Archief - FIA Formula One 2020 - Deel 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie wordt wereldkampioen in 2020 ?


  • Totaal aantal stemmers
    47
  • Opiniepeiling gesloten.

RiCOManiaC

Legacy Member
FlatSix zei:
Ricciardo toch ook grootste vergissing van z'n leven gemaakt om naar Renault te gaan hoor.

Ik denk dat die hoopte op een Hamilton/Mercedes verhaal, maar ik snap niet dat die dit niet zag aankomen. Bij Mercedes kon het beide kanten op, bij Renault zag je dit toch van mijlen ver dat het team niet in staat is verder te groeien dan een P4/5...

Was meer en tussenstation om naar een echt topteam te kunnen, lijkt mij. Maar er moet natuurlijk wel politiek correct geantwoord worden van Ricciardo dus zal er da zo nen draai aan gegeven hebben.

marcel

Legacy Member
FlatSix zei:
Ricciardo is toch duurder dan Sainz zou ik denken?

Niet per se he. Ricciardo zijn marktwaarde zal wel gedaald zijn, terwijl dat van Sainz gestegen is. En op de onderhandelingen met McLaren kon hij er een voorstel van Ferrari naast leggen. Ricciardo kon niks, want hij wou weg bij Renault.

Shaddix

Legacy Member
RiCOManiaC zei:
Was meer en tussenstation om naar een echt topteam te kunnen, lijkt mij. Maar er moet natuurlijk wel politiek correct geantwoord worden van Ricciardo dus zal er da zo nen draai aan gegeven hebben.

Dan had hij toch beter bij RedBull gebleven? Een contract van een jaar ofzo. Nu heeft hij 2 seizoenen van zijn carriere eigenlijk weg gesmeten.

RiCOManiaC

Legacy Member
Shaddix zei:
Dan had hij toch beter bij RedBull gebleven? Een contract van een jaar ofzo. Nu heeft hij 2 seizoenen van zijn carriere eigenlijk weg gesmeten.

Da had em idd moeten doen.

marcel

Legacy Member
FlatSix zei:
Ricciardo toch ook grootste vergissing van z'n leven gemaakt om naar Renault te gaan hoor.

Ik denk dat die hoopte op een Hamilton/Mercedes verhaal, maar ik snap niet dat die dit niet zag aankomen. Bij Mercedes kon het beide kanten op, bij Renault zag je dit toch van mijlen ver dat het team niet in staat is verder te groeien dan een P4/5...

ik denk dat het een grotere vergissing is nù al weg te gaan. ok, Renault weigert voldoende te investeren, maar dat wist hij in 2018 ook al. en Hamilton/Mercedes waren in hun eerste jaar ook ver van de dominante zege-machine die ze nu zijn.

nu gaat hij na 1 seizoen naar een ander team, dat ook niet binnen de 2 jaar verder gaat staan dan P4/5, en met de hyper-competitieve middenmoot is zelfs dàt ver van zeker.

hij moet al bijna gaan oppassen dat het geen Hulkenberg verhaal wordt

Shaddix zei:
Dan had hij toch beter bij RedBull gebleven? Een contract van een jaar ofzo. Nu heeft hij 2 seizoenen van zijn carriere eigenlijk weg gesmeten.

nee, daar had hij zowiezo geen toekomst.

RipTor

Legacy Member
Ricciardo zit in een moeilijke situatie denk ik.

Alle topteams hebben een duidelijke nummer 1 piloot. Hamilton, Verstappen, en aangezien Ferrari Leclerc een 5 jaar contract geeft willen die rond die gast hun team opbouwen.
Ricciardo is te snel. Dat brengt alleen maar miserie met zich mee 2 zulke snelle piloten. Ferrari heeft vorig seizoen al genoeg miserie gehad.

Die willen gewoon de beste piloot, die trager is dan Leclerc, maar zeker genoeg punten kan afpakken van de concurrentie. Dan kom je bij Sainz uit.

Ricciardo had bij RedBull Verstappen moeten overklassen had hij ooit wdc willen worden. Die kans is nu wel volledig verkeken.

marcel

Legacy Member
RipTor zei:
Ricciardo had bij RedBull Verstappen moeten overklassen had hij ooit wdc willen worden. Die kans is nu wel volledig verkeken.

die kans zou hij nooit gekregen hebben. behalve zoals Rosberg bij Mercedes: als Verstappen (Lewis) in de eerste races van het seizoen zoveel problemen zou kennen, dat hij de betere optie zou zijn - dat seizoen

FlatSix

Legacy Member
Sainz gelijk 2 jaar gekregen.

Het is wel een heel raar Ferrari nu. 2 GP wins in het hele team, hoe lang is dat geleden???

Perez, Magnussen of Hülkenberg die zitten nu toch ook ergens te wenen denk ik dan?

FlatSix

Legacy Member
RipTor zei:
Beetje vreemd dat er nog een seizoen moet starten zonder deze wissels.

Ik was me net aan het afvragen of dit allemaal nu al zou gebeuren moest het seizoen gewoon bezig zijn.

Dat Vettel zijn vertrek aangekondigd zou worden dat misschien nog wel, maar Sainz en Ricciardo toch nooit?

Elke1988

Legacy Member
Wat een stoelendans op een paar dagen tijd.

Mja ze hebben nog geen 1 race gereden? Hoe moeten de team nu voelen als ze al weten die vertrek in 2021?

Eigenlijk is voor Vettel nu Mec de beste plaats voor?
Ik zou echt niet weten welke team hij zou willen rijden.

Ik gok bij mec of op pensioen.

FlatSix

Legacy Member
Ik zou het wel een beetje grappig vinden als Vettel nu nog bij Mercedes kan tekenen, en dan de sukkelaar Bottas nog op straat staat. Dat verdient die ook niet...

Shaddix

Legacy Member
Vettel en Hamilton naast elkaar gaat toch nooit macheren.

Tenzij Hamilton ons verrast met zijn pensioen, of Mercedes liever een Duitser heeft dan hun goudhaantje zie ik hem daar niet naartoe gaan.

t0tec

Legacy Member
Vettel voorlopig met pensioen dus. Die gaat het racen toch wel missen na een tijd en zal wel binnen x aantal jaar een comback maken of in andere categorieën (WEC, etc...) zijn intrede maken.

FlatSix

Legacy Member
Afhankelijk van de merken zou die plots op de grid in WEC kunnen staan onder de nieuwe regels daar. Ik denk wel dat die nog niet gedaan heeft, maar wel voor iets met minder races of meer lokaal zal kiezen.

Ik zie hem nooit naar Indycar gaan bijvoorbeeld.

marcel

Legacy Member
FlatSix zei:
Perez, Magnussen of Hülkenberg die zitten nu toch ook ergens te wenen denk ik dan?

Magnussen past niet bij Ferrari, imo.
Perez misschien nog wel, en Hülkenberg ook

maar: die drie zitten al jàren in de middenmoot aan te modderen, da's geen goede reclame he.
Fisico heeft zijn carriere kunnen afsluiten bij Ferrari, omdat Massa out was, en de reserves bij Ferrari zelf er niks van bakten.
da's het lot van eeuwig in de middenmoot te zitten.

FlatSix

Legacy Member
Zouden ze nu Hamilton onder druk durven zetten een lager loon te nemen omdat Vettel een optie is die allicht goedkoper kan komen?

schumi2003

Legacy Member
Vettel heeft een aanbod van McLaren naast zich neergelegd.

Ze zouden nog min 2 à 3 jaar tijd nodig hebben en dat had hij er niet meer voor over.

Dus ofwel Mercedes ofwel rusthuis, ik denk het laatste.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan