Archief - De Rode Duivels - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

antHraxx

Legacy Member
Aangezien Jabobs toch stopt aan het einde van het seizoen en minder met voetbal bezig wil zijn is hij misschien een mogelijkheid voor tweede assistent?

Bart Religion

Legacy Member
exo zei:
Preud'Homme heeft wel de kennis om discipline op te leggen en laat nu net dat hetgeen zijn wat ze daar nodig hebben.
De man is gepassioneerd door voetbal en deinst er ook niet voor terug om zijn beste speler, indien nodig, op de bank te plaatsen omdat diens gedrag niet overeenstemt mijn zijn visie. Ik denk dat Preud'Homme een zeer goede bondscoach ooit gaat worden, hopelijk.
En zoals reeds aangehaald is hij ontzettend professioneel bezig, zeker één van de meest professionele coaches van België en ontglipt hem geen enkel detail.

Klopt allemaal, maar dat zeg ik ook niet dat het niet zo is.

L0k1-

Legacy Member
bartreligion zei:
Als je ziet hoe hard de politiek hier het voetbal tegenwerkt zie ik het niet al te rap gebeuren.

Ach wie kan ze ongelijk geven. Er wordt nog altijd massa's geld uitgegeven aan voetbal, terwijl we hier in België er geen zak van kunnen.... Alle ploegen hebben altijd een grote mond, tot ze in het buitenland spelen, dan worden ze afgemaakt door zelf een derde klasse ploegske van één of ander oostblok land.

Ze zouden beter geld gaan investeren in andere sporten waar we WEL in uitblinken ipv in zo een bucht sport.

Marsu

Legacy Member
Wielrennen, veldrijden, vrouwentennis en biermarathon. En Hockey ook een beetje.

Piejie

Legacy Member
L0k1- zei:
Ach wie kan ze ongelijk geven. Er wordt nog altijd massa's geld uitgegeven aan voetbal, terwijl we hier in België er geen zak van kunnen.... Alle ploegen hebben altijd een grote mond, tot ze in het buitenland spelen, dan worden ze afgemaakt door zelf een derde klasse ploegske van één of ander oostblok land.

Ze zouden beter geld gaan investeren in andere sporten waar we WEL in uitblinken ipv in zo een bucht sport.
Los van de nationale ploeg lijkt het me duidelijk dat voetbal nog altijd de meest populaire sport is.

Kijk naar de topics op dit forum. Kijk naar de media-aandacht.

Bart Religion

Legacy Member
L0k1- zei:
Ach wie kan ze ongelijk geven. Er wordt nog altijd massa's geld uitgegeven aan voetbal, terwijl we hier in België er geen zak van kunnen.... Alle ploegen hebben altijd een grote mond, tot ze in het buitenland spelen, dan worden ze afgemaakt door zelf een derde klasse ploegske van één of ander oostblok land.

Ze zouden beter geld gaan investeren in andere sporten waar we WEL in uitblinken ipv in zo een bucht sport.

Massa's geld? Juist niet. Peulschillen in vergelijking met het buitenland.

Verder ook ongepast om zo denigrerend te doen tov Oostblok landen. Veel van die landen hebben ons ingehaald en zijn professioneler bezig met voetbal dan wij. Rusland, Oekraïne, Roemenië, ...

Marsu

Legacy Member
Zoals in het buitenland, meer sportpleintjes aanleggen enzo. Dat zou al een leuke boost kunnen geven, al is het maar om minder papzakken te hebben bij de jeugd.

PyromaN

Legacy Member
Marsu zei:
Zoals in het buitenland, meer sportpleintjes aanleggen enzo. Dat zou al een leuke boost kunnen geven, al is het maar om minder papzakken te hebben bij de jeugd.

Als je dan ziet als wij als vriendengroepje, die elk weekend gewoon wat gaan sjotten voor het plezier, worden weggestuurd van een grasveldje (nog niet eens met lijnen of iets, dus niet de wedstrijdplein) van de plaatselijke voetbalploeg vind ik het soms ook triestig.

Romelus

Legacy Member
Piejie zei:
Los van de nationale ploeg lijkt het me duidelijk dat voetbal nog altijd de meest populaire sport is.

Kijk naar de topics op dit forum. Kijk naar de media-aandacht.

Moet ik nog eens de kijkcijfers aanhalen?:D Moet ik eens vertellen hoeveel wielerwedstrijden ze tonen op de openbare omroep in vgl met andere Europese toplanden (toont echt aan dat de koers hier superpopulair is) ? En hoeveel kijkcijfers ze halen, in vgl met Studio 1 en dergelijke? Echt hilarische vergelijkingen, ze halen met moeite de helft.:p

wilyjens

Legacy Member
Piejie zei:
Los van de nationale ploeg lijkt het me duidelijk dat voetbal nog altijd de meest populaire sport is.

Kijk naar de topics op dit forum. Kijk naar de media-aandacht.
De populairste clubsport. Zelf Yanina Wickmayer haalt meer kijkers dan een match van de rode duivels.

Archaos

Legacy Member
wilyjens zei:
De populairste clubsport. Zelf Yanina Wickmayer haalt meer kijkers dan een match van de rode duivels.

Zenden ze die dan nog uit? :unsure:

Als het goed gaat met het Belgische voetbal blijft het sowieso wel de populairste sport.

Als je kijkt hoeveel aandacht er is voor een WK waar de Rode Duivels op spelen. Dat is toch moeilijk te kloppen.

Ok, heeft er ook voor een deel mee te maken dat het een 'zeldzaam' evenement is, maar toch. Bij een OS zie dat verschijnsel toch niet.

Wielrennen volgt wel heel kortbij en gaat nog steeds in stijgende lijn qua populariteit.

Bart Religion

Legacy Member
Medische staf stapt op bij Rode Duivels

De Belgische Voetbalbond moet niet alleen werk maken van de aanstelling van Dick Advocaat. Ze moet nu ook op zoek naar een nieuwe medische staf. Hoofddokter Marc Goossens en zijn kinesisten zijn de strapatsen van de Rode Duivels beu en stappen op.

Hoofddokter Marc Goossens en kinesisten Stany Rogiers en Harry Hendrickx hebben hun beslissing bekend gemaakt in een brief aan de KBVB, melden HNB en Sporza. Het trio is goed voor 67 jaar ervaring.


Algemene mentaliteit

“Het gaat niet meer over details als een das die niet gedragen wordt”, zegt Goossens aan Sporza. “Wel over de algemene mentaliteit. Als dokter is het zeer moeilijk om je geloofwaardigheid te bewaren als iedereen zich moeit met spelers die al dan niet geblesseerd zijn.”



Het regende de voorbije weken afzeggingen voor de interlands tegen Spanje en Armenië, al dan niet om een echte blessure. “Ik heb er geen probleem mee als iemand niet wil spelen”, aldus Goossens. “Maar dan moeten ze het niet afwimpelen op de medische staf. Er zijn genoeg voorbeelden van spelers die afzeggen en enkele dagen later plots wel weer spelen.”


Pseudo-vedetten

“Het zijn pseudo-vedetten. In zo’n circus wil ik niet meer meedraaien. De vorige generaties hielden hun blessures soms verborgen voor ons. Of ze gaven toe dat ze geblesseerd waren, maar kwamen ons vragen: ‘Dokter, maak me in orde, want ik wil die wedstrijd met de Rode Duivels absoluut spelen.’”

BleKKie

Legacy Member
Dat beschrijft eigenlijk perfect de problematiek, ze vinden het geen eer niet meer om voor hun land te spelen. :puke: kutmentaliteit :puke:

Exorikos

Legacy Member
Ik zie eigenlijk Wilmots wel zitten als tweede assistent. Na gisteren ben ik er wel zeker van dat hij niet gevraagd gaat worden. :(

rafiki

Legacy Member
Exorikos zei:
Ik zie eigenlijk Wilmots wel zitten als tweede assistent. Na gisteren ben ik er wel zeker van dat hij niet gevraagd gaat worden. :(

Ja, zolang die rotte appels bij de bond blijven zitten, zal er niet veel veranderen. Misschien was indertijd de keuze voor Preud'homme als bondsvoorzitter een veel betere keuze geweest. Collin, de Keersmaker... zakkenvullers die graag op snoepreisjes gaan maar zelfs voor de 12e man op geen fluit respect kunnen rekenen, wat doen zij daar?

Neen, geef mij maar een totale hervorming met wat oude glories als Preud'homme, Wilmots, Piet den Boer (Jaja NL) en soortgelijken aan het hoofd van een voetbalbond ipv die maatpakskes zonder enig voetbalverstand.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan