YellinD
Legacy Member
Licenties van MS worden in paketten gekocht hoor... daar zit alles in, van OS, over Office-applicaties tot... (het is niet mijn branche dus alles weet ik er ni van, weet alleen wanneer ze nieuwe licentie meoten gaan vragen bij de persoon die ervoor instaat)Burnout zei:Windows is dan ook NET iets meer gedistibueerd dan die pakketten van bijvoorbeeld adobe, macromedia en autocad, dus daarop kunde uw commentaar ook al niet staven. Een OS is geen gespecialiseerd programma, een OS is een "fundament" waarop ge de rest bouwt. Een OS is voor de eindgebruiker een zo handig mogelijk... spel zeg maar, waar ze de rest mee moeten kunnen doen op een zo gemakkelijk mogelijke manier. De markt van een OS en een programma ligt ook zo uit elkaar hé.
Het is waar dat ms-programma's meer gesidtribueerd zijn, maar ELKE pc in het bedrijf heeft die dan ook geisntalleerd zijn <-> programma's voor CAD-tekenaars en zo maar een paar honderd man is
Toch liggen de kosten VEEL hoger als wat ze aan MS moeten betalen... Wat voor mij dus betekent dat ge voor veel MS-licenties niet veel moet betalen... Ik heb het hier wel over cijfers uit de bedrijfswereld, niet de home-users
True, maar denk eens aan dit: een pc waar alle programma's geintegreerd zijn, moet een pc-leek geen moeite doen om van het ene tot het andere te komen. Hij moet ook niks meer installeren (wat voor zo'n mensen soms ook al moeilijk is) etc...Burnout zei:Waar het bij mij eigenlijk vooral om gaat is dat ik tegen de politiek van MS ben, hun monopolie ontkennen is belachelijk. Ik kan er niet tegen dat er zo een dwaas E icoon staat als ik mijn XP OS installeer en dat mensen in mijn omgeving zeggen: "Waarom zou ik van browser veranderen, em werkt toch goed." ... en tegelijk spyware (en andere stuff) binnenhalen terwijl ze er zelf bijzitten. Ook belachelijk is de integratie van hun messenger, waarom is da nodig? Ik koop een OS, geen chatplatformNog zoiets, mediaplayer, waarom moet da erbij? Omdat anders niemand ooit mediaplayer zou gebruiken maar veel betere alternatieven ofzo. Dan zwijgen we nog over de integratie van die componenten bijvoorbeeld messenger met outlook express enzo.
Voor de gevorderde mensen zijn al die dingen uit te schakelen, in te stellen, ... zodat ze evengoed erken (of vervangen kunnen worden door) hun alternatieven
Bij bvb RedHat krijgt ge toch ook een hele resem programma's bij om vanalles te doen? Als iedereen RH begint te gebruiken, gaat iedereenn ook die software dat erbij zit gebruiken, hoewel er betere alternatieven zijn... Dat is gemakzucht, een nevenverschijnsel van de menselijke natuur. Dat MS daarop inspeelt noem ik slim en niet smerig
Zijn ze trouwens niet verplicht van te stoppen met mediaplayer en zo default te installeren? dacht van wel
Goh... ik zou de vergelijking durven maken met programmeren in assembler en java. unix-systemen en hun architectuur vergelijken met assembler (moeilijker, maar robuuster, meer to-the-point, meer feeling met het onderliggende systeem zelf, meer controle)Burnout zei:Ook waar het mij om te doen is (nog is), is de architectuur van *nix die gewoon veeeeeeel beter in elkaar steekt. Ok het is misschien meer voor de gevorderde gebruiker om al die zaken aan te passen maar ik #care niet echt om de end user op die moment. Die werkt evengoed tot beter met een standaard linux platform dan met een w32 hoor, da is gewoon zo.
Windows is dan java (ge kunt alles, het is simpel te leren, ge kunt makkelijk de dingen die er nog niet mogelijk zijn, bijzetten, etc)
Ik zeg hier nergens dat unix-based systemen slecht zijn, he, zeker niet
Iedereen die computer-architectuur onderwezen werd, die weet genoeg... Maar zoals in alle zaken hebt ge pro's en contra's en commerciele producten zijn toegespitst op de grote massa. Vanuit de grote massa ben ik in contact gekomen met ander gerief, maar zoals ik al zei: zolang mijn windows-bak stabiel, snel draait en alles doet wat ik wil doen, gebruik ik geen linux. Heb een tijd linux gehad op een andere partitie, maar heb die na een tijdje gewoon gedelete... Buiten wat getokkel in mijn vrije tijd om 'stoer' te doen, werd dat toch niet gebruikt

Ik respecteer *nix-gebruikers, maar het wederzijdse respect is soms ver te zoeken...

Nog zoiets, mediaplayer, waarom moet da erbij? Omdat anders niemand ooit mediaplayer zou gebruiken maar veel betere alternatieven ofzo. Dan zwijgen we nog over de integratie van die componenten bijvoorbeeld messenger met outlook express enzo.
), is de architectuur van *nix die gewoon veeeeeeel beter in elkaar steekt. Ok het is misschien meer voor de gevorderde gebruiker om al die zaken aan te passen maar ik #care niet echt om de end user op die moment. Die werkt evengoed tot beter met een standaard linux platform dan met een w32 hoor, da is gewoon zo.


