Archief - De Rode Duivels - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Benjamin

Legacy Member
BlackAngel86 zei:
voila :applause:
Niks voila. :D
Ik had al die kansen al opgenoemd in mijn eerste post hierover met secondeaanduiding er bij. We kunnen lang discussiëren over de mate waarin een speloverwicht hebben een overwinning rechtvaardigt maar het doel van het spelletje is duidelijk: de bal tussen de 2 palen en de lat krijgen. België had 1 afgekeurde goal, 1 bal net naast de kruising (waarvan ik nog steeds niet durf te zeggen ofdat de keeper de bal had gehad wanneer hij net aan de binnenkant zou zijn gevallen) en voor de rest 2-3 kansen die groter leken dan dat ze waren omdat er een uitmuntende keeper in het Braziliaanse doel stond. Brazilië had 2 goals en 1 bal net over.


Timmie zei:
Daarna scoort Rivaldo (trouwens een afgeweken bal, anders had De Vlieger hem waarschijnlijk kunnen redden).
Misschien wel, misschien niet. Feit is dat de kans op zo'n lucky afgeweken bal heel wat groter is wanneer je snoeihard schiet en dat als die afwijkt de richtingsafwijking kleiner zal zijn (dus met meer kans dat die richting goal gaat i.p.v. bijvoorbeeld 60 graden zijwaarts) dan wanneer je zacht schiet. Brazilië had wat geluk met deze goal ja, maar geluk kan je ook wat afdwingen, bijvoorbeeld door hard te schieten.

Even later komt Goor dicht bij de gelijkmaker, maar de kopbal wordt ei zo na gemist.
Alle respect voor Goor, zeker zoals hij die wedstrijd speelde, maar net niet raak is helemaal mis. Ook dat is een kwaliteit, ze betalen niet voor niets tientallen miljoenen of meer voor goede spitsen.

Ge ziet bij 2:53 duidelijk de twee tegen drie situatie door de Belgische aanvalsdrang.
Als die aanvalsdrang van België minder was geweest had Brazilië minder goed kunnen counteren maar dan had België ook niet die eigen kansen gecreëerd.

En nog even een neutrale visie op de afgekeurde goal: YouTube - Belgium - Brazil world cup 2002
Geen sprake van een fout dus, nu hoor je het eens van iemand anders ;)
Neutrale visies bestaan niet in het voetbal. :lol:
in de Engelse competitie wordt overigens i.h.a. veel minder snel gefloten dan 'hier'
Die commentator heeft ook maar 2 ogen en hij kon net als ons in ieder geval niet op de beelden zien in welke mate er geduwd werd aangezien de duwer zijn rug het zicht op zijn armen blokkeerde. Zeker is dat er op zijn minst lichtjes geduwd werd aangezien die Braziliaan zijn rug hol stond wat geen natuurlijke houding is maar ofdat het een licht duwtje of een iets stevigere duw was kunnen we niet zien. Een licht duwtje volstaat om af te fluiten, je moet dan maar net geluk of pech met de scheidsrechter hebben.

Ik begrijp dat het als Nederlander niet gemakkelijk was om de Belgen zo te zien domineren, terwijl jullie thuis zaten (;)).
Het was niet gemakkelijk om überhaupt naar dat toernooi te kijken. Gelukkig hadden we Guusje nog (Zuid-Korea) die vorig jaar dan weer ons toernooi verpeste. :sad:

nakedbarrel

Legacy Member
Het heeft toch geen zin om te praten over een wedstrijd die zo ver achter ons ligt en waar geen enkele speler van overblijft. We moeten nu presteren en zorgen dat we op het EK zijn in 2012.

Cazzz

Legacy Member
Piejie zei:
Winnen van Brazilië? In geen 100 jaar man...

Winnen van brazilie was wel iets realistischer dan er 4-5 tegen krijgen in die vorm..

ah en benjamin is echt nen hollander.. haha.. ok, geen nood om dan in te gaan op zijn reacties.

Illcat

Legacy Member
Zonet wat beelden gezien op Sporza van het EK 2000 in eigen land. De openings match België - Zweden. Man man wa waren we zalig dan! Goals van Goor & Mpenza. Tegendoelpunt na een flater van De Wilde. Nilis mocht slechts invallen.

Tgoh, waar is den tijd :)

Der zijn btw heel wa filmpjes van uit den ouden doos te vinden in de mediatheek van Sporza voor de geinteresseerden onder ons.

grey-turtle

Legacy Member
Prendergast had achteraf toegegeven op basis van tv-beelden en verteld tegen Wilmots dat Wilmots zijn goal geldig was.

Piejie

Legacy Member
Lol, dat zei Wilmots vlak na de match. Geloof je dat echt?

Toen ze het Prendergast vroegen viel die compleet uit de lucht. En lachte hij met het feit dat er tv's in de ref zijn kleedkamer aanwezig zouden zijn.

Cazzz

Legacy Member
Piejie zei:
Lol, dat zei Wilmots vlak na de match. Geloof je dat echt?

Toen ze het Prendergast vroegen viel die compleet uit de lucht. En lachte hij met het feit dat er tv's in de ref zijn kleedkamer aanwezig zouden zijn.

Prendergast zei dat na de match dat hij een verkeerde beslissing had gemaakt. Toen hij in Jamaica diezelfde vraag voorgeschoteld kreeg, ontkende hij die.

Gvd mannen, twas een geldig doelpunt.. Hoe kun je dat nu niet zien? Roque Junior komt gewoon op dezelfde plaats terecht..

Benjamin

Legacy Member
Cazzz zei:
Winnen van brazilie was wel iets realistischer dan er 4-5 tegen krijgen in die vorm..
We zullen het nooit weten.

ah en benjamin is echt nen hollander.. haha.. ok, geen nood om dan in te gaan op zijn reacties.
Ik kom niet uit de provincie Noord-Holland of Zuid-Holland en ik ben dan ook geen Hollander. Als Nederlander ben ik neutraler dan een Belg of een Braziliaan, nietwaar? Ik had altijd al sympathie voor het Braziliaanse voetbal en ik gunde het onze buren om door te gaan, veel objectiever kan je niet zijn.

Cazzz zei:
Gvd mannen, twas een geldig doelpunt.. Hoe kun je dat nu niet zien? Roque Junior komt gewoon op dezelfde plaats terecht..
Ik vind het knap dat jij dat kan zien. Het hebben van röntgenogen is al heel bijzonder, wanneer je dat ook nog kan doen via de televisie, petje af. :p
De rug van die Belg blokkeerde het zicht op zijn armen dus je kan niet zien wat hij precies deed. Wel kan je zien dat de Braziliaan een holle rug had wat een zeer onnatuurlijke houding is en aangeeft dat hij op zijn minst lichtjes geduwd of geblokkeerd werd (dat laatste hoeft niet in strijd te zijn met de regels).

Cuth

Legacy Member
Benjamin zei:
Ik kom niet uit de provincie Noord-Holland of Zuid-Holland en ik ben dan ook geen Hollander. Als Nederlander ben ik neutraler dan een Belg of een Braziliaan, nietwaar? Ik had altijd al sympathie voor het Braziliaanse voetbal en ik gunde het onze buren om door te gaan, veel objectiever kan je niet zijn.

Doe niet moeilijk, hollander is een synoniem voor nederlander.

Piejie

Legacy Member
Cazzz zei:
Prendergast zei dat na de match dat hij een verkeerde beslissing had gemaakt. Toen hij in Jamaica diezelfde vraag voorgeschoteld kreeg, ontkende hij die.
Het was tijdens de rust, althans volgens Wilmots :unsure:

Brick Top

Legacy Member
Piejie zei:
Het was tijdens de rust, althans volgens Wilmots :unsure:

Ja, kan mij dat ook herinneren... Lijkt mij ook wel straf dat een scheidsrechter zoiets tijdens de rust zou zeggen.

Piejie

Legacy Member
En het strafste van al; een tv in zijn kleedkamer hebben :p

En misschien nog straffer; op de tv eventjes in de rust de eerste helft bekijken van een match.

Brick Top

Legacy Member
Piejie zei:
En het strafste van al; een tv in zijn kleedkamer hebben :p

En misschien nog straffer; op de tv eventjes in de rust de eerste helft bekijken van een match.

Moesten ze TV's hebben in de kleedkamers zouden ze wss ook gewoon naar de samenvatting kijken hé. :p

Benjamin

Legacy Member
blehhhhh zei:
Doe niet moeilijk, hollander is een synoniem voor nederlander.
Enkel in Vlaanderen. :ironic:
Nederlanders gebruiken voor zeer specifieke gelegenheden zelf Hollander als geuzennaam, niet als synoniem. De Vlaming gebruikt Hollander eerder als scheldwoord voor Nederlander (sommigen gebruiken het ook ludiek). Een groot verschil dus.

starspike

Legacy Member
Benjamin zei:
Enkel in Vlaanderen. :ironic:
Nederlanders gebruiken voor zeer specifieke gelegenheden zelf Hollander als geuzennaam, niet als synoniem. De Vlaming gebruikt Hollander eerder als scheldwoord voor Nederlander (sommigen gebruiken het ook ludiek). Een groot verschil dus.

Yep, zo heb ik het indertijd ook van "Hollanders" zelf gehoord...

Cazzz

Legacy Member
Benjamin zei:
Enkel in Vlaanderen. :ironic:
Nederlanders gebruiken voor zeer specifieke gelegenheden zelf Hollander als geuzennaam, niet als synoniem. De Vlaming gebruikt Hollander eerder als scheldwoord voor Nederlander (sommigen gebruiken het ook ludiek). Een groot verschil dus.

Ik gebruik hollander ook als synoniem hoor. Je bent nu eenmaal op een Vlaams forum dus pak het maar zoals het is :p

en over die goal ga ik niet veel meer kwijt. Ik denk dat jij en Piejie de enigsten zijn die die fase in twijfel trekken. Het was gewoon een geldig doelpunt en dat zul je iedereen horen zeggen.

Marsu

Legacy Member
Benjamin zei:
Enkel in Vlaanderen. :ironic:
Nederlanders gebruiken voor zeer specifieke gelegenheden zelf Hollander als geuzennaam, niet als synoniem. De Vlaming gebruikt Hollander eerder als scheldwoord voor Nederlander (sommigen gebruiken het ook ludiek). Een groot verschil dus.

Het Koninkrijk Holland omvatte toch wel heel Nederland zoals we dat nu kennen ongeveer, wij noemden jullie waarschijnlijk allemaal Hollanders om ons meer te profileren als Belgen, omdat het Belg-gevoel heel sterk was indertijd door jullie allemaal af te schimpen als Hollanders toen jullie rond 1815 ons bij jullie voegden, tot we jullie buitenschopten in 1830. (En dan komen jullie nog eens 10 dagen kamperen achteraf ook.)

Dus, HOLLANDER. Zeker als ge komt zagen over België - Brazilië.

Benjamin

Legacy Member
Cazzz zei:
Ik gebruik hollander ook als synoniem hoor. Je bent nu eenmaal op een Vlaams forum dus pak het maar zoals het is :p
Nederlandstalig forum, er staat nergens dat het enkel voor Vlamingen is. :lol:
Laten we dat piepkleine, onbeduidende taalgebiedje niet ook op het internet artificieel opsplitsen.

@Marsu
Dat van 1815-1830 ga ik ooit nog eens moeten opzoeken, het is niet iets wat in Nederland standaard bij de geschiedenislesjes wordt behandeld.

Piejie

Legacy Member
Cazzz zei:
en over die goal ga ik niet veel meer kwijt. Ik denk dat jij en Piejie de enigsten zijn die die fase in twijfel trekken. Het was gewoon een geldig doelpunt en dat zul je iedereen horen zeggen.
:wtf:

Marsu

Legacy Member
Benjamin zei:
Nederlandstalig forum, er staat nergens dat het enkel voor Vlamingen is. :lol:
Laten we dat piepkleine, onbeduidende taalgebiedje niet ook op het internet artificieel opsplitsen.

@Marsu
Dat van 1815-1830 ga ik ooit nog eens moeten opzoeken, het is niet iets wat in Nederland standaard bij de geschiedenislesjes wordt behandeld.

Is nochthans geschiedenis der Nederlanden! Soit bon, ik heb die details ook pas geleerd met het leuke vak "Politieke en Institutionele Geschiedenis van België en de Nederlanden". :D

Maar het is toch zo hoor. :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan