Benjamin
Legacy Member
Niks voila.BlackAngel86 zei:voila :applause:

Ik had al die kansen al opgenoemd in mijn eerste post hierover met secondeaanduiding er bij. We kunnen lang discussiëren over de mate waarin een speloverwicht hebben een overwinning rechtvaardigt maar het doel van het spelletje is duidelijk: de bal tussen de 2 palen en de lat krijgen. België had 1 afgekeurde goal, 1 bal net naast de kruising (waarvan ik nog steeds niet durf te zeggen ofdat de keeper de bal had gehad wanneer hij net aan de binnenkant zou zijn gevallen) en voor de rest 2-3 kansen die groter leken dan dat ze waren omdat er een uitmuntende keeper in het Braziliaanse doel stond. Brazilië had 2 goals en 1 bal net over.
Misschien wel, misschien niet. Feit is dat de kans op zo'n lucky afgeweken bal heel wat groter is wanneer je snoeihard schiet en dat als die afwijkt de richtingsafwijking kleiner zal zijn (dus met meer kans dat die richting goal gaat i.p.v. bijvoorbeeld 60 graden zijwaarts) dan wanneer je zacht schiet. Brazilië had wat geluk met deze goal ja, maar geluk kan je ook wat afdwingen, bijvoorbeeld door hard te schieten.Timmie zei:Daarna scoort Rivaldo (trouwens een afgeweken bal, anders had De Vlieger hem waarschijnlijk kunnen redden).
Alle respect voor Goor, zeker zoals hij die wedstrijd speelde, maar net niet raak is helemaal mis. Ook dat is een kwaliteit, ze betalen niet voor niets tientallen miljoenen of meer voor goede spitsen.Even later komt Goor dicht bij de gelijkmaker, maar de kopbal wordt ei zo na gemist.
Als die aanvalsdrang van België minder was geweest had Brazilië minder goed kunnen counteren maar dan had België ook niet die eigen kansen gecreëerd.Ge ziet bij 2:53 duidelijk de twee tegen drie situatie door de Belgische aanvalsdrang.
Neutrale visies bestaan niet in het voetbal.En nog even een neutrale visie op de afgekeurde goal: YouTube - Belgium - Brazil world cup 2002
Geen sprake van een fout dus, nu hoor je het eens van iemand anders![]()

in de Engelse competitie wordt overigens i.h.a. veel minder snel gefloten dan 'hier'
Die commentator heeft ook maar 2 ogen en hij kon net als ons in ieder geval niet op de beelden zien in welke mate er geduwd werd aangezien de duwer zijn rug het zicht op zijn armen blokkeerde. Zeker is dat er op zijn minst lichtjes geduwd werd aangezien die Braziliaan zijn rug hol stond wat geen natuurlijke houding is maar ofdat het een licht duwtje of een iets stevigere duw was kunnen we niet zien. Een licht duwtje volstaat om af te fluiten, je moet dan maar net geluk of pech met de scheidsrechter hebben.
Het was niet gemakkelijk om überhaupt naar dat toernooi te kijken. Gelukkig hadden we Guusje nog (Zuid-Korea) die vorig jaar dan weer ons toernooi verpeste.Ik begrijp dat het als Nederlander niet gemakkelijk was om de Belgen zo te zien domineren, terwijl jullie thuis zaten ().
ad:



