Archief - FIA Formula One 2020 - Deel 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie wordt wereldkampioen in 2020 ?


  • Totaal aantal stemmers
    47
  • Opiniepeiling gesloten.

eniac

Legacy Member
Vantham zei:
Waarom die regelementswijziging een jaar worden uitgesteld snap ik helemaal niet. Het zal hopelijk voor een verfrissing zorgen en de teams hebben massa's tijd nu om die te implementeren.

Omdat alles nu volledig stil ligt, er veel minder inkomsten zijn, een aantal teams nu al met het water op de lippen staan en in die situatie een nieuwe wagen ontwikkelen helemaal de doodsteek zou kunnen zijn.
Daarom wordt alles met een jaartje bevroren waardoor iedereen het hopelijk overleeft, om dan volgend jaar met de 2020 wagen (of een kleine evolutie) te kunnen rijden.

FlatSix

Legacy Member
Als Sainz naar Ferrari gaat heeft die voor dezelfde teams gereden als Alonso, als je STR even gelijk stelt als nog Minardi. :)

Ik denk dat Bottas ook wel zou toehappen. Een nieuwe kans om ergens nr1 te worden? Niet dat ik denk dat die in de buurt komt van Leclerc, maar oké.

Dat gezegd zijnde, elke rijder wil nu toch gewoon dat zitje op Hamilton (zit té comfortabel bij Mercedes) en Verstappen (Weet dat RB rond hem draait) na? Liever in uw carriere eens een kans maken op 1 overwinning meet een Ferrari dan 5 seizoenen ploeteren in het middenveld a la Hülkenberg toch?

Philharmoniker

Legacy Member
Geef de zoon van de meister een kans als het persenl toch een nr2 moet zijn in het team en ge moet besparen.
Zal er ooit toch inkomen, why not nu?


Verstuurd vanaf mijn Mi 9T Pro met Tapatalk

marcel

Legacy Member
eniac zei:
Dat is op zijn minst toch ruw omgaan met de realiteit :)
Zowel Red Bull als McLaren hadden de status als fabrieksteams voor Mercedes en Renault. Brawn was een outlier, maar die hadden toen de duurst ontwikkelde wagen ooit die wel degelijk voortkwam uit een factory effort (en de motoren maakten toen weinig verschil).

Niet dat ik het er ook volledig mee oneens ben - Red Bull is ook na het verliezen van de factory team status (na terugkomst van Renault) rustig doorgegaan met het Renault fabrieksteam in de pan te hakken.
Ik zou dan eerder naar budget kijken: je moet bij de absolute top spenders horen om een titel te pakken.

hah, klopt wat je zegt hoor :) maar zelfs dàn is Brawn een outlier: die heeft dat team voor een symbolische dollar gekocht, en puur door de voorsprong van de basiswagen (double diffuser!) de titel gepakt. Geld om die te ontwikkelen was er eigenlijk niet.

FlatSix

Legacy Member
Philharmoniker zei:
Geef de zoon van de meister een kans als het persenl toch een nr2 moet zijn in het team en ge moet besparen.
Zal er ooit toch inkomen, why not nu?


Verstuurd vanaf mijn Mi 9T Pro met Tapatalk

Het is niet onterrecht om je af te vragen of Leclerc/Sainz of Leclerc/Schumacher goeie combinaties zijn om een totaal nieuwe set regels in te stappen? Dat spreekt in het voordeel van Ricciardo.

Maar van wat ik lees is het al een done deal voor Sainz.

Eigen ook wel straf, tijdje nowhere, met geluk toch nog in STR geraakt, slimme switch naar Renault, en dan ineens knal knal McLaren zitje laten zien dat hij erbij hoort, en nu ineens Ferrari. De Zak zal ook niet blij zijn.

stungunner

Legacy Member
Sainz naar Ferrari snap ik wel. Leclerc is een toptalent, maar om die nu op zijn leeftijd de duidelijke nr1 status te geven door er pakweg Bottas naast te zetten? Nee, denk dat die beter wat uitgedaagd wordt door iemand die zelf ook nog ambitieus en bovendien bovengemiddeld snel is.

Ricciardo naar McLaren, tja, maakt eigenlijk ook niet echt uit. Die gaat toch geen wereldkampioen meer worden, dus of die nu in de subtop bij McLaren of bij Renault rijdt. Bij Ferrari en Mercedes gaan ze die niet halen, en RB zal hem ook niet terugnemen. Dus heeft hij maar keuze uit de subtoppers, en dan maakt het imo weinig uit bij welk team je terechtkomt. Alhoewel, als Renault geen progressie maakt de komende jaren gaan die er toch ook gewoon de stekker uittrekken me dunkt. Dan zit je (afgezien van de geruchten over faling nu in de coronatijden) imo mss nog beter bij McLaren, die toch altijd gaan blijven proberen om terug de aansluiting met de top te krijgen.

Voor de rest denk en vrees ik dat Hamilton en Verstappen de komende jaren nergens anders naartoe gaan, tenzij ze bij Mercedes er ook genoeg van hebben en de budgetten bevriezen.

En Vettel, ik zou hem graag nog zien in het veld, ben altijd fan geweest en ik denk dat hij zonder de druk van Ferrari het plezier en de resultaten wel terug kan vinden, maar ik vrees dat hij er de brui aan gaat geven.

marcel

Legacy Member
Philharmoniker zei:
Geef de zoon van de meister een kans als het persenl toch een nr2 moet zijn in het team en ge moet besparen.
Zal er ooit toch inkomen, why not nu?


Verstuurd vanaf mijn Mi 9T Pro met Tapatalk

omdat hij 0 ervaring heeft? heeft 1 seizoen GP2 gereden, en is daar 12de geëindigd.
Ferrari wilt mee doen om de wereldtitel, en dan moet de nr2 ook een zeker niveau halen.

Cerulean

Legacy Member
Schumacher heeft letterlijk nog niks bewezen om een F1 zitje te verdienen. Dat hij het zou krijgen omwille van zijn naam, is zo fout als maar kan zijn.
Maar ik geloof niet dat het zo'n vaart zal lopen.

eniac

Legacy Member
marcel zei:
hah, klopt wat je zegt hoor :) maar zelfs dàn is Brawn een outlier: die heeft dat team voor een symbolische dollar gekocht, en puur door de voorsprong van de basiswagen (double diffuser!) de titel gepakt. Geld om die te ontwikkelen was er eigenlijk niet.

Maar die is wel met gigantisch budget gemaakt, dus dat ze zo goed waren aan het begin van het seizoen is niet vreemd. Maar het gebrek aan cash liet zich doorheen het jaar wel voelen, dat klopt. En Mercedes heeft daar de gevolgen ook nog van gevoeld toen ze Brawn overkochten.

FlatSix

Legacy Member
Ik hoop dat Vettel niet naar Renault gaat. Daar ligt geen voldoening.

Webber zei in 2013 al dat Vettel vroeg op pensioen zou gaan, en ik denk dat dat ook hetgeen is dat gaat gebeuren.

Wie had dat gedacht in 2010 dat Kimi er ging zijn tot na Alonso en Vettel. :)

RipTor

Legacy Member
eniac zei:
Zowel Red Bull als McLaren hadden de status als fabrieksteams voor Mercedes en Renault.
Dit dus.

RedBull nu noem ik ook een fabrieksteam. Van Honda.



Dat is exact de reden waarom McLaren van Mercedes naar Honda ging. "Als klantenteam kan je nooit wereldkampioen worden, hoe goed de Mercedes motor ook is, we moeten een fabrieksmotor hebben." Letterlijke woorden ongeveer van McLaren toen...

Dat ze nu terug naar Mercedes gaan is eigenlijk een behoorlijke blammage.

Cerulean

Legacy Member
Die Zhou daar zit volgens mij wel iets in. Of hij al klaar is voor F1, dat is iets anders...

FlatSix

Legacy Member
RipTor zei:
Dit dus.

RedBull nu noem ik ook een fabrieksteam. Van Honda.



Dat is exact de reden waarom McLaren van Mercedes naar Honda ging. "Als klantenteam kan je nooit wereldkampioen worden, hoe goed de Mercedes motor ook is, we moeten een fabrieksmotor hebben." Letterlijke woorden ongeveer van McLaren toen...

Dat ze nu terug naar Mercedes gaan is eigenlijk een behoorlijke blammage.

Nu ja, de uitspraken zijn van Ron, en die is er niet meer. Dus gewoon ander beleid, en blijkbaar ook mening. Want ik volg absoluut Ron wat dat betreft.

eniac

Legacy Member
Zhou zou vooral de eerste Chinese rijder ooit in F1 zijn, qua promotionele waarde is dat gigantisch. Het stond in de sterren geschreven dat indien die een superlicentie zou kunnen krijgen, een zitje in de F1 zeer realistisch zou worden alleen al om die reden. Zijn prestaties zijn tot hiertoe niet echt schitterend te noemen, zowel in F3 als F2 (front) midfield, dus op basis daarvan zou er nog geen sprake mogen zijn van een zitje.

Maar voor zover ik weet heeft die nog niet genoeg punten voor een superlicentie dus bovenstaande transfer lijkt me zeer twijfelachtig.

eniac

Legacy Member
RipTor zei:
Dit dus.

RedBull nu noem ik ook een fabrieksteam. Van Honda.



Dat is exact de reden waarom McLaren van Mercedes naar Honda ging. "Als klantenteam kan je nooit wereldkampioen worden, hoe goed de Mercedes motor ook is, we moeten een fabrieksmotor hebben." Letterlijke woorden ongeveer van McLaren toen...

Maar natuurlijk kon RBR wel gewoon Renault de baas ook wanneer Renault terug in de F1 kwam als fabrieksteam en RBR het dus niet meer was. Wat verder in de richting duwt van het idee dat het eerder budget is en minder de echte fabrieksstatus die telt.

FlatSix

Legacy Member
En supertalent Ma Qinghua dan?

Maar verder heb je gelijk, dan is het nog wachten tot Renault F1 Nissan wordt. :)

_Pe_

Legacy Member
FlatSix zei:
en dan nog het gezwets van Pe erbij,...
Mijn gezwets :D

Ik zal niet meer zwetsen. Ik zeg enkel dat ze in Maranello eindelijk het licht gezien hebben. Het werd tijd.
Ik denk dat het voor Vettel beter is dat hij nu stilletjes aan op pensioen gaat want ik zou niet graag hebben dat hij voor de 3de keer om de oren wordt gereden door een jonkie in hetzelfde team.....
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan