Archief - FIA Formula 1/2/3 2020 - Winterstop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

marcel

Legacy Member
Met mijn commentaar op Ricciardo heb ik het vooral over uw plaats afdwingen binnen het team.
Puur op statistieken was hij idd beter, maar ik leen mijn te herinneren dat Verstappen in zijn 2de jaar serieus wat technische problemen had ook.

Belangrijkste punt vind ik dat, ondanks die resultaten die iedereen hier aanhaalt, Verstappen er in geslaagd is het team helemaal naar zich toe te trekken, en dat Ricciardo daarom naar Renault is moeten "vluchten" (zogezegd om er wereldkampioen te worden, ook al heeft hij na 1 seizoen beslist om weer te vertrekken).

Als je aan de meet de betere bent, maar toch trekt het team jouw kaart niet, dan ben je imo ook gefaald.

FlatSix zei:
Op Vettel na dan. :)

Maar ik geef je gelijk, die jongen moet daarin geholpen worden. Beetje nadeel van die tieners zo snel in de F1 te duwen eh, soms zijn ze snel genoeg maar mentaal lang niet klaar. Max is en blijft de uitzondering, want ook bij Norris en Russel zie je bijvoorbeeld frustratie waar Max veel verder staat.

Max zit dan ook al in zijn 5de seizoen. En die kan ook nog serieus janken over een wagen die 100 meter voor hem rijdt, bvb.

Albon, Russel en Norris zitten in hun 2de jaar. En Albon is dan nog tijdens zijn debuutjaar moeten promoveren naar een topteam, waar de druk enorm is, maar je tegen een klepper van een teamgenoot zit.

Dat heeft zelfs Verstappen niet voor gehad.

nokeyboard

Legacy Member
Want Verstappen heeft het zo makkelijk gehad om als super jong manneke zonder deftige ervaring met one seaters ineens in de F1 te moeten rijden :unsure:

eniac

Legacy Member
marcel zei:
Met mijn commentaar op Ricciardo heb ik het vooral over uw plaats afdwingen binnen het team.
Puur op statistieken was hij idd beter, maar ik leen mijn te herinneren dat Verstappen in zijn 2de jaar serieus wat technische problemen had ook.

Verstappen was zowel in 2017 als 2018 gewoon beter dan Ricciardo. In 2017 eindigt die weliswaar achter Ricciardo maar had meer uitvalbeurten + in races waar 1 van beiden of zelfs beiden uitvielen lag Max quasi altijd op kop. En helaas voor Max nog eens was dat meestal niet zijn fout en waren dat vaak ook nog eens races waarin Ricciardo dik kon scoren. Zie bijvoorbeeld Baku: Ricciardo wint dat, maar Max viel uit door zijn motor terwijl hij wel voor Ricciardo lag. Dat alleen al is een gigantische points swing.


Ik heb het uiteindelijk niet zo voor de redenering dat RBR altijd maar zijn lievelingetjes heeft en dat die voorgetrokken worden en de andere maar moet plooien (en ik zeg niet dat jij dat zegt overigens ;) ).
Bij RBR krijgt iedereen kansen, maar je moet ze dan wel grijpen. Webber had in 2010 ook gewoon wereldkampioen kunnen en mogen worden, maar crashte in Singapore. Maar het riedeltje was dat Vettel keihard werd voorgetrokken. Toen Ricciardo naar RBR ging zei iedereen dan ook dat hij daar maar ging om tweede rijder te worden want ja, Vettel was de golden boy he? Maar Ricciardo kon en mocht daar gewoon als gelijkwaardige zijn kans gaan. Niets voortrekken.

Denk ook niet dat de druk op Albon (en vorig jaar Gasly) komt door hoe RBR met hem omgaat, maar eerder met het feit dat die naast een absolute topper rijdt die elke milliseconde uit die wagen kan trekken. Rijders zijn in de eerste plaats ook zeer hard voor zichzelf en als je continu zoveel trager dan je teamgenoot rijdt dan mag het team je nog met fluwelen handschoenen behandelen, dat komt echt niet goed.

Dit gaat nog wel een paar jaar zo voortduren tot de RBR ofwel een dominante wagen wordt en wie naast Max zit, zoals Webber, tweede of derde kan worden - of tot ze afstappen van hun (te prijzen!) aanpak om enkel voor eigen jeugd te gaan. Want in die jeugd zit, helaas, voorlopig niemand die in de wagen zoals de RBR nu is dicht bij Max kan komen.

RipTor

Legacy Member
Weetje van planetf1.

Hulkenberg heeft in de laatste 8 races meer punten gehaald dan Vettel.

stungunner

Legacy Member
eniac zei:
Die twijfelachtige eer geef ik aan Stroll, Monaco '17:

Bwah, dat was in zijn 6de race in de F1 en was toen pas 19 jaar. Dat hij dan zijn remmen en banden niet op temperatuur krijgt en daar help vraagt aan zijn engineer, zo erg is dat toch niet?

"They race me so hard", dat is toch echt van een andere grootorde, wanneer je in de topklasse van de autosport zit en tegen de beste racers ter wereld bezig bent.

jeltex

Legacy Member
vloet zei:
Waarom idd eens geen veteraan ipv een rookie? Er zijn er nu al 2 gepasseerd die (begrijpelijk) bezwijken onder de druk omdat Verstappen een geval apart is. Jonge gasten die zich nog moeten bewijzen om een toekomst te hebben in de F1. Iemand als Hulkenberg zit toch niet meer met diezelfde druk? RBR heeft terug een Webber nodig.

Dit!
Dat ze bij RBR nu gewoon eens kiezen voor een gevestigde waarde die stabiliteit kan brengen en iedere race goeie punten pakt i.p.v. de zoveelste rookie die bezwijkt onder de druk. Iedereen met een beetje potentieel in hun junior team hebben ze al geprobeerd en met Perez is er een piloot vrij die de top 5 plaatsen aan elkaar rijdt in een wagen die niet zo goed is als de RB. Genoeg gesukkeld zou ik dan denken. Hulkenberg kan zelfs nog plan B zijn. Minder goed dan Perez, maar heeft ook de juiste kwaliteiten.

Wat de Ricciardo vs Verstappen discussie betreft; belachelijk om te beweren dat Ricciardo "gefaald" zou hebben. "Falen" is zo'n modewoordje van drie jaar geleden dat nu te pas en te onpas gebruikt wordt (door volk dat niet goed Engels begrijpt veronderstel ik dan). Van de 3 jaar dat ze tegen elkaar geracet hebben, vond ik Ricciardo in 2016 duidelijk de betere, maar daarna kregen Max en zijn overduidelijke hopen talent wel de overhand. Neemt niet weg dat Ricciardo het hem bij momenten nog steeds knap lastig kon maken, iets waar geen enkele andere teammate van Max sindsdien in geslaagd is, zelfs niet voor 1 enkele race. Dat zegt dus wel voldoende over de kwaliteiten van Ricciardo zonder dat we met dwaze woordjes als "falen" moeten afkomen.

Bij RB hebben ze dus iemand nodig die net iets minder goed is dan Ricciardo, zodanig dat Max niet geagiteerd raakt, maar die wel consistent een pak punten opraapt voor het team die niet naar de concurrentie gaan. Dus nogmaals; Perez, Hulkenberg, anyone? :)

lumikiller

Legacy Member
Of grosjean die crashed in baku, “someone hit me from behind”


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

FlatSix

Legacy Member
Je kan ook falen in iets zonder dat je daarom tekort schoot..., heeft iemand die zilver gewonnen heeft op de olympische spelen ook niet gefaald dan, ...?

Jonas89

Legacy Member
vishnusixclix zei:
Ik moet eerlijk zijn, in het gezicht was wishful thinking van mijn kant... :lol:

https://www.formula1.com/en/latest/...eveals-tattoo-bet.1XiqmTbs2WoB4Xbb8jeCNC.html

(beetje gestolen van FormulaDank)
4ib8su.jpg

Hit Hard

Legacy Member
De pose op deze foto vond ik een beetje raar eigenlijk, een beetje zoals een barbaar die net zijn tegenstander onthoofd heeft. Het deed mij wat denken aan Predator.
NINTCHDBPICT000613680457.jpg


Wel een mooi gebaar dat ie die helm krijgt. Hij leek er ook oprecht blij mee te zijn.

FlatSix

Legacy Member
Vond het wel beetje grappig dat het één van z'n Mercedes helmen is, en geen Ferrari helm. :)

nokeyboard

Legacy Member
FlatSix zei:
Vond het wel beetje grappig dat het één van z'n Mercedes helmen is, en geen Ferrari helm. :)

Ik vond dat echt raar dat het een Mercedes helm is.
Was alleszins een mooi gebaar van Mick.

Hamilton heeft dus een helm van Senna en Schumi.
Wil ik ook wel hebben :)

sink

Legacy Member
Had idd een van zijn Ferrari helmen moeten zijn. Bij Mercedes heeft ie weinig potten gebroken, al heeft ie daar wel een groot aandeel gehad in het huidige succes van Mercedes

FlatSix

Legacy Member
Vond het ook wel grappig dat Prost en Vettel gelijk volledig genegeerd worden in dit verhaal van helmen.

marcel

Legacy Member
sink zei:
Had idd een van zijn Ferrari helmen moeten zijn. Bij Mercedes heeft ie weinig potten gebroken, al heeft ie daar wel een groot aandeel gehad in het huidige succes van Mercedes

het moment zal wel gesponsord zijn door Mercedes. zowiezo zullen ze daar ook niet toelaten dat hun kampioen met iets van Ferrari op een foto staat

FlatSix zei:
Vond het ook wel grappig dat Prost en Vettel gelijk volledig genegeerd worden in dit verhaal van helmen.

why though? het gaat hier over LEWIS HAMILTON die een record afpakt van MICHAEL SCHUMACHER. waarom zouden daarvoor Prost en Vettel aan bod zouden gekomen zijn?

FlatSix

Legacy Member
marcel zei:
why though? het gaat hier over LEWIS HAMILTON die een record afpakt van MICHAEL SCHUMACHER. waarom zouden daarvoor Prost en Vettel aan bod zouden gekomen zijn?

Hamilton kreeg geen helm van Prost toen die daar voorbij ging, idem voor Vettel. Is Prost dan niet belangrijk genoeg?

Hamilton kreeg wel een helm toen die Senna over sprong, maar Vettel niet.

xDama

Legacy Member
Hij kreeg een helm van Senna omdat het zijn idool is en van Schumacher omdat het het all-time record is. Meer moet daar niet achter gezocht worden. Vettel en Hamilton hebben afaik ook al helmet swaps gedaan.

FlatSix

Legacy Member
xDama zei:
Hij kreeg een helm van Senna omdat het zijn idool is en van Schumacher omdat het het all-time record is. Meer moet daar niet achter gezocht worden. Vettel en Hamilton hebben afaik ook al helmet swaps gedaan.

Maak er toch geen drama van. :) Zeg gewoon dat het grappig is dat er bij hen niets is gedaan. Is ook niet alsof er elke dag een rijder met totaal wins over Prost springt eh.

Elke1988

Legacy Member
nokeyboard zei:
Als ge 6e word in 2018 vind ik nu ook niet dat ge over een succes kunt spreken. Falen is natuurlijk ook weer overdreven, maar goed was het zeker niet.
Puber Verstappen eindigde 4e met 80 punten meer dan Ricciardo.... (2 punten minder dan Kimi op p3)

2017 was iets anders, maar Verstappen is pas echt goed geworden sinds Monaco 2018. Crashstappen heeft toen eindelijk inzicht gekregen.

Ja ma hoeveel pech heeft hij ook niet gehad met die wagen na Monoca 2018. Ik dacht 7 keer door de motor die het begaf.
Ik vind echt niet dat ricc gefaald heeft in de rb.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan