Archief - Formule 1 - Seizoen 2010

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Komen alle nieuwe teams aan de start in Bahrein?


  • Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten.

falc.be

Legacy Member
stageline zei:
Ik heb mooi aangetoond hoe dat juist moet en zit ivm safety car, dit was er niet in monaco, died toont meer dan ooit aan schumacher gewoon in zijn recht was en ten onrechte bestraft is geweest en wat voor straf dan nog, echt een schande.
Zo word het natuurlijk wel heel makkelijk om schumacher te gaan afkraken deze niet goed genoeg meer zou zijn en noem maar op. :doh:

Mercedes heeft dit alleen gedaan omdat ze die regel gaan herbelijken waarmee ze aantonen ze in de fout zijn gegaan.

De enige juiste optie is schumacher geven waar hij rech top heeft en das die 6de plaats.

Voor de rest is de zaak idd afgesloten maar niet vergeten.

Zoals ik reeds eerder al had gepost, ze gaan in de pits naast elkaar gaan staan en de ene begint daar op te trekken om zo de ander voor te blijven? massa hinderde duidelijk button en werd ook niet bestraft tijdens de qualificatie en ik heb nog zo'n paar voorbeelden gepost en waar niemand is bestraft geweest.

:sleep:

vishnusixclix

Legacy Member
Bon, laat dit dan ook een officiele oproep zijn. Iedereen heeft zijn zegje gedaan aangezien ik de laatste 4 pagina's (bij mij 50 bericthen per pagina) niets nieuws meer heb mogen lezen.

Stop met het monaco alonso-schumacher incident. De volgende die hier nog over komt "discussieren" gaat zijn berichten verwijderd zien. Dan is het gewoon de thread verzieken.

jeltex

Legacy Member
evil-duckie zei:
de discussie over de stewards nog wat aanwakkeren

verschillende straffen voor gelijke overtredingen:

Webber reed te snel in de pitstraat

Pff wat voor zever is dat eigenlijk allemaal met die stewards deze laatste race? Alles leek op wieltjes te lopen tot Monaco, maar nu lijken we plots weer af te zakken naar het dieptepunt van 2008, waar de coureurs (vooral Hamilton) al een straf kregen als ze bij wijze van spreken nog maar in hun neus durfden te peuteren.

Hoe geloofwaardig is dit eindresultaat eigenlijk nog?
De FIA gaf al te kennen de regels onder de SC te gaan aanpassen, waarmee ze impliciet ook toegeven dat Mercedes gelijk had en Schumacher die 6de plaats dus eigenlijk wel verdiende (zonder de discussie daarover weer te willen aanwakkeren).

En dan nu dit. Te snel rijden in de pits = drive-through of 25 seconden straftijd na de race, zoveel is duidelijk. Maar Webber maakte zn pitstop al halverwege de race, dus wat houdt er die stewards in godsnaam tegen om hem zo snel mogelijk daarna een drive-through te geven? Met een beetje geluk was hij zelfs na een drive-through aan de leiding gebleven, of toch zeker binnen de top 3 gebleven.

Maar dat hebben ze om de een of andere reden niet gedaan, waardoor ze zichzelf wel in een heel penibele positie hebben geplaatst. Want na die crash van Trulli en Chandhok zat het hele veld weer bij elkaar en wat doe je dan? Webber alsnog die 25 seconden geven waardoor hij naar plaats 12 zakt? Dat was pas een schandaal geweest, dus ik veronderstel dat ze de straf daarom maar hebben laten vallen.

Blijft niettemin om van te :puke:

Shaddix

Legacy Member
F1journaal schud daar weer iets uit zen mouw dat maar half klopt

Webber heeft te snel gereden in de pitlane ja, maar dat was toen hij met zen wagen naar de grid reed voor de race was gestart

marcel

Legacy Member
om exact 13u31 en 24 seconden?
de wedstrijd begint pas om 14u00, maw ge kùnt daarvoor geen drive-through geven.

domste site ooit, da's gewoon een artikel voor stemmingmakerij - schuift alles gewoon in de schoenen van Hill, slechts een kwart van "de stewards". de regel die ze aanhalen heeft het alleen over geldboetes, tenzij het tijdens de race gebeurt, waarvoor er verwezen wordt naar 16.3a

30.12 A speed limit of 60km/h will be imposed in the pit lane during all free practice sessions, this will be raised to 100km/h for the remainder of the Event. However, this limit may be amended by the stewards following a recommendation from the FIA F1 safety delegate.
Except in the race, any driver who exceeds the limit will be fined €200 for each km/h above the limit (this may be increased in the case of a second offence in the same Event). During the race, the stewards may impose either of the penalties under Article 16.3a) or b) on any driver who exceeds the limit.

ik vind trouwens nergens vermelding van een drive-through voor Kobayashi?

Tsubasa

Legacy Member
oei, den blok is gettig to me :) niet eens gelet op het uur noch op de bron

jeltex

Legacy Member
evil-duckie zei:
oei, den blok is gettig to me :) niet eens gelet op het uur noch op de bron

Whoops, ben zelf ook iets te hard van stapel gelopen dan.
Ik bied de stewards bij deze mijn excuses aan (terwijl ik ze toch gedeeltelijk incompetent blijf vinden door het Schumacher-incident maar kom :))

Anoniem04

Legacy Member
Die site druipt gewoon van de subjectiviteit, de verwoording alleen al.

vishnusixclix

Legacy Member
Geen idee, maar het is al de zoveelste keer dat wij moeten merken dat er volkomen BS artikels op verschijnen.

TX.Conn

Legacy Member
Heerlijk onboard rondje van Kubica in Monaco op formula1.com.

Echt prachtig om te zien hoe hij sommige chicane's enorm agressief neemt :love:.

Shaddix

Legacy Member
toch zeker een van de, misschien wel dé grootste smaakmaker van het eerste deel van het seizoen

xDama

Legacy Member
falc.be zei:
peins niet dat we Raikonen nog terug gaan zien vermits red bull zijn enige realistische optie is voor een goede wagen

Red Bull wil Webber ook in 2011 als rijder

Ik verwacht dat het nieuwe team voor 2011 ART zal zijn, met massa als eerste rijder

Raikkonen komt sowieso niet meer terug denk ik. Hij heeft onlangs al aangegeven dat hij nog maar een 5-tal jaar in de motorsport blijft en hij is hem gewoon te goed aan het vermaken in het WRC.

Voor mij persoonlijk zou ik niks liever hebben dan dat hij terugkomt, maar de kans lijkt mij bijzonder klein.

LuCian zei:
defkes heeft daar vroeger artikelen voor geschreven dacht ik

Hmm, ik weet allesinds dat Defkes enorm actief was op hun forum, maar of hij artikels heeft geschreven, dat weet ik niet zeker.

Allesinds vind ik dat er op F1journaal ook heel veel goeie artikels verschijnen hoor, maar de laatste tijd staan er idd geregeld 'vreemde' zaken. Artikels waar enige objectiviteit ver te zoeken is soms.

marcel

Legacy Member
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan