Archief - De Rode Duivels - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Benjamin

Legacy Member
Mijn indruk: de broertjes Mpenza hebben beiden een redelijk talent (geen toptalent zoals Cruijf, Platini, Romario, Maradona en van Basten maar 2 klassen lager zoals Seedorf, Davids...) maar het heeft bij hen beiden altijd ontbroken aan een goede mentaliteit en enige intelligentie.

Illcat

Legacy Member
Selectie Rode Duivels

Doel: Stijnen (Club), Vandenbussche (Heerenveen), Proto (Anderlecht)

Verdediging: Simons (PSV), Swerts (AZ), Van Buyten (Bayern München), Van Damme (Anderlecht), Vermaelen (Arsenal), Deschacht (Anderlecht), Vertonghen (Ajax), Alderweireld (Ajax), Pocognoli (AZ), Vanden Borre (Genoa)

Middenveld: Fellaini (Everton), Witsel (Standard), Defour (Standard), Martens (AZ)

Aanval: Dembele (AZ), Mirallas (Saint-Etienne), Emile Mpenza (Sion), Vleminckx (NEC), De Camargo (Standard), Sonck (Club Brugge), De Sutter (Anderlecht), Hazard (Rijsel)

Marsu

Legacy Member
Benjamin zei:
Mijn indruk: de broertjes Mpenza hebben beiden een redelijk talent (geen toptalent zoals Cruijf, Platini, Romario, Maradona en van Basten maar 2 klassen lager zoals Seedorf, Davids...) maar het heeft bij hen beiden altijd ontbroken aan een goede mentaliteit en enige intelligentie.

Mpenza in de klasse van Seedorf/Davids?

...


What the fuck? Seedorf en Davids waren supersterke voetballers, in hun toppeiodes waren die gewoon subliem soms. De Mpenzas krijgen ne pas, lopen naar doel en hengsten op de bal en missen soms dan op een cruciaal moment vanop 2 meter. Emile heeft soms zijn momenten maar die jongens zijn gewoon snel en rammen op de bal, Emile heeft wat meer geluk voor doel, heeft zelfs soms echt goeie momenten.

Maar zet die twee eerder een stuk of 5 klasses onder Seedorf en Davids, alsjeblieft seg.

exo

Legacy Member
pina zei:
hoe kan je dat nu toejuichen? Het enige positieve aan rené vandereycken wordt hiermee tenietgedaan. Ik zie niet liever vandereycken terug zonder deschacht dan omgekeerd

Komop nu niet doen alsof Deschacht een superslechte verdediger is he. En ik zou hem z'n kans eens gunnen centraal achterin, zeker nu. Nu mogen we nog wat schuiven, er kan toch nog weinig verloren gaan nu. Buiten punten voor het coefficient.

Fré_

Legacy Member
Illcat zei:
Selectie Rode Duivels

Doel: Stijnen (Club), Vandenbussche (Heerenveen), Proto (Anderlecht)

Verdediging: Simons (PSV), Swerts (AZ), Van Buyten (Bayern München), Van Damme (Anderlecht), Vermaelen (Arsenal), Deschacht (Anderlecht), Vertonghen (Ajax), Alderweireld (Ajax), Pocognoli (AZ), Vanden Borre (Genoa)

Middenveld: Fellaini (Everton), Witsel (Standard), Defour (Standard), Martens (AZ)

Aanval: Dembele (AZ), Mirallas (Saint-Etienne), Emile Mpenza (Sion), Vleminckx (NEC), De Camargo (Standard), Sonck (Club Brugge), De Sutter (Anderlecht), Hazard (Rijsel)

En dan roept ie nog echt Mpenza op ook of wa? Alstublieft zeg, meneer speelt eens 2 matchen goed en is direct weer Rode Duivel.

Adrei

Legacy Member
exo zei:
Komop nu niet doen alsof Deschacht een superslechte verdediger is he. En ik zou hem z'n kans eens gunnen centraal achterin, zeker nu. Nu mogen we nog wat schuiven, er kan toch nog weinig verloren gaan nu. Buiten punten voor het coefficient.
Deschacht zou helemaal laatste optie moeten zijn bij wissels. Die kerel is geen superslechte verdediger .. die is helemaal geen verdediger voor topploegen. Die hoort thuis in een subtopper.
Dat het snel Januari wordt, dat we van die Franky "beschikbaarheid" Vercauteren afzijn.

Deschacht deed het inderdaad niet zo slecht. Maar zijn laatste match was toch ook niet zo degelijk hoor. Die heeft al genoeg getoond en geblunderd dat hij niet bij Anderlecht hoort, dus een paar extra goeie matchen gaat daar niets aan veranderen, want volgende week en de weken erop zult ge zijn geklungel zeker af en toe mogen aanschouwen en voor ge het weet hebt ge op gans het seizoen 10 goalen binnen gekregen dankzij Deschacht zijn geklungel.

Deschacht zou bij mij altijd (als je echt geen andere verdediger kon vinden) als laatste optie staan.

Adrei

Legacy Member
4-2-4 onder Frankie?
Eerder een 5-4-1 met 2 verdedigende middenvelders zeker.

Illcat

Legacy Member
25 euro en 1 beenhesp voor een job als bondscoach do 06/08/2009 - 12:36

Dick Advocaat wordt vanaf januari de bondscoach van de Rode Duivels en dat is een tegenvaller voor de 24-jarige Kasper Froeyman uit Gent. Die kreeg zopas een brief van de KBVB met de melding dat hij niet weerhouden werd.

Kasper Froeyman stuurde een week na het C4 van René Vandereycken, in april dus, een sollicitatiebrief naar de bond. Als grap, maar eigenlijk ook niet. "Ik ben er echt van overtuigd dat ik de beste keuze ben", zegt hij zonder verpinken in Het Laatste Nieuws. Nu pas kreeg hij een antwoord.

De looneisen van de jongeman vielen best mee: 25 euro per match en een beenhesp voor een finale van een EK of WK. Nu, vier maanden later dus, antwoordde de KBVB hem op formele wijze. "Helaas werd uw kandidatuur niet weerhouden, want we hebben intussen een overeenkomst met Dick Advocaat."



Wahaha :rofl:

Marsu

Legacy Member
Lord Roel zei:
zo weinig middenvelders en zo veel spitsen :wtf:

ne 4-2-4 anyone?

Vertonghen en Simons zijn eigenlijk middenvelders, spelers zoals Poco/VDB kunnen ook perfect op het middenveld uit de voeten. Maar de Franky blijft nen aap. Gelukkig kan Dury zijn handje vasthouden.

Marsu

Legacy Member
Hazard maakt Tsjechië wel in op zijn eentje, waar zagen jullie allemaal over? B)

DesorteD

Legacy Member
Zelfs als Anderlecht fan vind ik dat Deschacht niet bij de Rode Duivels past ...

pina

Legacy Member
exo zei:
Komop nu niet doen alsof Deschacht een superslechte verdediger is he. En ik zou hem z'n kans eens gunnen centraal achterin, zeker nu. Nu mogen we nog wat schuiven, er kan toch nog weinig verloren gaan nu. Buiten punten voor het coefficient.

lol, centraal achterin is hij net NOG slechter dan op LB. LB is nog altijd zijn beste positie als VERDEDIGER. Aanvallende impulsen moet je er niet van verwachten. Al gezien hoeveel blunders hij wekelijks maakt? Vorig seizoen echt we-ke-lijks. Maar die zie je niet altijd op samenvattingen natuurlijk. Het is een verdediger die niet thuishoort in anderlecht en nog minder bij de 'beste verdedigers in belgie", als dat de RD moet belichamen. Op LB is pocognoli véééél beter, en zelfs van damme is nog altijd veel beter.

Het gaat hem ook niet om kansen geven, die kerel is gewoon incapabel en heeft de kunde niet om bij de RD te spelen tussen de groten als dembele, kompany, vermaelen, van buyten etc...

Archaos

Legacy Member
Deschacht en Mpenza zijn vreemde keuzes, maar voor de rest zit iedereen in de selectie die er in moet zitten (rekening houdend met blessures).

Deschacht moet centraal afrekenen met Van Buyten, Vermaelen, Alderweireld, Simons & eventueel Vertonghen. Op links met Van Damme, Pocognoli (& Vermaelen).

Mpenza heeft ook veel concurrentie voorin.

Ze zullen misschien minuten krijgen tegen Tsjechië, maar tegen Spanje & Turkije zullen ze nooit spelen hoor :)


Alleen Ritchie had nog bij de A-kern mogen zitten :sad:

Piejie

Legacy Member
Onbegrijpelijk dat mensen als Alderweireld, Dechacht of Vleminckx de voorkeur krijgen op Odjidja (of Blondel) :x
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan