Archief - FIA Formula 1/2/3 2020 - Winterstop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sink

Legacy Member
Die helm van Senna was omdat ie meer pole positions had op dat moment dan Senna, en dat was als ik mij niet vergis in Canada. Zelfde circuit waar ie zijn eerste overwinning haalde. én ook omdat het zijn idool was uiteraard.
Maar ja, Schumacher had op dat moment wel ook nog 2-3 poles meer dan Hamilton op dat moment. Was gewoon een mooi moment om dat toen te doen. meer niet

marcel

Legacy Member
Dat een zelfverklaarde beste piloot ter wereld toch een Renault zou moeten aankunnen?

vishnusixclix

Legacy Member
marcel zei:
Dat een zelfverklaarde beste piloot ter wereld toch een Renault zou moeten aankunnen?

Puur inhoudelijke reactie effe:

- 100km testing.
- Testing banden
- Renault die écht wel op niveau is
- PR praat.

"Renault aankunnen" ... ?

Hetgeen ik versta is hij content is en dat het ding veel potentieel heeft, meer dan hij er op 100km (en op shitbanden) uitkrijgt.

eniac

Legacy Member
vishnusixclix zei:
Hetgeen ik versta is hij content is en dat het ding veel potentieel heeft, meer dan hij er op 100km (en op shitbanden) uitkrijgt.

Ik denk toch dat hij eerder zegt dat hij zelf nog niet meekan met wat de wagen kan.

Wat op zich in mijn ogen ook gewoon normaal is wanneer je een paar seizoenen uit roulatie bent. Ook al heeft hij elders geracet, niets gaat zo snel door de bochten als een F1. Die gaat echt nog enige tijd moeten wennen, maar komt wel goed met voldoende mileage tijdens testing.

vishnusixclix

Legacy Member
eniac zei:
Ik denk toch dat hij eerder zegt dat hij zelf nog niet meekan met wat de wagen kan.

Wat op zich in mijn ogen ook gewoon normaal is wanneer je een paar seizoenen uit roulatie bent. Ook al heeft hij elders geracet, niets gaat zo snel door de bochten als een F1. Die gaat echt nog enige tijd moeten wennen, maar komt wel goed met voldoende mileage tijdens testing.

Dat is ook een mogelijkheid. Dan snap ik niet hetgeen marcel wilde bereiden met zijn citaat.

FlatSix

Legacy Member
Als zelfs Hülkenberg na 1 winter en paar maand zich al zorgen maakt om de nek/fysiek is het niet meer dan normaal dat Alonso zich na een aantal jaar meer zorgen maakt over terug in een F1 te stappen, niet?

marcel

Legacy Member
da's allemaal wel waar, maar Alonso kennende zit hij nu gewoon die wagen op te hemelen om zijn keuze te verdedigen, en zal er bij de eerste mindere resultaten wel weer een ander geluid komen.

Cerulean

Legacy Member
Ik weet niet goed of Albon al zoveel verknoeid heeft dat hij zelfs bij AT geen kans meer maakt. Maar ik zou hem toch misschien volgend jaar naast Gasly laten rijden.
Geruchten dat Hulk naar Red Bull kan worden steeds hardnekkiger.
Tsunoda zou ik nog een jaar laten rijpen in F2... Niet alle Red Bull juniors zijn van het kaliber Verstappen, meeste jonge gasten hebben tijd nodig.

jeltex

Legacy Member
Sorry dat ik deze ouwe koe van de vorige pagina even naar hier sleur; niet veel tijd gehad om te reageren de laatste dagen.

FlatSix zei:
Je kan ook falen in iets zonder dat je daarom tekort schoot..., heeft iemand die zilver gewonnen heeft op de olympische spelen ook niet gefaald dan, ...?

Ik zou zeggen van niet; als ik "falen" intyp in een online woordenboek krijg ik deze synoniemen: afgaan, floppen, misgaan, mislukken, tekort schieten, ...

Tenzij je de absolute topfavoriet bent en niet anders kan dan verliezen, zou ik een 2de plaats dus nooit als "falen" bestempelen.

Mocht Nadal dus de finale van Roland Garros verloren hebben, dan zou je misschien nog van "falen" kunnen spreken, maar van Verstappen - die het maximum uit de RB haalt dit seizoen - gaan we toch niet beweren dat hij ieder weekend opnieuw "faalt" omdat hij 2de of 3de wordt?

Elke1988 zei:
Ja ma hoeveel pech heeft hij ook niet gehad met die wagen na Monoca 2018. Ik dacht 7 keer door de motor die het begaf.
Ik vind echt niet dat ricc gefaald heeft in de rb.

En kijk zie, Elke vindt het ook. Case closed dus :)

RiCOManiaC

Legacy Member
Elke heeft het over Ricciardo, dacht ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

vishnusixclix

Legacy Member
Scifo zei:
Waar is die gif van Rosberg:



Is Alonso's career over :unsure:

zGjyEm7_d.webp

FlatSix

Legacy Member
jeltex zei:
Ik zou zeggen van niet; als ik "falen" intyp in een online woordenboek krijg ik deze synoniemen: afgaan, floppen, misgaan, mislukken, tekort schieten, ...

Tenzij je de absolute topfavoriet bent en niet anders kan dan verliezen, zou ik een 2de plaats dus nooit als "falen" bestempelen.

Mocht Nadal dus de finale van Roland Garros verloren hebben, dan zou je misschien nog van "falen" kunnen spreken, maar van Verstappen - die het maximum uit de RB haalt dit seizoen - gaan we toch niet beweren dat hij ieder weekend opnieuw "faalt" omdat hij 2de of 3de wordt?

Volg ik deels, voor mij is dus falen een resultaat van uw prestatie tegenover het doel dat je had gezet. Als Verstappen realistisich is dan heeft die als doel nu met Mercedes elke week gewoon P3 in de handen hebben. Als die dan beter doen dan is dat de verwachtingen overtreffen. Ricciardo had als doel dat seizoen een team rond zich te bouwen en de onbetwiste nummer 1 te zijn, dat is niet gelukt, dus hij heeft gefaald. Dat kan ondanks dat die een zeer goed seizoen neerzette.

xDama

Legacy Member
Als er iets gefaald heeft in 2018, was het de Red Bull wagen. Er stond deze week toevallig een interessante post op Reddit over Ricciardo zijn seizoen in 2018.

Summary 8 DNFs, 6 Back of grid or large grid drops, Multiple qualifying failures, Issues in mutiple FP sessions that affect weekend preparation, 2 Races running lower Spec ICE (20bhp down on spec a)

RICCIARDO 2018 RELIABILITY SUMMARY:
  • Australia - 3 Place grid penalty
  • Bahrain - Race - DNF - Battery Failure
  • China - FP3 - Gear box issue with complete engine turbo failure. Misses FP3 with qual set up heavily affected.
  • Baku - Race - DNF - Collision with Verstappen forces Ricciardo to retire. Racing incident.
  • Monaco - Race- RIC - MGU-K failure
  • Canada - FP2 - Power unit issue, missus 60% of session
  • France - Race - front wing failure During race. Problem not diagnosed till post race. Heavy tire deg
  • Austria - Race -DNF - RIC loss of 3rd position with MGU-k Failure
  • Britain - Qual - DRS failure during Qualification
  • Germany - Prerace - RIC takes new engine for weekend and incurs full grid pen (1st Instance)
  • Germany - Prerace - Forced to Run Spec A ICE - 15-20 BHP down on B spec that Verstappen is running
  • Germany - Q - Does not take part in Q2 penalty
  • Germany - R - DNF - MGU-k failure - 5th position lost due to nature of track (hence decision to take penalty) and Vettel retirement
  • Hungary - Prerace - RIC - Forced to Run Spec A ICE - 15-20 BHP down on B spec that Verstappen is running
  • Hungary - Qual - RIC - RBR send RIC out late in which heavy rain starts leaving RIC out of Q3
  • Spa - FP1 - RIC missus session with engine injector issue
  • Spa - Race - DNF - RIC retires due to collision beyond his control.
  • Monza - Prerace - RIC takes new engine for weekend and incurs full grid pen (2nd Instance)
  • Monza - Q- RIC does not take part in Q2 due to new engine (Spec C)
  • Monza - Race - DNF - Clutch failure - 6th position lost
  • Singapore - All Sessions - Spec C engine clipping issues.
  • Russia - FP1 - RIC suffers car issue missing 70% of session
  • Russia - Qual - Engine Penalty, Forced to start at back of Grid (3rd instance)
  • Russia- Race - Debris on first lap damages front wing of Ricciardo causing high tire deg affecting greatly race pace
  • Japan - Qual - RIC - Throttle actuator failure - Misses Qualification.
  • Japan - Race - Back of grid start due to reliability (4th instance)
  • USA - RACE- DNF - Battery Failure
  • Mexico - RACE - DNF - Clutch Bearing failure, Start software clutch issue
  • Brazil - Qual - +5 Place (6th instance of Grid drop) grid drop due to new turbo charger replacement
  • Abu-Dhabi - FP3 - Misses part of FP3 with Water leak.
  • Abu-Dhabi - Race - Horrible strategy in race leaves him out waiting for safety car that would never come.

https://www.youtube.com/watch?v=kujkQ63L_50

Lode16

Legacy Member
FlatSix zei:
Volg ik deels, voor mij is dus falen een resultaat van uw prestatie tegenover het doel dat je had gezet. Als Verstappen realistisich is dan heeft die als doel nu met Mercedes elke week gewoon P3 in de handen hebben. Als die dan beter doen dan is dat de verwachtingen overtreffen. Ricciardo had als doel dat seizoen een team rond zich te bouwen en de onbetwiste nummer 1 te zijn, dat is niet gelukt, dus hij heeft gefaald. Dat kan ondanks dat die een zeer goed seizoen neerzette.

Hij is gefaald in het persoonlijk doel dat hij had gesteld. Hij is niet gefaald als teammaat tov Verstappen zoals hier werd aangehaald. Als zeker niet in de categorie van Albon, Gasly.

jeltex

Legacy Member
Lode16 zei:
Hij is gefaald in het persoonlijk doel dat hij had gesteld. Hij is niet gefaald als teammaat tov Verstappen zoals hier werd aangehaald. Als zeker niet in de categorie van Albon, Gasly.

Voilà zie, dat is mooi samengevat.

Wel een indrukwekkend lijstje van miserie dat Ricciardo heeft voorgehad in 2018. Zal mss ook wel meegespeeld hebben in zijn keuze voor Renault, maar Verstappen zal wel nog steeds de hoofdreden geweest zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan