Wat is dat nu weer voor zever? Er zullen dan nog meer "sjoemelaars" komen. Voor een vrachtwagen steekt het soms toch wel op een 10km/uur. Maarja, als dat er gaat komen moeten weer alle vrachtwagens naar de garage voor aftestellen. En dat haald juist niets uit. Ze zouden beter eens wat meer controleren op overgewicht en de rijtijden van de vrachtwagens. Want als ik met mij pa mee rijd ( rijd ook met de vrachtwagen ) zie je soms vrachtwagens om het half uur stil staan in Duitsland voor controle op snelheid en de rijtijden. Maarja, dat is gewoon allemaal dikke BS. Dat ze dan de auto's ook maar eens gaan begrenzen op 120km/uur. Wie heeft hier ook weer het voordeel in als ze de vrachwagens trager gaan laten rijden? Idd, de auto's. Nog meer voorbijsteken, laat invoegen, en dergelijke. En dan maar altijd de schuld op de vrachtwagens steken? Ik dacht het niet hoor. Je moet maar eens zien op het Klaverblad in Lummen. Daar moet je soms een tijdje aanschuiven. Zijn echt ik weet niet hoeveel vracht-/wagens dat er soms staan, en dan kan je vaker nog langer blijven staan. Omdat er 1 of andere idioot het nodig vind om gans de wachtende rij voorbij te steken en dan zich nog ergens tussen wringen.
Als ze de vrachtwagens gaan terug zetten naar 80km/uur. Dan moeten ze meer gaan rijden, dus langere rijtijden. Dus nog meer ongevallen?
Drostof zei:
Ik ben het ook eens met deze regel. Meestal liggen die truckers daar half te slapen achter hun stuur. En dan verschieten ze der van dat die achter op een file knallen.
Wat is dat voor zever? Die mensen zijn "eenzaam", maar waar haal jij ervan dat ze half slapen? Het ergste dat ik al gezien heb is dat ze met hun voeten op hun dashboard zitten. En dat is ook wel niet echt zo verantwoordelijk. Maar meestal staat toch wel de radio op en horen ze waar file's zijn en dergelijke. Dus dit argument vind ik ook maar niets
Dat inhaal verbod van ik ook weer niet zo super. Als je een vrachtwagen die pakweg 85km/uur rijd, en zelf rij je 90km/uur dan wil je daar toch aan voorbij? Ja, in de spitsuren is dat wel wat anders. Maar toch wil je eraan voorbij. En voor die automobilisten steekt het toch ook niet op 2 minuutjes vroeger of later thuis te zijn? Maar bij regenweer is het ook verboden voor vrachtwagens intehalen. Maar daar heb ik er nog weinige hun zien aan houden. Maarja, vaak zie je dan ook nog van die autmobilisten langs je door "geknald" komen tegen zo een 120-140km/uur. En ook in regenweer. dat vind ik ook wel niet echt verandwoordelijk hoor.
Maarja, dat ze het maar zo laten. Vrachtwagens tegen 90km/uur is niet te snel en niet te traag. Als je ziet da sommige brommer'tjes al 80 gaan
.