Archief - FIA Formula 1/2/3 2020 - Winterstop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

vloet

Legacy Member
Mercedes met een motorprobleem. Redelijk uitzonderlijk. Bottas had z'n race sowieso al verneukt wel. Hij had een minder goeie start, had dan chance dat Lewis een fout maakte, slaagt er niet in afstand te nemen en maakt dan een cruciale remfout. Hamilton zit weeral op 3 seconden.

stungunner

Legacy Member
Toch wat artificieel weer die SC. Toen er een voorvleugel op de baan lag geven ze een VSC, Norris zijn auto staat daar perfect uit de baan en ze geven SC.

Zag liever de race normaal eindigen, kon best zijn dat Hamilton nog problemen kreeg met zijn banden.

vishnusixclix

Legacy Member
stungunner zei:
Toch wat artificieel weer die SC. Toen er een voorvleugel op de baan lag geven ze een VSC, Norris zijn auto staat daar perfect uit de baan en ze geven SC.

Zag liever de race normaal eindigen, kon best zijn dat Hamilton nog problemen kreeg met zijn banden.

Artificieel? Waar staat dat woord zelfs voor?

Het is al enkele races (seizoenen?) zo dat wanneer er een auto aan de kant staat, Masi onmiddellijk de safety car de baan op stuurt. In Monza was het zelfs tot drie maal toe.

vloet

Legacy Member
Had deze keer gwn te maken met het brandgevaar. Als die McLaren niet zo begon te roken doorheen de carrosserie, dan had het VSC geweest. Maar het duurde wel weer te lang had ik de indruk.

Joramovic

Legacy Member
Toch al jaren zo dat het bijna automatisch safety car is wanneer een auto staat geparkeerd. Sinds het Bianchi incident nemen ze daar geen risico's meer mee.

StruikGewas

Legacy Member
Nice om Ricciardo op't podium te zien!
En hulkenberg schitterend gereden ook. Van plaats 20 naar 8 (bijna 7), en dat met maar 4 ronden te hebben gereden.
Ik hoop dat ie naast verstappen mag plaatsnemen volgend jaar maar denk eerder dat het Perez zal worden.

stungunner

Legacy Member
vishnusixclix zei:
Artificieel? Waar staat dat woord zelfs voor?

Het is al enkele races (seizoenen?) zo dat wanneer er een auto aan de kant staat, Masi onmiddellijk de safety car de baan op stuurt. In Monza was het zelfs tot drie maal toe.

Ook Russel parkeerde zijn wagen langs de kant, en daar kon een VSC wel. VSC had perfect gekund bij Norris ook.

Dus ja, artificieel, as in "we gooien het veld weer bij elkaar door de SC". Ook Max liet dat zo verstaan na de race hé. Voor zo een dingen is die VSC uitgevonden.

RiCOManiaC

Legacy Member
De SC was er idd gewoon om de spanning terug in de race te brengen. Was overduidelijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

nokeyboard

Legacy Member
Ricciardo heeft evenveel podiums(1) behaald sinds hij weg is bij RBR als RBR met hun 2e driver behaald heeft.

byter

Legacy Member
nokeyboard zei:
Ricciardo heeft evenveel podiums(1) behaald sinds hij weg is bij RBR als RBR met hun 2e driver behaald heeft.

RBR wou dan ook zeer graag Ricciardo gewoon houden.. maar Verstappen ging altijd #1 zijn wat de situatie moeilijker maakte.

Ik zie echter wel niet hoe Albon zijn zitje kan rechtvaardigeren bij RBR. "They race me so hard" was echt een dieptepunt.

RiCOManiaC

Legacy Member
byter zei:
RBR wou dan ook zeer graag Ricciardo gewoon houden.. maar Verstappen ging altijd #1 zijn wat de situatie moeilijker maakte.

Ik zie echter wel niet hoe Albon zijn zitje kan rechtvaardigeren bij RBR. "They race me so hard" was echt een dieptepunt.
Albon zijn tijd met RB zit er op.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

marcel

Legacy Member
Vraag is dan nog altijd: who's next?

Ricciardo, Gasly, Albon... Ze hebben alledrie gefaald naast Verstappen.
Ricciardo was nog de beste optie, maar die heeft al een contract voor volgend jaar.
Kvyat heeft (imo) te weinig kansen gekregen door zijn crashes met Vettel (die toen nota bene voor een ander team reed)

Als ze in hun junior team moeten gaan kijken voor hun a-team... Dan kunnen ze beter 1 van hun 3 huidige piloten naast Verstappen zetten.

Hulk en Stoffel zijn vrij, maar geen Red Bull link.

Misschien een deal met Renault voor de motor, en er een piloot bij betrekken.

Cerulean

Legacy Member
RiCOManiaC zei:
De SC was er idd gewoon om de spanning terug in de race te brengen. Was overduidelijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Niet onnozel doen he. Hierboven zijn al meerdere redenen aangehaald waarom de SC alleen maar logisch was.

vloet

Legacy Member
marcel zei:
Vraag is dan nog altijd: who's next?

Ricciardo, Gasly, Albon... Ze hebben alledrie gefaald naast Verstappen.
Ricciardo was nog de beste optie, maar die heeft al een contract voor volgend jaar.
Kvyat heeft (imo) te weinig kansen gekregen door zijn crashes met Vettel (die toen nota bene voor een ander team reed)

Als ze in hun junior team moeten gaan kijken voor hun a-team... Dan kunnen ze beter 1 van hun 3 huidige piloten naast Verstappen zetten.

Hulk en Stoffel zijn vrij, maar geen Red Bull link.

Misschien een deal met Renault voor de motor, en er een piloot bij betrekken.

Waarom idd eens geen veteraan ipv een rookie? Er zijn er nu al 2 gepasseerd die (begrijpelijk) bezwijken onder de druk omdat Verstappen een geval apart is. Jonge gasten die zich nog moeten bewijzen om een toekomst te hebben in de F1. Iemand als Hulkenberg zit toch niet meer met diezelfde druk? RBR heeft terug een Webber nodig.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan