evil-duckie zei:
de discussie over de stewards nog wat aanwakkeren
verschillende straffen voor gelijke overtredingen:
Webber reed te snel in de pitstraat
Pff wat voor zever is dat eigenlijk allemaal met die stewards deze laatste race? Alles leek op wieltjes te lopen tot Monaco, maar nu lijken we plots weer af te zakken naar het dieptepunt van 2008, waar de coureurs (vooral Hamilton) al een straf kregen als ze bij wijze van spreken nog maar in hun neus durfden te peuteren.
Hoe geloofwaardig is dit eindresultaat eigenlijk nog?
De FIA gaf al te kennen de regels onder de SC te gaan aanpassen, waarmee ze impliciet ook toegeven dat Mercedes gelijk had en Schumacher die 6de plaats dus eigenlijk wel verdiende (zonder de discussie daarover weer te willen aanwakkeren).
En dan nu dit. Te snel rijden in de pits = drive-through of 25 seconden straftijd na de race, zoveel is duidelijk. Maar Webber maakte zn pitstop al halverwege de race, dus wat houdt er die stewards in godsnaam tegen om hem zo snel mogelijk daarna een drive-through te geven? Met een beetje geluk was hij zelfs na een drive-through aan de leiding gebleven, of toch zeker binnen de top 3 gebleven.
Maar dat hebben ze om de een of andere reden niet gedaan, waardoor ze zichzelf wel in een heel penibele positie hebben geplaatst. Want na die crash van Trulli en Chandhok zat het hele veld weer bij elkaar en wat doe je dan? Webber alsnog die 25 seconden geven waardoor hij naar plaats 12 zakt? Dat was pas een schandaal geweest, dus ik veronderstel dat ze de straf daarom maar hebben laten vallen.
Blijft niettemin om van te
