beetje meer ruimte te laten wetende hij het niet kon halen terwijl een button en hamilton dit duidelijk wel deden, beide red bull rijders zijn in de fout gegaan vind ik.
Velen onderschatten webber, is een smeerlapke zenne. ;).Maar daar houd ik wel van zenne ;).

Het belangrijkste voor mij waren 2 dingen; een leuke race gezien en schumi die een mooie 4de plaats behaalt met een kutwagen.

ShApeBE

Legacy Member
hatetn zei:
zeg ik toch ook. ik dacht dat hamilton verder zat: wat er op wijst dat hij dichter zat dan ik dacht en het dus wel goed zag.

maar als je niet ziet dat webber mijlen van de ideale lijn zit ben je toch blind ze

idd webber zit toch ferm van de ideale lijn, als je zelf kijkt zieje webber zelf een beetje naar links gaan wanneer vettel ernaast komt...

vishnusixclix

Legacy Member
Lol @ discussie hier.

Ja, ik kan er weer over meedoen. Maar dat gaat niet gebeuren om 4 redenen.

* Brundle zegt: fout van Vettel.
* Coulthard zegt: fout van Vettel
* Jordan zegt: fout van Vettel, maar tis goed te praten
* Hamilton zit er vlak achter en zegt: fout van Vettel

Nu heb ik noch het verstand, noch de ervaringen, noch de inzichten om professioneel met formule 1 bezig te zijn. Vandaar dat ik dit niet ga tegenspreken. Ook heb ik niet de branie om te beweren dat ik het beter gezien heb dan ex-F1 rijders en professionele commentatoren...
En ik denk dat elke mens met gezond redeneringsvermogen hier toch mee akkoord moet gaan.

Ik ga gewoon zeggen dat het een ongelooflijk lomp voorval is. Vettel had misschien het recht om voorbij te gaan, maar tis nogal knullig afgelopen.

McLaren heeft het -gelukkig- een tikkeltje professioneler opgelost.

On a personal note: Ik ben zwaar pissed op Alonso zijn gedoe met Petrov, we weten (van toen ie achter Hamilton zat) dat het een taaie kwiet is... maar dit had hij echt niet verdiend. -imo-
Terecht of niet, i don't care. Vind het niet leuk.

verslagje straks of morgen.

iceman1604

Legacy Member
Dat RBR alle schuld legt bij Webber is toch te zot voor woorden...
Ofwel leg je de schuld bij beiden ofwel zwijg je, nu leggen ze een tijdbom onder hun eigen team...
Nuja, Vettel is daar wel de superster natuurlijk, ze willen zn imago waarschijnlijk zo clean mogelijk houden...

hatetn

Legacy Member
Dillyracer zei:
Ze doen daar alles om Vettel te houden.



en op het einde van het seizoen is een mclaren WK op dezelfde manier waarop ze een paar jaar geleden één zijn verloren.

dit is echt niet goed voor de relaties binnen het team.

Moridin

Legacy Member
iceman1604 zei:
Dat RBR alle schuld legt bij Webber is toch te zot voor woorden...
Ofwel leg je de schuld bij beiden ofwel zwijg je, nu leggen ze een tijdbom onder hun eigen team...
Nuja, Vettel is daar wel de superster natuurlijk, ze willen zn imago waarschijnlijk zo clean mogelijk houden...
James Allen on F1 – The official website
Vettel is gekweekt in hun Young Driver Program, Webber niet. Nog een heel interessante quote van Webber's vriendin nadat hij voor het eerst gewonnen had in dat artikel v James Allen:

One of the team said something like, “Isn’t it fantastic, Mark’s win?” To which she replied rather tartly, “I’m glad someone around here is pleased.” And indeed it did seem more like a wake than a celebration.

falc.be

Legacy Member
het lijkt me echt wel dat red bull van zin is om webber te vervangen na dit seizoen. misschien door 1 van de torro rosso rijders of een andere rijder uit het development programma

wat me ook opvalt is dat het de hoogste mensen zijn van red bull die de schuld leggen bij webber, maar niet christian horner

vishnusixclix

Legacy Member
Ik haat politiek in de F1. Als er iemand is, die zich in de vorm van zijn leven bevindt, dan is dat Mark Webber! Die kerel ga je nu toch niet buitenpesten?

EagleEye

Legacy Member
Dillyracer zei:
Er verschijnen al geruchten over teamorders onder het momen fuel besparen.
Dat dacht ik tijdens de race al: goed trukje om te zorgen dat Button en Hamilton niet hetzelfde lot ondergaan als de Red Bulls :p

Mee

Legacy Member
hatetn zei:
Hmm, toch wel straf van Webber: Je ziet hem op zijn on-board schoon de bocht pakken en dan lichtjes naar rechts uitwijken zoals hij altijd doet. Dan ziet hij Vettel in zijn spiegel en zie je hem lichtjes naar links uitwijken. Niet gewoon rechtdoor, maar effectief wat naar links.

Horner zei blijkbaar toen het was aan het gebeuren "move over, move over!". Tegen wie zou dat zijn geweest...

Ik blijf bij mijn standpunt van net na het incident: Webber gaf te weinig plaats, maar Vettel kwam wel wat te snel naar rechts (hoewel dat misschien wel door een bump zou kunnen geweest zijn ).

vishnusixclix

Legacy Member
tegen die snelheden worden die wagens inderdaad een tikkeltje instabiel als je rare bewegingen gaat maken. Toen Hamilton Button terug passeerde schurkten die wagens volgens mij ook wel héél dicht tegen elkaar aan. Bij de RedBulls kan het idd turbulentie zijn die één van de wagens net die 10 centimeter deed uitwijken waardoor ze elkaar raakten.

Wat Horner zegt, is uiteindelijk het meest juiste; " Ze hadden elkaar ruimte moeten geven".

denkimi

Legacy Member
Mee zei:
Hmm, toch wel straf van Webber: Je ziet hem op zijn on-board schoon de bocht pakken en dan lichtjes naar rechts uitwijken zoals hij altijd doet. Dan ziet hij Vettel in zijn spiegel en zie je hem lichtjes naar links uitwijken. Niet gewoon rechtdoor, maar effectief wat naar links.

Horner zei blijkbaar toen het was aan het gebeuren "move over, move over!". Tegen wie zou dat zijn geweest...

Ik blijf bij mijn standpunt van net na het incident: Webber gaf te weinig plaats, maar Vettel kwam wel wat te snel naar rechts (hoewel dat misschien wel door een bump zou kunnen geweest zijn ).

hij kijkt zelfs eerst in zijn linkerspiegel voor hij naar vettel toe stuurt, weg van de ideale lijn.

V1nce

Legacy Member
VishnuSixDix zei:
tegen die snelheden worden die wagens inderdaad een tikkeltje instabiel als je rare bewegingen gaat maken. Toen Hamilton Button terug passeerde schurkten die wagens volgens mij ook wel héél dicht tegen elkaar aan. Bij de RedBulls kan het idd turbulentie zijn die één van de wagens net die 10 centimeter deed uitwijken waardoor ze elkaar raakten.

Wat Horner zegt, is uiteindelijk het meest juiste; " Ze hadden elkaar ruimte moeten geven".


Ze gaan niet van links naar rechts schudden , hoe dichtbij komen ze wel niet bij elkaar als ze inhalen etc
Moeste ze zo instabiel zijn waren er constant crashes.
Hij wijkt naar links uit , en het team zal dat het beste wete met de telemetrie.
En hij zal wel zelf naar links hebbe getrokken.
Naar mijn mening is webber zeker gedeeltelijk in fout.

vishnusixclix

Legacy Member
Over wie fout is, luister ik naar de professionelen die er met hun neus vlak bij stonden :p

* Brundle zegt: fout van Vettel.
* Coulthard zegt: fout van Vettel
* Jordan zegt: fout van Vettel, maar tis goed te praten
* Hamilton zit er vlak achter en zegt: fout van Vettel

denkimi

Legacy Member
VishnuSixDix zei:
Over wie fout is, luister ik naar de professionelen die er met hun neus vlak bij stonden :p

* Brundle zegt: fout van Vettel.
* Coulthard zegt: fout van Vettel
* Jordan zegt: fout van Vettel, maar tis goed te praten
* Hamilton zit er vlak achter en zegt: fout van Vettel

en diegenen die alle telemetriegegevens, radiogesprekken en videobeelden hebben beweren dan weer dat het de schuld van webber is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan