Archief - Technics SL 1200 MK II

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

CoRnHoLiO

Legacy Member
Heb synq staan en die ownen echt wel man!!!
Da zijn supertafels jong.
Gaan ervoor zou'k zo zeggen, het moet nie altijd die gevestigde waarde zijn.

1337mr.hanky

Legacy Member
nujah begin ik ook wel te twijfelen of hij daarom zo heel zeker beter af is met die synqs, als hij veel in clubs draait (2xtechnics + rodec mx180)
en hij heeft ne rodec mx180 (voor thuis is da dikke brol imo) kunt ge net zo zeer ook 2 technicsen kopen
want als ge dan toch een mengpaneel hebt dat 99% kwaliteit is en 1% features kunt ge bij u draaitafels eig mss ook net zelfde doen

zijt ge ook ineens met hetzelfde materiaal als in clubs aant werken

DJ BUZZE retro

Legacy Member
1337mr.hanky zei:
waarom zou je dat niet mogen die tegenwerken? dat is gewoon de magneet die je tegenhoudt in het magnetische veld

Dus je forceert niet rechtstreeks de motor? :)

Bastaspast

Legacy Member
CoRnHoLiO zei:
Heb synq staan en die ownen echt wel man!!!
Da zijn supertafels jong.
Gaan ervoor zou'k zo zeggen, het moet nie altijd die gevestigde waarde zijn.


synq's zijn voor zwakzinnigen ... ;)

TsD

Legacy Member
En technics voor janetten die maar op 1 iets kunne draaien:p

bring it on!:D

TRFluffy

Legacy Member
ik heb zo bij't lezen van de replies van de topic starter ook zo iets van "wtf ge hebt zelf geen draaitafels, maar ge draait in discotheken, en ge kent dan nog nik s van het materiaal zelf"

What the fucking hell?! er klopt gewoon iets niet. Ik kan me geen enkele zaakvoerder bedenken die een kluns (n/o he) aan duur spul laat komen mét et gevaar dat er 't een en't ander breekt én/of hij de zaal leeg speelt...

ik snap het niet...

Reptiel

Legacy Member
TRFluffy zei:
ik heb zo bij't lezen van de replies van de topic starter ook zo iets van "wtf ge hebt zelf geen draaitafels, maar ge draait in discotheken, en ge kent dan nog nik s van het materiaal zelf"

What the fucking hell?! er klopt gewoon iets niet. Ik kan me geen enkele zaakvoerder bedenken die een kluns (n/o he) aan duur spul laat komen mét et gevaar dat er 't een en't ander breekt én/of hij de zaal leeg speelt...

ik snap het niet...

you read my mind :)

Prior

Legacy Member
Ik sluit mij aan bij TRFluffy.
Allee zeg nu zelf, als je de hele topic hier doorleest van bij het begin tot met het einde, komt er nu toch wel een vraag bij mij oprijzen van wat er hier gaande is.

De topicstarter of de beginnende jongeman komt hier vragen voor een degelijke draaitafel en mixer voor zijn budget maar kent weinig van het materiaal.
Toch draait hij op fuiven en in 2 discotheken, dan moet je toch met die ervaring toch al heel wat weten?

De grootste vraag dat ik heb in deze topic is dit:

LeDragon zei:
Waarom zou ik zelf platendraaiers koop en Toch draai in discotheek... -> aangezien ik al die tijd gratis toegang had en nu nog steeds tot de clubVizion. Daar draaide ik dus altijd door de week als hobby. Maar der kwamen reclamaties van de buren :-/

Je draait door de week als hobby. Welke discotheek in België opent zijn deuren van maandag tot vrijdag? Want je vermeld niet dat je IN het WEEKEND draait :wtf:
Dus in feite oefen je in de discotheek met het materiaal, waar ge de ballen van kent, en de zaakvoerder dat zomaar toelaat met al dat duur spul. Wa ne rare club is me da :crazy:
En dan die reclamaties: oorzaak?
- Te luid ?
- Te slecht :crazy: ?

Ontopic: Synq > Technics
- Goedkoper
- Heeft veel meer knopjes en technieken dan op technics (bv reverse) Maar wie gebruikt reverse :p?
- Bekend merk als SuperOEM

Nadeel:
- Men moet nog uitzoeken als de draaitafel een evenlange levensduur heeft als een Technics
- De "feel" is er niet vergeleken met een Technics.

Heb zelf Synqs thuis staan en ze zijn super!

LeDragon

Legacy Member
Euh, door de week is die discotheek niet open.
Die gast die dat UITBAAT = mijn beste maat al voor meer dan 20 jaar.

Door de week is die discotheek niet open , maar draai ik daar uiteraard voor mijn plezier als hobby. Voor de FUN dus.
Gewoon met de maten enen drinken en plaatje draaien. soort van Club-lokaal met je makkers. Mag dat niet als de uitbater toch 1 van die maten is.
TOCH kan ik die keet niet opendraaien, want de buren hebben er een restaurant.
Hij wil uiteraard geen ambras met die mensen, HIj moet ook ZIJN zaak kunnen runnen.

Dat ik ook gekent ben in de ander discotheek is misschien logisch als ik zeg dat ik daar vroeger vaste klant was en nog altijd ben, zowel vrijdag als zaterdag kom.
Aangezien die 2e discotheek slecht 200 METER verder ligt dan de VIZION , leer je die UITBATERS vrij snel kennen! Dit zijn gewoon 2 discotheken die vlak tegen mekaar liggen.


Wat jij er van vind gaat mij geen bal aan.
Maar verwijten beginnen maken over iemand die "fier" is dat hij op zo een korte tijd dit toch mocht meemaken vind ik laf.
Niet iedereen heeft dat toch al mogen doen hé.
( ok, dan ist misschien vriendjespolitiek , kan best zijn. Maar dat is in elke "job" )
Zonder iemand te kennen kom je toch nergens... denk ik toch.
Heb ook niet gezegd dat ik er elke week draai. Ik HEB er # keer mogen draaien.
Eenmaal je in zo een circuit zit, kennen ze je sneller dan je denkt.
GSM nummer is snel doorgegeven..

BTW: dat ik niks van het materiaal ken. Is dat dan zo erg? Ik bedoel. Ik draai, met het materiaal dat er staat. Ik draai daar "vrij goed" mee. De andere materialen waren mij tegengevallen. Maar ik heb me tot nu toe nooit de vraag gestelt van : " MMM, HOE zit dat allemaal in mekaar..." Gaat mij eerlijk gezegd geen moer aan. Als dat ding draait zoals ik wil, maak ik mij daar geen zorgen over.

Ik kwam hier naar Technics vragen omdat dat het enige is waar ik echt op speel.
Nu hoor ik ook ander meteriaal en wat ze er van vinden. tis NU dat ik dat leer. Maar tis zeker geen PRIORITEIT.

Kvind het heel leuk dat ik dit allemaal hoor van die nieuwe dingen.
Bedankt voor al de leuke reacties. Kheb er alleszins iets van opgestoken.
Alle hulp is nog altijd welkom hoor

groetjes

Desperatozz

Legacy Member
ik zou ook voor de synqs gaan ... als ge nog nie lang in de wereld zit ... clubervaring of niet ... ge kunt er deftig mee draaien, de start-stop snelheid is BETER als technics, hun degelijkheid is intussen ook al wel bewezen imho, pitch is dik in orde (enige minpuntje mss, 10%pitch ... als ge dan op nen 8% moet spelen is dat een nadeel ... voor de rest heeft 10% enkel voordelen)

ComputerVISTA

Legacy Member
TsD zei:
En technics voor janetten die maar op 1 iets kunne draaien:p

bring it on!:D


beter een janet met deftig materiaal dan een hersenloze met plastieken brol :evil:


Goe?

@Desperatozz oem heeft zich hoop en al 2 jaar bewezen, technics 25 jaar +-, klein nuanceverschil toch, nee? oem heeft zichzelf bewezen op korte tijd volledig akkoord ja wat er later mee misgata moeten we nog ontdekken!

w00p

Legacy Member
Neem het niet zo persoonlijk op. ;)
Hij zei ook letterlijk "n/o".
Hij heeft wel een punt. De echte DJ's die zelf als hobby beginnen draaien op hun kamer, superveel oefenen en meestal de beste dj's zijn, worden uitgewisseld door mensen die per toeval in de hobby terechtgeraken. Het is niet om je af te kraken, en eig niet eens op jou bedoeld, maar er is gewoon iets niet eerlijk aan het feit dat er mensen zijn die er zoveel moeite in steken, en er niet naar beloond worden, maar zo iemand als jij(again, geen aanval) toevallig, zonder dedicatie plots zoveel kansen krijgt...

Das echt zalig voor u om zo'n kansen te krijgen!
Ge moogt terecht gelukkig zijn.

CoRnHoLiO

Legacy Member
Leer er toch gewoon eens me leven da technologien achterhaald worden. Technics kan zeer goed zijn, maar zou het niet erg zijn mochten ze nog steeds niet weten hoe een deftige draaitafel in elkaar te steken. Djeez man, altijd da gezeik over die OEM. Niet iedereen schijft geld om zich technics te kopen en derbij waarom zou je dat nog doen?? Zeker voor thuis. Soms zitten mensen hier bezig van oh nee dit mengpaneel is overkill voor thuis en van al die zever en dan wanneer het op technics aankomt... Ach ja, met mensen die technics uber en niet openstaan voor OEM valt gewoon niet te communiceren imo en ja... ik spreek uit ervaring! :p

ComputerVISTA

Legacy Member
ach ja ik heb geen ervaring dus heb geen reden om spreken he.... Of telt een verhuurbedrijf toch mee?

Ik spreek enkel uit ervaring en niet over wat reviews en ja ik heb oems ook gehad en de erhuur van die dingen was fenomenaal LOL

Anoniem09

Legacy Member
Ik geef u de wijze raad:

Stap een DJ shop binnen en test beide !!

Als ge dan nog niet kunt kiezen..

DJ BUZZE retro

Legacy Member
w00p zei:
Neem het niet zo persoonlijk op. ;)
Hij zei ook letterlijk "n/o".
Hij heeft wel een punt. De echte DJ's die zelf als hobby beginnen draaien op hun kamer, superveel oefenen en meestal de beste dj's zijn, worden uitgewisseld door mensen die per toeval in de hobby terechtgeraken. Het is niet om je af te kraken, en eig niet eens op jou bedoeld, maar er is gewoon iets niet eerlijk aan het feit dat er mensen zijn die er zoveel moeite in steken, en er niet naar beloond worden, maar zo iemand als jij(again, geen aanval) toevallig, zonder dedicatie plots zoveel kansen krijgt...

Das echt zalig voor u om zo'n kansen te krijgen!
Ge moogt terecht gelukkig zijn.

Dat klopt inderdaad echt wel ...

Als ik uitga hoor ik dikwijls klunzige dingen waarvan ik denk, amai en die mannen worden dan dik betaald voor te draaien... 90% van het leven hangt af van vriendjespolitiek, en dit is helaas maar al te goed merkbaar in onze maatschappij. Slijm slijm en slijm , en ze zien u ni staan als ge niet "belangrijk" of superslijmbal zijt...

Ook om die reden doe ik totaal geen moeite om eens nen tape op te sturen na een discotheek ofzo. Als ik hoor hoeveel heimelijke ambras en zwartpraat daar gebeurt tussen de collega's, moet ik al kotsen, ik zou na wsl één week al terug buitengesmeten worden omdat ik de waarheid zou durven zeggen...

aan topicstarter, ik kom ook regelmatig in de vizion... das dan ook de enige disco waar ik (op verzoek van iemand da daar werkt) eens een setje voor heb opgenomen en afgegeven. Ze vonden het heel goed, maar hebben voorlopig niemand extra nodig... :crazy: enfin ik lig er niet van wakker. Ik ben al heel gelukkig met mijn rol als bedroom dj en de gelegenheid nu en dan eens geboekt te worden op een boenkfuif, alles wat erbijkomt, is simpelweg meegenomen... :music: het blijft nog altijd een hobby, ni plaatjes kopen , en draaien uit "geldwolverij" ergens vast draaien zou bv ook betekenen da ik verplicht zou zijn dingen zoals felix project te kopen, en makers van zo'n plaat wil ik geen opbrengsten gunnen, tenminste niet van mij.. :D

bovendien ben ik bang da door teveel te spelen mijn dierbare plaatjes te hard zouden gaan kraken/slijten (lacht me nu maar uit :D )

CoRnHoLiO

Legacy Member
Mja als da een antwoord is op mijn reply, dan heb je het niet zo goed gelezen, want ik denk niet dat ik het woord ervaring gebruikt heb. Het gaat hem mij gewoon over het feit dat mensen die technics vereren, het niet kunnen pikken dat andere mensen misschien niet zo zeer geneigd zijn voor technics, ma kom ja... Herlees het ne keer. En btw computer xp ik heb veel respect voor uw ervaring ze daar niet van, maar op dit moment is het mij daar niet om te doen. Greetz!

ferre

Legacy Member
ik moest ook ff lachen

meneer komt hier stoeffen van ik heb in 2 discotheken gedraait (jeeej) (wss zat er nog geen volk in de discotheek) en een beke dikkenekkerig doen maar hij kent geen zak van materiaal of wat dan ook
ik lig in een deuk hiere
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan