Archief - Aandeel linux in de markt

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jeroen_hoefkens

Legacy Member
5 ik denk dat je die zin verkeerd zegt... het zou moeten zijn "wow, ik dacht het niet hé, als die er zijn wil ik mss wel eens _TERUG_ overschakelen op windows (me dunkt kan het praktisch ni mogelijk zijn dat je meteen met linux gestart bent als eerste OS)

ge vergeet dat mac osx ook nog bestaat ...
ik ben begonnen in DOS (welke weet ik niet , het enige wat ik kon was dat ik naar floppy kon gaan en een spelletje opstarten), toen ik 5 was was het windows 3.11 dat eigenlijk (heb ik achteraf begrepen) gewoon het zelfde was als ncurses voor console in linux , daarna windows95 waar ik praktish alles in kon + register heb ik gebruikt tot windows xp uitkwam , en bij gevolg er niet veel dingen nog compatiebel waren met '95 , dan ben ik 98SE gaan gebruiken voor een jaar , toen de broer van een vrien d overschakelde naar RED HAT 8.0dan ben ik mee geswitcht , niet in dual boot mijn hdd was toen 6GB
en als ik nu zeg mss eens overschakelen DAN BEDOEL IK NAAR XP , waar ik 2 UUR IN de week op werk voor CAD in school ... , en wat blijkt , kwa core kan ik nog verder met mijn windows 95 kennis (we testen tijdens cad wel wat uit) buiten de UI is windows zo goed als blijven stilstaan...

alleen de TAB functie is er bij gekomen ( die dan allen werkt voor padnamen aan te vullen)

1 je bedoelt de installer interface? wat dacht je dat .MSI bestanden zijn?, tevens heb je ook een mooi Control panel in windows hoor ... start - uitvoeren - control.exe
jaja , dat is helemaal hetzelfde als apt , hahahahahahha.... :rolleyes:

ik moet zelf nog een batch file maken... ??



bon wat ik eigenlijk wou zeggen bij die ene post is
LINUX heeft zijn pluspunten
en windows heeft er ook (waar van de belangrijkste de versprijdheid)
zonder Ms had de IT wereld niet gestaan waar ze nu stond denk ik

maar we mogen niet vergeten wat voor een smeerlappen geldwolven zijn ... alles voor die €1 meer , en ms heeft de reputatie van een hoop smeerlappen te zijn , we mogen niet vergeten wat ze IBM gelapt hebben , anders had IBM vandaag nog 10X sterker gestaaan dan MS nu staat ...

dJeez

Legacy Member
bogy zei:
ah ja?

dus van exchange naar een opensource pakket?
...

dus: noem mij dan eens de groupware op voor linux die zogezegd opgang maakt ten koste van bestaande niet oss groupware pakketten
Lees wat er staat en niet wat jij meent te zien staan : er stond dus Linux ALTERNATIEVEN. Eentje daarvan is Bynari InsightServer, waarvoor een Outlook connector beschikbaar is.

Daarnaast is er ook nog OpenExchange.

En als ze Outlook ook ineens dumpen kan oa ook OpenGroupware een valabel alternatief zijn.

jeroen_hoefkens

Legacy Member
ik heb vandaag eens aan het experimenteren geweest met windows xp ... (met alle rechten, die heb ik in school nit) alsook met BB4WIN

worst thing i have ever seen....sorry maar de X versie is toch wel beter op het punt dat alles ge themed word , en vooral op het gebied om terug naar je andere wm te switchen ,
er zat niets anders op als BB4win te uninstallen (ik vind de multidesktop maar zwak tov die van gnome / kde maar das ook zo in *nix) ik vind bb gewoon een zwakke wm(hij is ook niet voor iets anders bedoeld)

verder , installatie xp was +/-4uur eer alles up and running was , probleem , netwerk kaart , SATA schijf , hoe kan ik daar op installeren :s , tijdens setup 3party drivers geladen , wou voor geen z*k werken)
verder ging alles vlot , tot ik begon te surfen,
no firewall , nix heelemaal nix(buite die standard beveiligin in windows) ,
-msn 6.2 gedownload
-direct X gedownload
-NV dirvers gedownload
-irfanvieuw gedownload
-vnc gedownload
dan gereboot want toen was direct x compleet...
ik kom terug in windows , ik begin wat rond te neuzen in configuratie scherm..
bang porno popup , klik die weg , komt die gewoon terug (ik had nog niet meer gedaan dan bovenstaande) beetje later , netsend message , uw pc is geinfecteerd , blablabal , raar dat ze dat aan het andere eind van de wereld weten dat mijn pc geinfecteerd is niet?

dan ben ik (alhoewel ik mezelf belooft had van dit niet te doen) de firfox setup gaan copieren van mijn broertje , (ik kon nl zelf niet meer downloaden omdat ik steeds bij die porno pagina terecht kwam) ff geinstalleerd , spybot s&d geinstalleerd , totaly 64 entrys verwijderd , waarvan ik een DSO exploit in Explorer niet kan verwijderen (logish)

bon mijn XP home was geduurende hooguit een half uur crap free , ik moet wel zeggen dat hij stabieler is dan voorgande versies vooral op gebied van installatie van drivers , 98 crashte nogal vaak op de zelfdetectie...

opm:de unmount funktie van USB sticks is traag en onhandig , maar het is er tenminste al (98 had dit niet) is wel terug even wennen :D

Bubbling Zombie

Legacy Member
jeroen_hoefkens zei:
ik heb vandaag eens aan het experimenteren geweest met windows xp ... (met alle rechten, die heb ik in school nit) alsook met BB4WIN

worst thing i have ever seen....sorry maar de X versie is toch wel beter op het punt dat alles ge themed word , en vooral op het gebied om terug naar je andere wm te switchen ,
er zat niets anders op als BB4win te uninstallen (ik vind de multidesktop maar zwak tov die van gnome / kde maar das ook zo in *nix) ik vind bb gewoon een zwakke wm(hij is ook niet voor iets anders bedoeld)
true, maar gaat gij uw linux / wm gebruiken voor iets wat hij niet bedoeld is? Ik gebruik op zowel linux als op windows Blackbox en zie geen probleem. Themes gebruik ik zowiezo niet :)

Zillode

Legacy Member
i dunno wat gij uitsteekt mee uwen pc ze maar windows xp prof SP1 draait hier nu al 6maand, en kheb net eens gechecked op virussen/spyware (was 1maand geleden ofzo) en em vond er 0 ! (net zoals vorige maand). Als je er een beetje weg mee kan, wat je normaal gezien zou moeten kunnen aangezien je al iets van linux kent...

*edit*: je kan zelfs je eigen Automated setup genereren mbv "Nlite" (->google) en daarin kan je je eigen drivers en stuff inbouwen, xp wat inslinken en de installatie van uw eigen xp is gebeurd in 20min zonder je ook maar 1x op JA moet te drukken. (Dus eigenlijk alles instellen zoals je tijdens de linux setup moet doen...)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan