Ontopic:
ikzelf heb technics en heb alleen nog maar met technics gedraaid (heel sporadisch met synq/oem) dus ben niet echt gerechtigd om een goede vergelijking te maken.
Wel ben ik heel tevreden van technics, het is allemaal zo stabiel en stevig, en het ligt goed in de handen, wat je toch niet van alle platenspelers kan zeggen vind ik.
Ik heb ook nog wel een vraag (niet qua verschillende merken platenspelers) voor de kenners. Soms toen ik moest draaien op een fuif, stonden er dan 2 platenspelers (technics, maar dit doet niet ter zake) , en als je een plaat een beetje wou terugdraaien, dat de volledige draaischijf ook stopte, echt enorm irritant want zo kan je niet afduwen! Ik ben geen technisch wonder, dus ging ik me beraden bij een ervaren DJ, en die zei (wat mij ook logisch leek) : slijtage, door vele jaren gebruik.. niets aan te doen.
Nu, weten jullie wat tips om zoiets te vermijden? Uiteraard als je platen terugdraait, dan kan je dit perfect doen zonder de draaischijf te beïnvloeden. Maar als je tijdens het spelen zelf een plaat wat wilt vertragen met de hand, dan is 'de plaat aanraken' wel moeilijk, zonder dat deze veel te fel vertraagd wordt... gewoon even die draaischijf een fractie van een seconde tegenhouden doe ik meestal, en dan staat het bijna meteen in orde. Nu is mijn vraag
1: is dit slecht? (die draaischijf een minima aan tegenwind geven) en is het dat, dat die hierboven beschreven slijtage veroorzaakt?
2: of is zo'n slijtage normaal? (zoals ik beschreef, toen ik moest draaien, gehuurd materiaal en veelgebruikt dus, maar juist gebruikt of slecht behandeld?)
mijn inschatting is dat het een combinatie vd 2 lijkt. Materiaal verslijt altijd, maar uiteraard is die draaischijf tegenwerken niet gezond... maar ik doe dit altijd heel voorzichtig... als het toch slecht zou zijn, andere mogelijkheden? (ja pitchen gaat natuurlijk) , ben gewoon eens benieuwd naar technische uitleg
graag uitgebreid antwoord
danke schön im Voraus