Archief - Technics SL 1200 MK II

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

LeDragon

Legacy Member
DjProbe zei:
dude
laat u nie afschrikken door al die super oem fans hier :)
koop gewoon technicsen, staan er genoeg op ebay, kapaza, ...

Als ik ze kan vinden voor een degelijke prijs zal ik zeker een technics kopen.
maar de meesten vragen altijd iest te veel nl. 50 / stuk te veel imo
je kan nieuwe kopen voor 470 euro heb ik gezien.
en dan vragen er nog paljassen 350/400 euro per stuk 2e hands.

Daarom dat ik zoek naar een 300 euro.

Indien niet heb ik wel interesse in de SynQ XTRM-1


Wat schrikt jouw af en deze SynQ XTRM-1 ?
alle info is welkom

Bastaspast

Legacy Member
mensen!!!! omfg die kerel komt ier achter technics vrage 2de hands

en één en al replies koop SYNQ's ... wtf ? man



dus als ik op autoforum een 2de hands ford probe zoek, gaan jullie antwoorde, nee man koop een dikke mercedes ?!


djeeezz mee da oem gezeik altij :p ... laat die kerel toe een goede smaak te hebben, en bij mijn wete is er NIKS mis mee technics é ? ...

OEM hoeren :p :p :p :p

Jaws

Legacy Member
DjProbe zei:
dude
laat u nie afschrikken door al die super oem fans hier :)
koop gewoon technicsen, staan er genoeg op ebay, kapaza, ...
er mag toch gezegd worden dat er alternatieve producten zijn die zeker kunnen concurreren met technicsen

Bastaspast

Legacy Member
Jaws zei:
er mag toch gezegd worden dat er alternatieve producten zijn die zeker kunnen concurreren met technicsen

sommigen kunne ook gewoon gaan voor een gevoel é ... of voor een waarde, ... en euh als ze om een technics vrage :wtf:

men moet niet altij de messias uithange é :p

Real

Legacy Member
Bastaspast zei:
mensen!!!! omfg die kerel komt ier achter technics vrage 2de hands

en één en al replies koop SYNQ's ... wtf ? man



dus als ik op autoforum een 2de hands ford probe zoek, gaan jullie antwoorde, nee man koop een dikke mercedes ?!


djeeezz mee da oem gezeik altij :p ... laat die kerel toe een goede smaak te hebben, en bij mijn wete is er NIKS mis mee technics é ? ...

OEM hoeren :p :p :p :p

Het is eerder een vergelijking tussen een Lada en een Rolls Royce. :crazy:

HHooligan

Legacy Member
Technics! Technics!! Technics!!!

Tenzij ge nu al zeker weet dat ge het draaien binne 5 jaar moe gaat zyn, dan kan je voor de super OEMS gaan, binne 5 jaar zijn ze toch afgeschreven :p :D :D (Effe wat reacties uitlokken ;) )

Jaws

Legacy Member
Bastaspast zei:
sommigen kunne ook gewoon gaan voor een gevoel é ... of voor een waarde, ... en euh als ze om een technics vrage :wtf:

men moet niet altij de messias uithange é :p
:offtopic: het is een forum en als ik van mening ben dat hij beter af is met een superoem dan zeg ik dat, ik hang helemaal ni de messias uit

voor de topicstarter nog beetje te helpen: technicsen gaan bijna altijd voor €350 tweedehands weg, ma als ge goe zoekt zulde er wel goedkoper vinden denk ik

bedenk wel dat ge voor €300 in duitsland ne nieuwe superoem koopt

als ge ff zoekt hier op het forum zulde wel genoeg technics vs superoem discussies vinden, het is ni de bedoeling dat da hier nog is gebeurt denk ik ;)

Naos

Legacy Member
HHooligan zei:
(Effe wat reacties uitlokken ;) )

Ik reageer niet :oink:


On-topic, super oems zijn zeker goed. Meer dan goed genoeg voor thuis.
-Technics heeft "the feel".
-Superoems de techniek.

Wees niet bang dat ze het snel zullen begeven, ik ben zolang ze uit zijn nog geen klachten tegengekomen. Heb ze zelf. Vind ze heerlijk draaien, ook ervaring met technics. Kan het op alle2. Voorkeur? Technics. Waarom: de standaard, gewenning, loopt allemaal net wat vloeiender.
Wat moet je kopen? Ik zeg Super-OEMs. Perfect voor thuis. En het scheelt je een hoop geld.

LeDragon

Legacy Member
Thx voor die uitleg allemaal.

Maar tis wel niet de bedoeling om "ambras" te maken :)
tis leuk om te zien wat de voor en nadelen zijn . Zo wordt mijn keuze natuurlijk moeilijker, maar kleer bij ^_^

LeDragon

Legacy Member
Maar euh...

Is er hier iemand van de regio kempen ? of TUrnhout of Hasselt of Leopoldsburg? die de SynQ XTRM-1 bij hem thuis staan heeft ?
Dan kan ik ze mischien eens bekijken en eens aanvoelen wat het verschil is.

Dit zou echt wel een grote gunst zijn :)

ComputerVISTA

Legacy Member
DjProbe zei:
dude
laat u nie afschrikken door al die super oem fans hier :)
koop gewoon technicsen, staan er genoeg op ebay, kapaza, ...


seconded! zekerheid voor alles!

LeDragon

Legacy Member
wat lees ik hier :s

Synq by JBSystems XTRM-1

Heb revieuw gelezen dat die Synq gemaakt is door de fabrikant van JBSystems :s
Dit komt hard aan... Als er 1 merk ik waar ik NIKS van moet hebben is het JBSystems...

Dus kzou dolgraag ze eens willen "bespelen" die Synq XTRM-1

Anoniem09

Legacy Member
LeDragon zei:
wat lees ik hier :s

Synq by JBSystems XTRM-1

Heb revieuw gelezen dat die Synq gemaakt is door de fabrikant van JBSystems :s
Dit komt hard aan... Als er 1 merk ik waar ik NIKS van moet hebben is het JBSystems...

Dus kzou dolgraag ze eens willen "bespelen" die Synq XTRM-1

WTF? Synq gemaakt door JBsystems?? Synq is een merk eh :doh:

En nog een kwalitatief merk ook. De XTRM-1 verkoopt gelijk zot en ook hun cd spelers en mengpanelen zijn van ZEER goede kwaliteit. Snap echt niet wat dit met jbsystems te maken heeft.

Ik heb ook al met tecnics gedraait en superoems op fuifen, en persoonlijk kies ik de synq's. Het gaat gewoon allemaal veel vlotter, die tecnics zijn ZO traag imo. Die superoems herstellen zich zo snel als je wat corrigeert, zijn super snel en hebben zoveel lekkere extra's zoals veel pitch, adjustable brake en start, ..

Real

Legacy Member
LeDragon zei:
wat lees ik hier :s

Synq by JBSystems XTRM-1

Heb revieuw gelezen dat die Synq gemaakt is door de fabrikant van JBSystems :s
Dit komt hard aan... Als er 1 merk ik waar ik NIKS van moet hebben is het JBSystems...

Dus kzou dolgraag ze eens willen "bespelen" die Synq XTRM-1
Idd. SynQ is het A-merk en JB het B-merk. ( http://www.beglec.com/ )

JBSystems is een heel deftig low-budget merk, maar ge kunt niet verwachten dat ze hetzelfde presteren als technics...

SynQ is een kwalitatief enorm sterk merk voor z'n prijs.

Over die SynQ draaitafel: http://www.aboutdj.nl/content/view/24/8/
Lees dit eens goed door...

Tah_b00nz0r

Legacy Member
LeDragon zei:
Maar euh...

Is er hier iemand van de regio kempen ? of TUrnhout of Hasselt of Leopoldsburg? die de SynQ XTRM-1 bij hem thuis staan heeft ?
Dan kan ik ze mischien eens bekijken en eens aanvoelen wat het verschil is.

Dit zou echt wel een grote gunst zijn :)

kwoon in lommel, is naast leopoldsburg :) ge kunt altijd eens langskomen fzo :) heb een superOEM staan

ComputerVISTA

Legacy Member
Real zei:
Idd. SynQ is het A-merk en JB het B-merk. ( http://www.beglec.com/ )

JBSystems is een heel deftig low-budget merk, maar ge kunt niet verwachten dat ze hetzelfde presteren als technics...

SynQ is een kwalitatief enorm sterk merk voor z'n prijs.

Over die SynQ draaitafel: http://www.aboutdj.nl/content/view/24/8/
Lees dit eens goed door...


JB systems is geen heel deftig low budget merk, dat je je reinste rommel! En ja synq is beglec... Voor mij al genoeg om ver af te blijven :p

Dr. Brammstein

Legacy Member
ik draai nu al een jaar met synqs en vind het zalige tafeltjes, maar telkens op feesjes staan er technics en dat is toch altijd even aanpassen want de synq is wat zwaarder om bij te sturen aan de platter.

Dat zou dan voor mij ook de enige reden zijn om technics ipv synq te kopen ...


greets

ComputerVISTA

Legacy Member
We all love Beerend don't we ;) :love:

Allez soms toch :sop: als ge goed over technics praat ;)

Ow toch even onderstrepen dat oem zichzelf al een jaar of 2 heeft bewezen en technics rond de 25 jaar das toch een serieus verschil, niet?

Dit volledig buiten de kwestie natuurlijk.

DJ BUZZE retro

Legacy Member
Ontopic:

ikzelf heb technics en heb alleen nog maar met technics gedraaid (heel sporadisch met synq/oem) dus ben niet echt gerechtigd om een goede vergelijking te maken.

Wel ben ik heel tevreden van technics, het is allemaal zo stabiel en stevig, en het ligt goed in de handen, wat je toch niet van alle platenspelers kan zeggen vind ik.

Ik heb ook nog wel een vraag (niet qua verschillende merken platenspelers) voor de kenners. Soms toen ik moest draaien op een fuif, stonden er dan 2 platenspelers (technics, maar dit doet niet ter zake) , en als je een plaat een beetje wou terugdraaien, dat de volledige draaischijf ook stopte, echt enorm irritant want zo kan je niet afduwen! Ik ben geen technisch wonder, dus ging ik me beraden bij een ervaren DJ, en die zei (wat mij ook logisch leek) : slijtage, door vele jaren gebruik.. niets aan te doen.

Nu, weten jullie wat tips om zoiets te vermijden? Uiteraard als je platen terugdraait, dan kan je dit perfect doen zonder de draaischijf te beïnvloeden. Maar als je tijdens het spelen zelf een plaat wat wilt vertragen met de hand, dan is 'de plaat aanraken' wel moeilijk, zonder dat deze veel te fel vertraagd wordt... gewoon even die draaischijf een fractie van een seconde tegenhouden doe ik meestal, en dan staat het bijna meteen in orde. Nu is mijn vraag

1: is dit slecht? (die draaischijf een minima aan tegenwind geven) en is het dat, dat die hierboven beschreven slijtage veroorzaakt?
2: of is zo'n slijtage normaal? (zoals ik beschreef, toen ik moest draaien, gehuurd materiaal en veelgebruikt dus, maar juist gebruikt of slecht behandeld?)

mijn inschatting is dat het een combinatie vd 2 lijkt. Materiaal verslijt altijd, maar uiteraard is die draaischijf tegenwerken niet gezond... maar ik doe dit altijd heel voorzichtig... als het toch slecht zou zijn, andere mogelijkheden? (ja pitchen gaat natuurlijk) , ben gewoon eens benieuwd naar technische uitleg

graag uitgebreid antwoord
danke schön im Voraus

1337mr.hanky

Legacy Member
waarom zou je dat niet mogen die tegenwerken? dat is gewoon de magneet die je tegenhoudt in het magnetische veld
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan