Archief - FIA Formula One 2018 - Deel 1/2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie wordt wereldkampioen in 2018?


  • Totaal aantal stemmers
    53
  • Opiniepeiling gesloten.

FlatSix

Legacy Member
marcel zei:
Wel een teken dat succes in andere klassen niks betekent. 2x wereldkampioen in LMP1, maar niet goed genoeg voor F1.

Wat uiteraard niet wil zeggen dat elk van de F1 rijders ook maar in de buurt zou kunnen komen van 2 wereldtitels in endurance racing. Blijven toch echt twee verschillende dingen.

Daarnaast vind ik de bron en commentaar redelijk dubieus, maar ik zou er niet van verschieten. Was sowieso al een redelijk hopeloze move van Red Bull gewoon omdat hun stal leeg is met jonge talenten. Ze laten nog beter Vergne terugkomen, of anders ineens Matsuhita.

FlatSix

Legacy Member
En daarnaast hebben ze Alonso ook bij het beter rijdersduo gestoken eh. Normaliter zie je bij de gastrijders dat die in de mindere auto terecht komen.

marcel

Legacy Member
Alonso rijdt het volledige seizoen, daar heeft de ACO voor gezorgd. da's dan geen gastrijder meer.

Nesjamag

Legacy Member
RiCOManiaC zei:
Is gewoon weer een dom gerucht van de zogezegde F1-kenners bij Ziggo.... Man man man. Nuja, ik zou Rosenqvist wel in de F1 willen zien. En indien hij het niet is, dan toch weer Vergne of Buemi. Buemi lijkt me ook wel aannemelijk want kan zijn dat hij stopt met de FE nu Renault e.dams er uit gaat en Nissan hen vervangt.

Buemi is goed, maar Red Bull heeft hem al buiten gesmeten wegens niet goed genoeg.
Vergne idem. Helmut Marko verkoos Kvyat boven Vergne om in de Red Bull te rijden in 2015, waarop Vergne gedumpt werd.

Red Bull hun young driver program is super.

BuYcKi

Legacy Member
479398_nonrace_final.gif


Vond deze wel leuk.
:)

FlatSix

Legacy Member
Nesjamag zei:
Buemi is goed, maar Red Bull heeft hem al buiten gesmeten wegens niet goed genoeg.
Vergne idem. Helmut Marko verkoos Kvyat boven Vergne om in de Red Bull te rijden in 2015, waarop Vergne gedumpt werd.

Red Bull hun young driver program is super.

Hier gaan we weer. Welk team heeft in de voorbije 10 jaar meer rijders een kans gegeven zich te bewijzen? Het feit dat geen enkel ander team de moeite doet om die na STR op te pikken zegt toch ook wel iets,...

marcel

Legacy Member
bij Mclaren heb je misschien minder kans om door te stoten, maar als het lukt heb je meer kans om te blijven.

FlatSix

Legacy Member
marcel zei:
bij Mclaren heb je misschien minder kans om door te stoten, maar als het lukt heb je meer kans om te blijven.

Je bedoelt zoals ze Perez een deftige kans hebben gegeven, ben zelfs van mening dat Magnussen ook niet echt een goede kans heeft gekregen. Bij STR krijg je bijna altijd een tweede seizoen, en buiten Webber heeft er nog geen rijder gereden die niet uit het STR team kwam. Allemaal hebben ze op het podia gestaan...

Als Vergne en Buémi echt goed genoeg waren hadden die nog gewoon op de grid gestaan, of dat geloof ik toch.

BuYcKi

Legacy Member
Perez/Magnussen zijn nu ook gene vette hé. Best of the rest, maar niet maar dan dat. En dat zijn ze zelf maar op een goede dag. Perez/Magnussen kwamen ook niet oorspronkelijk vanuit McLaren zelf dacht ik, dus moeilijk te vergelijken.

marcel

Legacy Member
Waar zijn Perez en Magnussen nu?

En waar zijn Vergne, Kvyat, Alguersuari, Buemi, ... nu?

Red Bull zet veel van hun juniors in die Toro Rosso's die eigenlijk F1 niet waard zijn, en die er dus snel weer uitgefilterd worden.

Andere teams laten hun piloten langer rijpen, zodat ze klaar zijn voor F1.

Voor beide manieren valt iets te zeggen.

FlatSix

Legacy Member
marcel zei:
Waar zijn Perez en Magnussen nu?

En waar zijn Vergne, Kvyat, Alguersuari, Buemi, ... nu?

Red Bull zet veel van hun juniors in die Toro Rosso's die eigenlijk F1 niet waard zijn, en die er dus snel weer uitgefilterd worden.

Andere teams laten hun piloten langer rijpen, zodat ze klaar zijn voor F1.

Voor beide manieren valt iets te zeggen.

Wel, beide werden toch te licht gevonden voor McLaren, hoe is dat anders dan dat de andere te licht bevonden werden voor Red Bull? Vergne en Buémi waren ook klaar voor de F1 maar waren gewoon niet zo indrukwekkend. Magnussen en Perez hadden niet hun beste seizoenen erop zitten maar beide goed genoeg om een tweede seizoen ze een kans te geven lijkt me.

eniac

Legacy Member
BuYcKi zei:
Perez/Magnussen zijn nu ook gene vette hé. Best of the rest, maar niet maar dan dat. En dat zijn ze zelf maar op een goede dag. Perez/Magnussen kwamen ook niet oorspronkelijk vanuit McLaren zelf dacht ik, dus moeilijk te vergelijken.
Magnussen was wel degelijk een McLaren junior hoor.

Soit, 6/20e van de grid is er via/dankzij Red Bull. Lijkt me sterk dat daar nog kritiek op moet komen :)

marcel

Legacy Member
xTwL- zei:
Wel, beide werden toch te licht gevonden voor McLaren, hoe is dat anders dan dat de andere te licht bevonden werden voor Red Bull? Vergne en Buémi waren ook klaar voor de F1 maar waren gewoon niet zo indrukwekkend. Magnussen en Perez hadden niet hun beste seizoenen erop zitten maar beide goed genoeg om een tweede seizoen ze een kans te geven lijkt me.

Ondertussen hebben ze alletwee wel een F1-carriere van meerdere jaren. Wat van een groot deel van de Red Bull juniors niet gezegd kan worden.

eniac

Legacy Member
marcel zei:
Ondertussen hebben ze alletwee wel een F1-carriere van meerdere jaren. Wat van een groot deel van de Red Bull juniors niet gezegd kan worden.
Mja, en? Perez was niet eens een McLaren junior, feit dat ze geen van hun jeugd er op dat moment inzetten zou toch ook een belletje moeten doen rinkelen.

Verder... Veel RB juniors krijgen wel effectief een kans he. Zijn er genoeg in de programma's van Mercedes, Ferrari en McLaren die die kans nooit gekregen hebben.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan