Archief - FIA Formula 1/2/3 2020 - Winterstop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FlatSix

Legacy Member
marcel zei:
De laatste 2 jaar kan je ook niet veel meer doen met de HAAS, om eerlijk te zijn... Eigenlijk is't grof dat een team dat zo enorm veel autosport ervaring heeft, enkele jaren na zijn intrede in F1 al helemaal is teruggevallen naar een paydriver backmarker team

Goh, Marussia werd toch gerunned door Manor, en die zijn ook nergens gekomen.

Is F1 en LMP1 niet het enige waar een team zelf nog verantwoordelijk is voor de wagen? WRC and WTCC, komt dat niet gewoon zo uit de fabriek?

marcel

Legacy Member
Manor was een F3 team, dat ineens F1 wilde gaan rijden, en die een geschiedenis kenden van lastige sponsors (Richard Bronson die al.na 1 jaar weg loopt bvb).
HAAS heeft in zowat elke Amerikaanse top-klasse ervaring. Maar in F1 boeken ze 0,0 vooruitgang na 5 jaar. Ok, ze hebben ook een kustsponsor gehad, maar voor een team met zo'n reputatie is dat eigenlijk een blamage dat ze met zo iemand in zee gaan.

Ik weet ook niet waarom WRC en WTCC daarbij betrokken worden?

Cerulean

Legacy Member
Wat is dit weer voor onzin? Heb het nu al gehad met die Mazepin.

IMG-20201009-235451.jpg

FlatSix

Legacy Member
marcel zei:
Manor was een F3 team, dat ineens F1 wilde gaan rijden, en die een geschiedenis kenden van lastige sponsors (Richard Bronson die al.na 1 jaar weg loopt bvb).
HAAS heeft in zowat elke Amerikaanse top-klasse ervaring. Maar in F1 boeken ze 0,0 vooruitgang na 5 jaar. Ok, ze hebben ook een kustsponsor gehad, maar voor een team met zo'n reputatie is dat eigenlijk een blamage dat ze met zo iemand in zee gaan.

Ik weet ook niet waarom WRC en WTCC daarbij betrokken worden?

Akkoord maar niet vreemd aan hoe een race seizoen er aan toe gaat. Of je nu de beste in NASCAR of IndyCar bent, die auto staat klaar voor u, je hoeft alleen de operatie runnen, en ik geef toe dat ook Haas daar niet echt vlot loopt maar een auto bouwen zelf is toch nog net iets anders? Bijvoorbeeld WTCC, die auto komt zo van de band en moet het team al bij al niet veel aan doen, gewoon goed racen.

eniac

Legacy Member
Maar Haas heeft het ook niet echt super aangepakt als je echt succesvol wil zijn he. Die hebben tot en met de wagen van vorig jaar geoutsourced aan Dallara. En al bij al hebben ze daar nog redelijke resultaten mee geboekt.

Voor de VF-20 hebben ze de ontwikkeling overgenomen dus die moeten nog gigantisch veel leren over het ontwerpen van een wagen. Koppel dat aan de terugval van de Ferrari PU en het kan al bijna niet anders dan dat ze aan het staartje hangen.

marcel

Legacy Member
FlatSix zei:
Akkoord maar niet vreemd aan hoe een race seizoen er aan toe gaat. Of je nu de beste in NASCAR of IndyCar bent, die auto staat klaar voor u, je hoeft alleen de operatie runnen, en ik geef toe dat ook Haas daar niet echt vlot loopt maar een auto bouwen zelf is toch nog net iets anders? Bijvoorbeeld WTCC, die auto komt zo van de band en moet het team al bij al niet veel aan doen, gewoon goed racen.

tgoh, in NASCAR of Indycar heb je wel spec wagens, maar de teams hebben uiteindelijk wel meer invloed op die wagens dan in pakweg F2. De Chevy van Chip Ganassi is een andere wagen dan die Team Hendrick, ook al is dat verschil ook niet weer erg groot naar F1 normen. In Indy hebben de teams nóg meer vrijheden tov die wagens.

en ok, zélf een wagen ontwikkelen kunnen ze dus niet zo goed, maar daar hebben ze wel een partnership met Ferari voor gehad, en daarna met Dallara, toch geen onervaren elementen. Hun eerste paar seizoenen waren ze relatief competitief, maar sindsdien?

ik hoop dat er in de komende jaren beterschap komt, maar ondertussen stelt het team ronduit teleur.

RiCOManiaC

Legacy Member
[video=youtube;6Yg5RPvPlOg]https://www.youtube.com/watch?v=6Yg5RPvPlOg&ab_channel=Vin_F1[/video]

BuYcKi

Legacy Member
Dat lijkt me toch eerder Verstappen zijn fout? Tijdens de race is dit ‘hopen dat de andere rijder plooit’, wat ook niet zal gebeuren..

marcel

Legacy Member
Typisch Verstappen hoor. Iedereen moet nog steeds uit de weg voor meneer. Hoe lang zit die nu al in F1?

RiCOManiaC

Legacy Member
Idd Max, maar owee als ge met een bende Hollanders op whatsapp zit en zegt da het Verstappen is. Enfin, weer maar eens Max dus om nog maar te zwijgen van dat gescheld ook al het hele jaar door.... Dit is nu eens waarom ik gene Max fan kan en wil zijn..

Edit: no further action....

schumi2003

Legacy Member
Arrogant Crashtappen gonna be arrogant.

Niets nieuws dus, 2 jaar geleden zeiden we hij zal het wel 'ooit' leren zeker.

Soms heeft ie nog brainfarts.

sink

Legacy Member
Mazepin is gewoon een eikel, denk niet dat ie veel vriendjes gaat maken in de paddock met zijn attitude. Beetje in dezelfde straat als Dan Ticktum :s

RiCOManiaC

Legacy Member
Absoluut degoutant... we kunnen wel zagen over hoe RB hun rijders behandelt maar Mercedes is pas echt slecht... bij RB krijgt het grootste deel nog een kans..

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

vloet

Legacy Member
Mja, Bottas heeft al een contract voor 2021, ze kunnen hem er moeilijk ineens uitsmijten omdat Russel bij een klantenteam dreigt uit te vallen.

Ik wil 'm alleszins ook niet zien vertrekken.

eniac

Legacy Member
vloet zei:
Mja, Bottas heeft al een contract voor 2021, ze kunnen hem er moeilijk ineens uitsmijten omdat Russel bij een klantenteam dreigt uit te vallen.

Ik wil 'm alleszins ook niet zien vertrekken.
Neen, maar Mercedes zouden het met hun gigantisch budget ook eens kunnen opnemen voor hun eigen jeugd. Hoe moeten kan het zijn om Williams een mooie deal te geven op motoren bvb, in ruil voor dat zitje?

Is gewoon altijd maar hetzelfde verhaal. Als puntje bij paaltje komt laten ze hun jeugd gewoon vallen. Maar de focus blijft maar liggen op hoe slecht RBR hun jeugd zogezegd behandelt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan