Archief - Mobiliteit

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mac-bc

Legacy Member
Deze 18 projecten van 1,25 miljard euro moeten de Antwerpse ring weer leefbaar maken

Zoals Guy Vanhengel al zei: de NVA is zeer selectief in hun budget. Al het geld wordt doorgesluisd naar Antwerpen omdat de partijkopstukken daar hun kiesvee moeten plezieren. Terwijl de tunnels in onze hoofdstad afbrokkelen, gaat men er nieuwe bouwen in Antwerpen. Degoutant.

En dit nog los van het feit dat het gewoon een debiele oplossing is om autostrades te beginnen overkappen.

Edit Crew: Dit topic is afgesplitst uit het Politieke Ergernissentopic. Daar zijn de regels een beetje losser, vandaar sommige posts in deze draad. Dat betekent niet dat die toon verdergezet kan worden in nieuwe posts. Bedankt!

Li1quid

Legacy Member
mac-bc zei:
Deze 18 projecten van 1,25 miljard euro moeten de Antwerpse ring weer leefbaar maken

Zoals Guy Vanhengel al zei: de NVA is zeer selectief in hun budget. Al het geld wordt doorgesluisd naar Antwerpen omdat de partijkopstukken daar hun kiesvee moeten plezieren. Terwijl de tunnels in onze hoofdstad afbrokkelen, gaat men er nieuwe bouwen in Antwerpen. Degoutant.

En dit nog los van het feit dat het gewoon een debiele oplossing is om autostrades te beginnen overkappen.

De tunnels in Brussel zijn al jaren verwaarloosd en hadden jaren geleden al geld moeten krijgen. Beetje absurd om dat nu op de NVA te steken.

Daarnaast zijn er op de Antwerpse ring nu eenmaal ook investeringen nodig. Enkele welgemikte overkappingen kan de leefbaarheid ook vergroten.

mac-bc

Legacy Member
Li1quid zei:
De tunnels in Brussel zijn al jaren verwaarloosd en hadden jaren geleden al geld moeten krijgen. Beetje absurd om dat nu op de NVA te steken.

Daarnaast zijn er op de Antwerpse ring nu eenmaal ook investeringen nodig. Enkele welgemikte overkappingen kan de leefbaarheid ook vergroten.

Misschien eerst zorgen dat je het huidige wegennet kan onderhouden vooraleer enkele kilometers aan nieuwe kunstwerken te bouwen? First things first zou ik zeggen. Je hoeft maar het potentiële aantal stemmen te tellen die je voor uw kar kunt spannen en je weet onmiddellijk van waar de wind komt natuurlijk. Zolang de Vlaamse pendelaar enkel Brussel misbruikt om er zijn centen te gaan rapen en er voor de rest zijn voeten aan te vegen, zolang zal de NVA zoveel mogelijk geld doorsluizen naar Vlaanderen.

Overigens zijn die overkappingen compleet absurd.
1) Opnieuw gaat men het probleem niet aanpakken, maar gewoon wegmoffelen onder de grond op de plaatsen waar men het meeste last van heeft. Een kilometer naar links en naar rechts blijft het probleem gewoon ongewijzigd voortbestaan.
2) Niemand heeft het precies door, maar hiermee creëer je een gigantisch precedent die ertoe kan leiden dat je straks de helft van de Vlaamse (snel)wegen mag overkappen. Want waarom zouden de burgers van Borgerhout recht hebben op propere lucht, maar alle andere omwonenden van andere (snel)wegen niet?
3) Los van de logistieke onhaalbaarheid van puntje 2, zit je ook met de financiële onhaalbaarheid. Overkappingsprojecten kosten miljarden euro's, en dit slechts voor enkele kilometers. En dan hebben we het nog niet over het opstapelende onderhoudswerk van al die kunstwerken die nu al een claim vormen op toekomstige middelen. We kunnen blijkbaar nu al de tunnels in onze hoofdstad niet tijdig onderhouden.

Als je eens cliëntelisme aan het werk wil zien, dan kan dit dossier als voorbeeldfunctie optreden. Oh kijk eens aan, vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen zeg. Wat een toeval.

Sylverscythe

Legacy Member
mac-bc zei:
Misschien eerst zorgen dat je het huidige wegennet kan onderhouden vooraleer enkele kilometers aan nieuwe kunstwerken te bouwen? First things first zou ik zeggen. Je hoeft maar het potentiële aantal stemmen te tellen die je voor uw kar kunt spannen en je weet onmiddellijk van waar de wind komt natuurlijk. Zolang de Vlaamse pendelaar enkel Brussel misbruikt om er zijn centen te gaan rapen en er voor de rest zijn voeten aan te vegen, zolang zal de NVA zoveel mogelijk geld doorsluizen naar Vlaanderen.

Overigens zijn die overkappingen compleet absurd.
1) Opnieuw gaat men het probleem niet aanpakken, maar gewoon wegmoffelen onder de grond op de plaatsen waar men het meeste last van heeft. Een kilometer naar links en naar rechts blijft het probleem gewoon ongewijzigd voortbestaan.
2) Niemand heeft het precies door, maar hiermee creëer je een gigantisch precedent die ertoe kan leiden dat je straks de helft van de Vlaamse (snel)wegen mag overkappen. Want waarom zouden de burgers van Borgerhout recht hebben op propere lucht, maar alle andere omwonenden van andere (snel)wegen niet?
3) Los van de logistieke onhaalbaarheid van puntje 2, zit je ook met de financiële onhaalbaarheid. Overkappingsprojecten kosten miljarden euro's, en dit slechts voor enkele kilometers. En dan hebben we het nog niet over het opstapelende onderhoudswerk van al die kunstwerken die nu al een claim vormen op toekomstige middelen. We kunnen blijkbaar nu al de tunnels in onze hoofdstad niet tijdig onderhouden.

Als je eens cliëntelisme aan het werk wil zien, dan kan dit dossier als voorbeeldfunctie optreden. Oh kijk eens aan, vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen zeg. Wat een toeval.


De mobiliteitsproblemen rond Antwerpen zijn al langer in het nieuws denk ik dan. Ook is het een project van de stad Antwerpen met een hoop (de meerderheid) financiële steun van de Vlaamse regering. Hoe moeten die in dit land in godsnaam de tunnels in Brussel onderhouden? Verder lijkt jouw argument te zijn dat zolang er ergens anders een probleem is, men de situatie in Antwerpen niet mag aanpakken. Waarom niet, waar staat dat?

Pas op, ik ga akkoord dat de timing klassiek voor de gemeenteraadsverkiezingen is. En ja er moet overal geïnvesteerd worden, en de communautaire chaos in dit land is absurd. Maar euhm de 2de grootste stad van België en de grootste stad waar Vlaanderen voor bevoegd is, lijkt mij niet echt onlogisch dat men de mobiliteit daar aanpakt. En zoals gewoonlijk is dit niet perfect, maar het is een stap zeker. Op die plaatsen zou de luchtkwaliteit dan tenminste verbeteren.

De argumentatie over die overkapping is zever hé, waarom zou je ooit iets verbeteren als het je het niet voor iedereen kan doen dan?

sandervdw

Legacy Member
Avilowca zei:
https://m.hln.be/nieuws/binnenland/...-de-ring-weer-leefbaar-moeten-maken~a3333cb0/

1.250 miljard euro voor Antwerpen. En tegendat het klaar is loopt dat natuurlijk nog stevig op want geen kat die accuraat dergelijke massieve werken correct kan budgeteren op voorhand.

Ik begrijp de problematiek in Antwerpen. En ik begrijp dat we voor verkiezingen staan. Maar in godsnaam,dat krijg je aan de modale Vlamingen uit de andere provincies, of zelfs de buitenkant grenzen van Antwerpen provincie, niet meer uitgelegd?

Een tijd terug stond in De Tijd een quote van Ademloos of sTratengeneraal. "Wat goed is voor Antwerpen, is goed voor Vlaanderen"

Laat ons eens spreken over de transfers van de modale Vlaming naar de Antwerpenaar...
Waarom zou je dat niet uitgelegd krijgen? Dat gaat niet enkel over Antwerpen. Dat gaat over de verbinding van het Noorden van België met de rest en de verbinding tussen Oost/West-Vlaanderen met Kempen/Limburg. Mij kan het ook geen hol schelen als ze de e40 heraanleggen, maar dat wil nog niet zeggen dat ik niet vind dat ze dat mogen doen.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

mac-bc

Legacy Member
Sylverscythe zei:
De mobiliteitsproblemen rond Antwerpen zijn al langer in het nieuws denk ik dan. Ook is het een project van de stad Antwerpen met een hoop (de meerderheid) financiële steun van de Vlaamse regering. Hoe moeten die in dit land in godsnaam de tunnels in Brussel onderhouden? Verder lijkt jouw argument te zijn dat zolang er ergens anders een probleem is, men de situatie in Antwerpen niet mag aanpakken. Waarom niet, waar staat dat?

Pas op, ik ga akkoord dat de timing klassiek voor de gemeenteraadsverkiezingen is. En ja er moet overal geïnvesteerd worden, en de communautaire chaos in dit land is absurd. Maar euhm de 2de grootste stad van België en de grootste stad waar Vlaanderen voor bevoegd is, lijkt mij niet echt onlogisch dat men de mobiliteit daar aanpakt. En zoals gewoonlijk is dit niet perfect, maar het is een stap zeker. Op die plaatsen zou de luchtkwaliteit dan tenminste verbeteren.

De argumentatie over die overkapping is zever hé, waarom zou je ooit iets verbeteren als het je het niet voor iedereen kan doen dan?

A) Je praat hier tot twee maal toe over "de mobiliteit". Maar met overkappingen organiseer je helemaal geen betere mobiliteit, dat heeft er niets mee te maken. Maar dat is wel waar het overgrote merendeel van het budget naartoe gaat.
B) Daarnaast is de grootte van de stad enkel relevant voor iets wat de rest van Vlaanderen ook ten goede komt. Bijvoorbeeld wanneer de doorstroming rond die stad verbeterd, dan komt dat de rest van Vlaanderen ook ten goede. Wanneer dat de economie ten goede komt, dan is dat ook voelbaar in de rest van Vlaanderen. Maar dit gaat hier om projecten, louter om de lokale bevolking te plezieren. Dat is geld die uit de Antwerpse stadskas moet komen, niet vanuit de rest van Vlaanderen. En die Antwerpse stadskas puilt uit van het geld sins ze miljoenen euro's incasseren met hun idiote LEZ.
C) De NVA versluist bij elke staatshervorming geld van Brussel en Wallonië naar Vlaanderen, waarna het binnen Vlaanderen doorgesluist wordt richting Antwerpen. Men is de mond vol van geldtransfers van Vlaanderen naar Wallonië en Brussel. Zullen we dan consequent zijn en het ook even over de geldtransfers hebben naar Antwerpen? Of zijn dat plots "goede geldtransfers", omdat ze toevallig hun richting uitkomen? :ironic:

Ach, die timing is klassiek en populistisch maar is nog het minste van mijn zorgen.

Het ergste aan heel deze circus is dat men NOG maar eens aantoont wat voor schrijnend gebrek aan visie onze politieke klasse heeft, met de NVA in het bijzonder:
- Salariswagens ongebreideld laten verder tuffen (want dat zou hen stemmen kosten)
- De gigantische problemen die bovenstaande veroorzaken dan met debiele schijnoplossingen willen aanpakken zoals die LEZ, om de mensen wat zand in de ogen te strooien
- En alsof dat nog niet genoeg is, gaat men nu voor opnieuw hetzelfde probleem NOG eens miljarden pompen in een oplossing die slechts effect heeft over een paar kilometer afstand :wtf:
- Bovendien, als we onze doelstellingen willen halen zullen we sowieso moeten overschakelen naar voertuigen die véél minder uitstoten. Welk signaal geef je nu eigenlijk als overheid naar uw bevolking met deze overkapping? "Ja hoor, allemaal elektrisch! Maar voor de zekerheid gaan we toch maar voor miljarden euro's beginnen overkappen. Ofzo. Je weet nooit hé... :unsure: "
Wat een visie. Echt impressionant.

En jij zegt daarop: "amai, onze overheid lost het probleem op over een afstand van de volle 3 kilometer! Applaus!". Echt serieus man. De kraan staat verdomme wagenwijd open aan de achterdeur, en jij gaat applaudisseren omdat we miljarden euro's investeren om 1 emmertje langs de voordeur naar buiten te gooien.
Het is misschien ver gezocht in een land waar blijkbaar alles kafkaiaans moet opgelost worden, maar misschien moeten we gewoon eindelijk eens die kraan dichtdraaien? Het is gratis. Verdubbel de brandstofprijzen zodat eindelijk ook eens alle externaliteiten in rekening worden gebracht (economisch gezien de enige juiste oplossing) en je hebt zelfs budget genoeg om een algemene loonlastenverlaging door te voeren of de pensioenen te betalen. Het is maar een ideetje.

Uw laatste zinnetje is trouwens nonsens. De Raad van State zal daar het gelijkheidsbeginsel geschonden zien. En terecht.

Avilowca

Legacy Member
sandervdw zei:
Waarom zou je dat niet uitgelegd krijgen? Dat gaat niet enkel over Antwerpen. Dat gaat over de verbinding van het Noorden van België met de rest en de verbinding tussen Oost/West-Vlaanderen met Kempen/Limburg. Mij kan het ook geen hol schelen als ze de e40 heraanleggen, maar dat wil nog niet zeggen dat ik niet vind dat ze dat mogen doen.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk



Natuurlijk gaat het vooral over Antwerpen. Waar elders in Vlaanderen worden er miljarden uitgegeven aan wegenwerken? Het onderhoud van de E40, tussen Leuven en Brussel, kost nog geen tiende van de bedragen die men in Antwerpen gaat uitgeven.

Het komt er vooral op neer dat de rest van de Vlaamse bevolking mag betalen voor de chantage van de Antwerpse actiegroepen. De triomfantelijke door raak van Wyts en Co kwam er ook alleen maar omdat men die mensen belooft heeft miljarden uit te geven voor een overkapping zodat ze hun zaak bij de raad van state zouden laten vallen.

Want vergis u niet, dit gaat jou en mij, en iedereen van ons, miljarden kosten. En waarvoor? Die overkapping gaat helemaal niets bijdragen tot het oplossen van de verkeersellende, alleen de ontsluiting van de ring zal daar iets aan doen.

En zo betaalt iedere Vlaming, van de Panne tot in Voeren, voor een "Leefbaar Antwerpen".

Ach, het is mijn eigen schuld, ik had maar geen NVA moeten stemmen. Als er mij eindelijk iets duidelijk geworden is in dit dossier, dan is het dat vroeg of laat je aan de verkeerde kant van het hek komt te staan bij die partij, en dan krijg je het deksel vlak op je neus. Bedankt, De Wever.

squalleke123

Legacy Member
Avilowca zei:
Natuurlijk gaat het vooral over Antwerpen. Waar elders in Vlaanderen worden er miljarden uitgegeven aan wegenwerken? Het onderhoud van de E40, tussen Leuven en Brussel, kost nog geen tiende van de bedragen die men in Antwerpen gaat uitgeven.

Het komt er vooral op neer dat de rest van de Vlaamse bevolking mag betalen voor de chantage van de Antwerpse actiegroepen. De triomfantelijke door raak van Wyts en Co kwam er ook alleen maar omdat men die mensen belooft heeft miljarden uit te geven voor een overkapping zodat ze hun zaak bij de raad van state zouden laten vallen.

Want vergis u niet, dit gaat jou en mij, en iedereen van ons, miljarden kosten. En waarvoor? Die overkapping gaat helemaal niets bijdragen tot het oplossen van de verkeersellende, alleen de ontsluiting van de ring zal daar iets aan doen.

En zo betaalt iedere Vlaming, van de Panne tot in Veurne, voor een "Leefbaar Antwerpen".

Ach, het is mijn eigen schuld, ik had maar geen NVA moeten stemmen. Als er mij eindelijk iets duidelijk geworden is in dit dossier, dan is het dat vroeg of laat je aan de verkeerde kant van het hek komt te staan bij die partij, en dan krijg je het deksel vlak op je neus. Bedankt, De Wever.

Als je denkt dat een andere partij het anders had kunnen aanpakken ben je wel verkeerd denk ik. Het enige alternatief waren de Groene, waarschijnlijk, maar die willen het probleem gewoon niet aanpakken omdat elke auto op de weg er 1 te veel is voor hen.

Li1quid

Legacy Member
Avilowca zei:
Natuurlijk gaat het vooral over Antwerpen. Waar elders in Vlaanderen worden er miljarden uitgegeven aan wegenwerken? Het onderhoud van de E40, tussen Leuven en Brussel, kost nog geen tiende van de bedragen die men in Antwerpen gaat uitgeven.

Het komt er vooral op neer dat de rest van de Vlaamse bevolking mag betalen voor de chantage van de Antwerpse actiegroepen. De triomfantelijke door raak van Wyts en Co kwam er ook alleen maar omdat men die mensen belooft heeft miljarden uit te geven voor een overkapping zodat ze hun zaak bij de raad van state zouden laten vallen.

Want vergis u niet, dit gaat jou en mij, en iedereen van ons, miljarden kosten. En waarvoor? Die overkapping gaat helemaal niets bijdragen tot het oplossen van de verkeersellende, alleen de ontsluiting van de ring zal daar iets aan doen.

En zo betaalt iedere Vlaming, van de Panne tot in Voeren, voor een "Leefbaar Antwerpen".

Ach, het is mijn eigen schuld, ik had maar geen NVA moeten stemmen. Als er mij eindelijk iets duidelijk geworden is in dit dossier, dan is het dat vroeg of laat je aan de verkeerde kant van het hek komt te staan bij die partij, en dan krijg je het deksel vlak op je neus. Bedankt, De Wever.


Antwerpen is een economische motor van vlaanderen die veel verkeer en last krijgt te slikken. Het lijkt me dan niet meer dan logisch om de leefbaarheid voor de bewoners te vergroten.

Creeping Death

Legacy Member
Avilowca zei:
Natuurlijk gaat het vooral over Antwerpen. Waar elders in Vlaanderen worden er miljarden uitgegeven aan wegenwerken? Het onderhoud van de E40, tussen Leuven en Brussel, kost nog geen tiende van de bedragen die men in Antwerpen gaat uitgeven.

Het komt er vooral op neer dat de rest van de Vlaamse bevolking mag betalen voor de chantage van de Antwerpse actiegroepen. De triomfantelijke door raak van Wyts en Co kwam er ook alleen maar omdat men die mensen belooft heeft miljarden uit te geven voor een overkapping zodat ze hun zaak bij de raad van state zouden laten vallen.

Want vergis u niet, dit gaat jou en mij, en iedereen van ons, miljarden kosten. En waarvoor? Die overkapping gaat helemaal niets bijdragen tot het oplossen van de verkeersellende, alleen de ontsluiting van de ring zal daar iets aan doen.

En zo betaalt iedere Vlaming, van de Panne tot in Voeren, voor een "Leefbaar Antwerpen".

Ach, het is mijn eigen schuld, ik had maar geen NVA moeten stemmen. Als er mij eindelijk iets duidelijk geworden is in dit dossier, dan is het dat vroeg of laat je aan de verkeerde kant van het hek komt te staan bij die partij, en dan krijg je het deksel vlak op je neus. Bedankt, De Wever.

FYI: dit komt nog eens bovenop het mobiliteitsplan hé. Ge hebt gelijk dat hetgeen gisteren is aangekondigd niet veel gaat oplossen. Maar ge vergeet wel dat al die andere miljarden euro wel gespendeerd worden aan een mobiliteitsoplossing. En imo niet meer dan terecht.

bassie82

Legacy Member
Ik vind het op zich wel goed dat er ook wordt gekeken naar de leefbaarheid van een stad zoals Antwerpen.
Als die overkapping een levensverbetering geeft waarom zouden we dat dan niet uitvoeren?

Zeker als het in combo is met de ontsluiting.

SithCloud

Legacy Member
Avilowca zei:
Natuurlijk gaat het vooral over Antwerpen. Waar elders in Vlaanderen worden er miljarden uitgegeven aan wegenwerken? Het onderhoud van de E40, tussen Leuven en Brussel, kost nog geen tiende van de bedragen die men in Antwerpen gaat uitgeven.

Het komt er vooral op neer dat de rest van de Vlaamse bevolking mag betalen voor de chantage van de Antwerpse actiegroepen. De triomfantelijke door raak van Wyts en Co kwam er ook alleen maar omdat men die mensen belooft heeft miljarden uit te geven voor een overkapping zodat ze hun zaak bij de raad van state zouden laten vallen.

Want vergis u niet, dit gaat jou en mij, en iedereen van ons, miljarden kosten. En waarvoor? Die overkapping gaat helemaal niets bijdragen tot het oplossen van de verkeersellende, alleen de ontsluiting van de ring zal daar iets aan doen.

En zo betaalt iedere Vlaming, van de Panne tot in Voeren, voor een "Leefbaar Antwerpen".

Ach, het is mijn eigen schuld, ik had maar geen NVA moeten stemmen. Als er mij eindelijk iets duidelijk geworden is in dit dossier, dan is het dat vroeg of laat je aan de verkeerde kant van het hek komt te staan bij die partij, en dan krijg je het deksel vlak op je neus. Bedankt, De Wever.

Dus al die trukkers die over de antwerpse ring rijden, dat is niet voor vlaanderen of belgie if you will ?

ps: dat eindzinnetje. We got a new mac-bc ! :p

Avilowca

Legacy Member
SithCloud zei:
Dus al die trukkers die over de antwerpse ring rijden, dat is niet voor vlaanderen of belgie if you will ?

ps: dat eindzinnetje. We got a new mac-bc ! :p

Op de vorige pagina staat nochtans dat ik de verkeersproblematiek rond Antwerpen zeker en vast begrijp. Maar die los je niet op met overkappingen. En laat het net overkappingen zijn die enorme kosten met zich meebrengen.

Overigens weet ik niet wat een mac-bc is, dus dat laat ik voor wat het is. Maar de laatste peilingen liegen er niet om.

mac-bc

Legacy Member
squalleke123 zei:
Als je denkt dat een andere partij het anders had kunnen aanpakken ben je wel verkeerd denk ik. Het enige alternatief waren de Groene, waarschijnlijk, maar die willen het probleem gewoon niet aanpakken omdat elke auto op de weg er 1 te veel is voor hen.

Tjonge jonge. Het is niet omdat iemand eindelijk wil stoppen met dieselstoven te subsidiëren dat daarom "elke auto op de weg 1 teveel is" hé. :ironic:
Wat probeer je te bereiken met dat soort zwart/wit-verhaaltjes?

Je kan dit dossier op geen slechtere manier aanpakken als de NVA. De kraan aan de ene kant wagenwijd openzetten en zelfs massaal subsidies geven om die kraan zo wijd mogelijk open te draaien (subsidies op salariswagens) en aan de andere kant van het huis ga je om uw zelf-gecreëerde problemen op te lossen nog eens miljarden uitgeven om met een koffielepel het water uit uw huis te scheppen. En intussen als een hypocriet zitten roepen dat "de overheid slanker moet". Ze zitten verdomme geld door ramen en deuren te gooien, omdat ze hun eigen problemen niet durven oplossen uit electorale belangen. #NoShame

Kraantje dichtdraaien is te moeilijk waarschijnlijk?

Eerst heel Vlaanderen overtuigd dat geldtransfers naar Wallonië slecht zijn, om daarna schaamteloos nieuwe geldtransfer-kanalen open te zetten richting Antwerpen. Want dat zijn "goede" geldtransfers. Bij de NVA draait het niet om principes en goed bestuur, het draait alleen om toevallig in het juiste groepje zitten.

mac-bc

Legacy Member
Avilowca zei:
Op de vorige pagina staat nochtans dat ik de verkeersproblematiek rond Antwerpen zeker en vast begrijp. Maar die los je niet op met overkappingen. En laat het net overkappingen zijn die enorme kosten met zich meebrengen.

Overigens weet ik niet wat een mac-bc is, dus dat laat ik voor wat het is. Maar de laatste peilingen liegen er niet om.

Traditioneel wordt een mac-bc hier gebruikt op dit forum voor het moment dat ze geen inhoudelijke argumenten meer hebben. Zeer populair de laatste tijd.

mac-bc

Legacy Member
Li1quid zei:
Antwerpen is een economische motor van vlaanderen die veel verkeer en last krijgt te slikken. Het lijkt me dan niet meer dan logisch om de leefbaarheid voor de bewoners te vergroten.

Ah, daarom dat je ook dergelijke megalomane projecten in Brussel ziet verschijnen dan? Oh wait...

Conradus

Legacy Member
mac-bc zei:
Eerst heel Vlaanderen overtuigd dat geldtransfers naar Wallonië slecht zijn, om daarna schaamteloos nieuwe geldtransfer-kanalen open te zetten richting Antwerpen. Want dat zijn "goede" geldtransfers. Bij de NVA draait het niet om principes en goed bestuur, het draait alleen om toevallig in het juiste groepje zitten.

Er was onlangs een uitspraak van BDW dat hij Antwerpen altijd vooraan zou zetten (of iets dergelijks). Ook boven de rest van Vlaanderen. Als iemand die kan terugvinden, zou ik dankbaar zijn.

Was er in elk geval wel gedeguteerd van. Antwerpen is Vlaanderen niet en de N-VA zou aan de rest ook eens aandacht mogen besteden.

sandervdw

Legacy Member
mac-bc zei:
Ah, daarom dat je ook dergelijke megalomane projecten in Brussel ziet verschijnen dan? Oh wait...
Renovatie Leopold 2 tunnel: een half miljard. En dat is dan 1 van de zovele die moet gerenoveerd worden.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

Epyon

Legacy Member
Conradus zei:
Er was onlangs een uitspraak van BDW dat hij Antwerpen altijd vooraan zou zetten (of iets dergelijks). Ook boven de rest van Vlaanderen. Als iemand die kan terugvinden, zou ik dankbaar zijn.

Was er in elk geval wel gedeguteerd van. Antwerpen is Vlaanderen niet en de N-VA zou aan de rest ook eens aandacht mogen besteden.
BDW wil zich ook uit Fluvius (het nieuwe Eandis + Infrax) terugtrekken. Door de grotere bevolkingsconcentratie zijn de opbrengsten uit nettarieven in het Antwerpse netgebied aanzienlijk hoger dan in minder bevolkte gebieden, en is er via de overkoepelende organisatie van netbeheerders een financiële transfer naar die landelijke gebieden. Het plan is voorlopig afgehouden wegens de reorganisatie van de netbeheerders, maar zeker niet begraven.

KnightOfCydonia

Legacy Member
Kan je het een burgemeester echter kwalijk nemen dat hij het grootste belang voor zijn eigen stad nastreeft?

If anything is dit in de eerste plaats een argument waarom de burgemeester van één van de grootste steden van het land ook niet tegelijkertijd voorzitter van één van de grootste partijen zou mogen zijn, maar zelfs als er morgen een andere partijvoorzitter van de N-VA zou komen, zou die uiteindelijk nog naar De Wever luisteren natuurlijk.

Ik vraag me soms ook af wie of wat De Wever uiteindelijk zal "breken", bij Dehaene/CVP was het uiteindelijk een onvoorziene dioxinecrisis, bij Verhofstadt/Paars was het Yves "Wie gelooft die mensen nog?" Leterme (met hulp van toen nog een N-VA als schoothond) en bij Di Rupo misschien wel (in Vlaanderen dan toch) De Wever's "Show me the money!" ... Je kan zo'n momenten niet voorspellen, maar ik zie in de huidige oppositie toch geen enkel politicus met zelfs maar het nodige kaliber om de huidige N-VA uit te dagen, laat staan dat ze geschikte munitie zouden hebben:
De SP.A staart zich blind op de opvolgers van de F16 en zouden graag van België het zwart schaap van de NAVO maken en Groen? Tja, Meyrem Almaci is wat mij betreft veel te links, in het beste geval kunnen ze hopen de rol van de SP.A over te nemen terwijl die verder leegbloedt... Is de VLD in deze zelfs nog het vermelden waard? Hun meest recente campagne zijn ze zelfs gaan kopiëren van hun succesvollere geestverwanten bij onze Noorderburen. Beter goed gestolen dan slecht verzonnen? Gewoon doen!

Nu ondanks dat ik niet de grootste fan van Vlaams-Nationalisme ben als ideologie, lijkt het huidige beleid me wel nog het beste van alle beschikbare opties binnen dit land. Dus misschien toch maar hopen dat het breekpunt van De Wever en de N-VA niet voor de nabije toekomst is. Misschien in de toekomst als verfrissing wel eens een wat minder logische coalitie: bv. de Groenen, liberalen en de N-VA. Dan zijn we in één weg ook van Wouter Beke zijn belerende gezaag af, en van Joke Schauvliege.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan