Archief - Technics SL 1200 MK II

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

LeDragon

Legacy Member
... Ferre, lachen is gezond.
Het kost je meer dan 200 spieren om zuur te kijken en slechts 10 om te lachen.
Kzou hetzelfde doen...


anyway, voordat ik technics ga kopen ga ik toch idd best eens die SYNQ bekijken.
Ik kan er gewoon niet over oordelen aangezien ik daarop nooit gespeelt heb.
Dus Hierbij sluit ik mijn topic en ik dank jullie echt enorm voor de uitleg.

Wat DJ BUZZE betreft
-> geef me je naam nog eens in private. en misschien iets wat op die tape stond.
Als je wil, wil ik het nog wel eens voorleggen. Kheb ook een # van die tapes beluisterd.
Toen de Vizion openging waren ze op zoek naar DJ's en hebben er een hoop masaal Demo's gestuurd.
De reden waarom hier niet veel uitkwam is ook omdat ze DJ's gebruiken van THE SHAFT in lommel. (ook weer connecties)
maar ik kan altijd wel eens luisteren hé

Greetz

Bastaspast

Legacy Member
CoRnHoLiO zei:
Leer er toch gewoon eens me leven da technologien achterhaald worden. Technics kan zeer goed zijn, maar zou het niet erg zijn mochten ze nog steeds niet weten hoe een deftige draaitafel in elkaar te steken. Djeez man, altijd da gezeik over die OEM. Niet iedereen schijft geld om zich technics te kopen en derbij waarom zou je dat nog doen?? Zeker voor thuis. Soms zitten mensen hier bezig van oh nee dit mengpaneel is overkill voor thuis en van al die zever en dan wanneer het op technics aankomt... Ach ja, met mensen die technics uber en niet openstaan voor OEM valt gewoon niet te communiceren imo en ja... ik spreek uit ervaring! :p

man ... echt ... het feit da er zoveel technics voorstanders zijn gaat TOTAAL niet om de technologie, want elke mens moet toegeven dat de superOEM's technisch meer in orde zijn, meer snufjes hebben, en vooral recenter in ontwikkeling ...

ma het gaat em om de robuuste uitstraling, de stoerheid, de kracht, de performantie, de stevigheid, de coolheid ... de technics tt is echt basic, heel gewoontjes, ma OOOO zo stoer, het doet zen werk prima, heeft een superactieve pitch schuiver, heeft al 25 jaar marktoverwicht met 'jawel' hetzelfde model de slk1200 ... ik bedoel maar ...

soms moet je gaan voor hetgeen waar je hart bij ligt, en die OEM's zijn idd technisch beter in orde, ma je moet liefde hebbe voor wat je koopt :) ...

kus!

ps: kzeg ni da jullie geen liefde hebbe vo OEM's é, ma tzal prille verliefdheid zijn :p ... bij ons ist HOUDEN VAN , neh! :)

CoRnHoLiO

Legacy Member
See, ik had dus niets anders verwacht eh bastaspast. Zo een antwoord toont gewoon da ik gelijk heb :D. Toch bedankt voor de reply nu kannek eindelijk slapen ;)

ComputerVISTA

Legacy Member
koenpje zei:
Ik geef u de wijze raad:

Stap een DJ shop binnen en test beide !!

Als ge dan nog niet kunt kiezen..


Kijk ze voila! Dat is de enige en eerste goede raad die hier al gegeven is! Als geld niet echt DE hoofdrol speelt doe dat dan, test ze beiden uit en zie wat u het best ligt. Kies je technics dan ben je men buddy zoniet een ketter en moest je hier geband worden.

Sorry dat laatste was mer om te zeveren ;)

Maar als het om te zeveren blijft tech vs oem is't wel leuk ;)

En voor diegene die het nog niet wisten: Had technics er nooit geweest dan waren de OEM tt's er ook niet want ze zijn op elkaar gebaseerd (oem op de technics) met veranderingen (ik noem het geen verbeteringen) aangebracht. Al de oemlovers moeten in eerste instantie technics dankbaar zijn!

LeDragon

Legacy Member
Misschien handig om te weten voor de technics liefhebbers.

de MOTOR die technics heeft. is de "hoofdreden" waarom men een technics wilt.
Maar handig om te weten. In de SYNQ ETRM-1 zit dezelfde motor dan de technics. Zelfde fabrikant, systeem, ... noem maar op.
Het enige verschil is dat deze een zwaardere motor is.

Ik dacht van raar? hoe komt dat toch?

wel omdat die gasten in CHINA of ergens in die kanten ( waar ze gemaakt worden ) hun PATENT op die "motor-firma" niet meer verlengd hebben.
Ze hebben daar dus 20 jaar lang patent op genomen. En dat is de hoofdreden waarom technics zo geliefd waren.
Dat waren de enigste met zo een motor.

nu dat het patent niet verlengt is, heeft dus de maatschappij van SYNQ die motor overgenomen.

Dus maw: is die SYNQ kwa motor en technologie niet meer of minder dan de TECHNICS.

de VERPAKKING is het enige echte verschil .
( buiten natuurlijk dat deze iets anders aanvoelt omdat op dit moment de motor gewoon zwaarder is )
als de bvb een TECHNICS SL1200 MK 10 uitkomt ( ik zeg nu maar iets ) en die heeft dezelfde motor.
Denk ik dat er gewoon geen verschil meer is ; buiten de VORM van de pick-up

Zo , bij deze heb ik toch ook iets verteld er over ^_^

Groetjes,

w00p

Legacy Member
Wel, dat is onmogelijk.
De motor van de OEM's hebben bijna dubbel zoveel koppel.
Wat je zegt over de motor klopt dus niet, tenzij ze ondanks het pattent alles hebben blijven ontwikkelen (zou me verbazen moest je na 20 jaar een elektromotor niet wat efficienter kunnen maken).
De technics zijn al meerdere keren voorbijgestreefd qua motor.
Technics is niet motor, technics is stabiliteit en kwaliteit.
De stuurelektronica is ook anders, want de pitch range is anders en start en stop is instelbaar...

m.a.w.
-De motor is efficienter
-De ESC is geavanceerder
Op de arm en de vliegwielophanging na is alles wat vitaal is aan een deck veranderd. (en zelfs dat is waarschijnlijk ook niet identiek aan de technics, aangezien technics beter demping hebben dan superOEM's)

Real

Legacy Member
LeDragon zei:
Misschien handig om te weten voor de technics liefhebbers.

de MOTOR die technics heeft. is de "hoofdreden" waarom men een technics wilt.
Maar handig om te weten. In de SYNQ ETRM-1 zit dezelfde motor dan de technics. Zelfde fabrikant, systeem, ... noem maar op.
Het enige verschil is dat deze een zwaardere motor is.

Ik dacht van raar? hoe komt dat toch?

wel omdat die gasten in CHINA of ergens in die kanten ( waar ze gemaakt worden ) hun PATENT op die "motor-firma" niet meer verlengd hebben.
Ze hebben daar dus 20 jaar lang patent op genomen. En dat is de hoofdreden waarom technics zo geliefd waren.
Dat waren de enigste met zo een motor.

nu dat het patent niet verlengt is, heeft dus de maatschappij van SYNQ die motor overgenomen.

Dus maw: is die SYNQ kwa motor en technologie niet meer of minder dan de TECHNICS.

de VERPAKKING is het enige echte verschil .
( buiten natuurlijk dat deze iets anders aanvoelt omdat op dit moment de motor gewoon zwaarder is )
als de bvb een TECHNICS SL1200 MK 10 uitkomt ( ik zeg nu maar iets ) en die heeft dezelfde motor.
Denk ik dat er gewoon geen verschil meer is ; buiten de VORM van de pick-up

Zo , bij deze heb ik toch ook iets verteld er over ^_^

Groetjes,
Hey, in deze post staat niets dat correct is. :/

Het patent op die Technics motor was verlopen, dus de superOEM's producenten hebben die technologie als basis gebruikt voor de superOEM draaitafels.
Helemaal NIET dezelfde motor. Als je iets zegt, let er dan op dat het juist is. :-/

TRFluffy

Legacy Member
ge verwart met het feit dat Synqs SuperOEMS zijn die in meerdere merken voorkomen. ge kunt ook een SuperOEM kopen bij BST, Omnitronic en zelfs Stanton (al ziet die er anders uit, en hebt ge keycorrection daar, en is 100 euro duurder fzo dan de "standaard" SuperOEM)

het enige wat verschilt is de kleur van de deklaag, het merk, en of ge er een cell bijkrijgt of niet... aja, en de omnitronic of zo had geen strobolichtje...

voor de rest identiek...


ma technics iedentiek aan de SuperOEM... hm :p

LeDragon

Legacy Member
Tje ze vertelden mij dat de motor dat er inzat nu vanuit hetzelfde "fabriek" zou komen als die van de Technics.
Ze zouden knak dezelfde techniek genomen hebben als de technics aangezien dat patent verlopen is.
Dat is wat ze mij vertelden...

Jaws

Legacy Member
LeDragon zei:
Tje ze vertelden mij dat de motor dat er inzat nu vanuit hetzelfde "fabriek" zou komen als die van de Technics.
Ze zouden knak dezelfde techniek genomen hebben als de technics aangezien dat patent verlopen is.
Dat is wat ze mij vertelden...
een motor die hetzelfde is maar sterker, is niet hetzelfde :p

.eX3

Legacy Member
zucht, wat een air


edit:

my 2cents: koop u technics en stop me zevere over dingen waar ge niets van weet.
IGNORANCE is BLISS en da telt zelfs dubbel bij u

Pana

Legacy Member
CoRnHoLiO zei:
Leer er toch gewoon eens me leven da technologien achterhaald worden. Technics kan zeer goed zijn, maar zou het niet erg zijn mochten ze nog steeds niet weten hoe een deftige draaitafel in elkaar te steken. Djeez man, altijd da gezeik over die OEM. Niet iedereen schijft geld om zich technics te kopen en derbij waarom zou je dat nog doen?? Zeker voor thuis. Soms zitten mensen hier bezig van oh nee dit mengpaneel is overkill voor thuis en van al die zever en dan wanneer het op technics aankomt... Ach ja, met mensen die technics uber en niet openstaan voor OEM valt gewoon niet te communiceren imo en ja... ik spreek uit ervaring! :p

En met mensen die technics afdoen als broltafeltjes valt wel te communiceren?
Jeezes man wat een kutmentaliteit is dat hier op dit forum... Mens vraagt of er iemand technics wegdoet en al wa jullie kunnen zeggen is koop OEM, beter, koop dit koop dat. Als em dan toch liever techs koopt worde kwaad omdat ge uw meninng maar weer eens niet kunt opdringen.

Al meer dan 20 jaar heeft men op technics gedraaid, artiesten waar jullie zelfs naar opkijken, en nu gaan jullie wat met een air komen vertellen dat je niet op techs kan draaien en dat het kuttafeltjes zijn omdat ze "te weinig kracht" hebben? Er is 20 jaar op gedraaid geweest door alle grootheden is de muziekindustrie maar nu gaan wat 19 jarige tieners zeggen dat het niet goed genoeg is voor hen?
Denken jullie dan echt dat de evolutie van de muziek in de technologie van een turntable zit? Wauw mijn OEM is hoogtechnologisch want ik heb een reverse knop en ik kan zo maar even mijn stop & start tijden aanpassen! Mensen die die functies uberhaupt gebruiken moeten zichzelf een klap geven. Als dat jullie standaard is voor technologische vernieuwing, dan schaam ik je in jullie plaats voor zo'n argumenten over technics.

sOEMS zijn impressive tafeltjes, ik draai er ook geregeld eens op, maar ik hoop dat gullie op een dag een jullie ogen gaan opentrekken en zien dat er ook mensen zijn die er anders over denken.

Desperatozz

Legacy Member
ik blijf erbij ... een man met zijn ervaring en wss ook geld ...

koopt beter een OEM , prijskwaliteit gewoon de beste ... en daar kan NIEMAND iet tegenin brenge

wilt ge de standaard, koopt ge nen technics
wilt ge iet dat ZEKER 20 jaar meegaat, koopt ge nen technics
wilt ge meer geld uitgeven dan uw jonge spaarrekening graag ziet, koopt ge ook technics
wilt ge HOOGSTWAARSCHIJNLIJK een tt die 20 jaar meegaat, koop je OEM

wilt ge nog meer geflame en gedoe ... dan open je maar een topic op een ANDER forum :p

//edit :: tnx om te closen m8 (beerend duzz ^^)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan