Archief - Summerfestival 2009 (27/06/2009)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dequal

Legacy Member
Gisteren was het dus Summerfestival. Een beetje met aarzeling naartoe gegaan omdat de weersverwachtingen alles behalve positief waren (90% kans op hevige onweersbuien). Maar eenmaal ter plaatse scheen de zon en bleef de temperatuur maar stijgen.

Het heeft de hele dag niet geregend, hele dag veel zon zelfs, met verbrande lichaamsdelen als gevolg. :)

Het festival zelf nu. We zijn snel binnengeraakt, wel strenge controle aan de ingang (rugzakken leegmaken en zo) en meteen de ronde eens gedaan over de verscheidene stages.

JIM Main Stage

Eerste stop was de JIM Main Stage. De grootste stage van het evenement, waar onder andere Milk Inc, Lasgo, Ferry Corsten en Discobar Galaxie optreedden. Milk Inc was zoals altijd weer hetzelfde: veel meezingers en oude hits, opgefleurd met de laatste nummers. Lasgo was fijn tussendoortje, de eerste keer dat ik ze live zag. Discobar Galaxie was ook super, met een mooie ode aan het overlijden van Michael Jackson, dat door iedereen wel geapprecieerd werd.


Noxx

De dancing Noxx in Antwerpen had ook gezorgd voor een stage op Summerfestival. De tent werd gedecoreerd met LED-screens en danseresjes. Prima set-up dat echt een dancing gevoel gaf, wat waarschijnlijk ook de bedoeling was.


Blue Flame

Vervolgens naar de Blue Flame-stage. Beetje een teleurstelling. Nogal veel cliché muziek die iedereen waarschijnlijk al beu geluisterd is. Dus hier misschien maximum 15 minuutjes gestaan.


Electro

Op naar de Electro stage. Hier was nog niet zo veel volk, misschien vanwege het feit dat de stage nogal afgelegen lag van de ingang en de andere stages. Hier werd wel goeie muziek gedraaid. Vooral het setje van Laston & Geo vond ik super.


Bass Events - Hardcore

Zelf ben ik niet echt een fan van de hardcore muzieksoort, maar er zijn wel paar artiesten die ik eens in het echt wou zien. Angerfist (met het masker altijd op) had een fijn setje. De vrouwelijke DJ Korsakoff was een teleurstelling, nogal saai na een tijdje en niet veel variatie.

In deze tent toch vooral veel gabbers, zoals ze zichzelf noemen. Zelf iemand die in een witte over-all met gasmasker rondliep. :rolleyes:

Dankzij de warmte buiten, was het in de tent ook een kleine sauna geworden. Na een half uur gingen we dan ook maar naar buiten, het was niet langer uit te houden.

Bass Events - Hardstyle

Als grote fan van het genre, vond ik deze stage echt super. Het 30 minuten-durende setje van de Noisecontrollers was fantastisch en de Headhunterz waren fantastisch, vooral de lasers maakten het af.

Deze stage was de enige outdoor stage van de drie Bass Events-stages en was ook de grootste.


Bass Events - Jump/Tekstyle

Als afsluiter gingen we luisteren naar het setje van Coone en Ruthless in de Tekstyle-tent. Fantastisch decor met veel lichteffecten, waardoor dit de perfecte afsluiter was voor het evenement.

Op het einde werd ook nog wat vuurwerk afgestoken op de Hardstyle-stage, maar dit stelde niet al te veel voor.


Het was dus een prima feestje. Goeie organisatie, alles ging vlot, de dj's hielden zich aan hun timetable en geen gevechten gezien (alhoewel deze er zeker geweest zijn).

Volgend jaar dus zeker opnieuw!

69226329.jpg


69228029.jpg


69229038.jpg


69230360.jpg


69241575.jpg


69249350.jpg


69250403.jpg


69251366.jpg


69251866.jpg


69251295.jpg


69251913.jpg


69251419.jpg


Ik heb nog massa's foto's en filmpjes op mijn Facebook, maar ik ben nu alles aan het uploaden op mijn Netlog die iedereen kan bekijken: 'Summerfestival 2009', een fotoset van Dequal op Netlog

Dus nog effe geduld voor de filmpjes. Als iemand de foto's op volledige resolutie wil hebben, stuur maar berichtje.

seurinck

Legacy Member
strenge controle amai ? dan hebde nog nie veel feesten gedaan.
heb nog nooit mijn broekzakke moeten legen.
ma de hebde bij feestjes van Bass events.

Als ge dan kijkt naar feesten van Q-dance daar is er pas strenge controle
alle zakke leeg en van kop tot teen gefoeileerd.

KoeKaTsJoE

Legacy Member
Was een prachtig feestje. Niks van file gehad. En parking gevonden op minder dan 10 min stappen. Was er pas om 3u, dus verschoot er zelf van.
Prachtig weertje ook natuurlijk. Altijd bij elektro gestaan, ni teveel volk, en in de tenten was het nog warmer als buiten in de zon.
Zie al uit naar de volgende editie

ChunWai.

Legacy Member
seurinck zei:
strenge controle amai ? dan hebde nog nie veel feesten gedaan.
heb nog nooit mijn broekzakke moeten legen.
ma de hebde bij feestjes van Bass events.

Als ge dan kijkt naar feesten van Q-dance daar is er pas strenge controle
alle zakke leeg en van kop tot teen gefoeileerd.

Idd. Je rook ook om de haverklap J's en heb ook 2 zakjes coke op de grond zien liggen :p

Rufiann

Legacy Member
C2W zei:
Was chill feestje, enkel de gevechten waren irritant. Was net Headhunterz en ze begonnen daar in het midden van de hardstyle stage ambras te maken en "Homoke" te roepen. Ook tegen 3 uur in de namiddag was er een kleine pit in het midden van hardstyle stage waar er ene een kick in zijn gezicht kreeg en KO was gegaan tegen de grond, na 5 minuten was hij er wel weer bovenop gelukkig. Voor de rest, goei weer, zalige muziek en kwaliteit, wel duur eten en drinken en vrij warm in de hardcore stage.

lol ze riepen niet "homoke", maar "hoboken".. (daar kwame ze van wss)
waren irritantje gastjes die wel mee een heel bende daar waren.

Ze vonden het blijkbaar leuk om ne soort moshpit int midde van het hardstyle publiek te houden met idd de nodige ruzies tot gevolg.. (kstond er altijd in de buurt, en heb me dr wel aan geïrriteerd int begin, maar na een tijdje stoorde u er nie meer aan ^^)

Na ne keer of 4/5 de boel verziekt te hebben ware die gastjes in ene keer weg en hadde wij in die buurt van het publiek mega veel plaats om alles te geve ^^

Al bij al was het toch een geslaagd feestje, al vondk ik het decor van het hardstyle podium wat tegevallen. en 2 lasers is de moeite niet :( maar soit, vr 25€ kunde zeker nie klage e..

op naar 2morrowland nu !

salamon

Legacy Member
Echt nice gistere!
Kheb heel den dag (van 12.30u tot 24u) in te kleine schoene daar rondgelope me als gevolg da m'n tenen nu super veel pijn doen en dat ik ook gewoon vermoeid ben van eel den tijd alles te geve.
Kheb vooral bij electro en JIM gestaan, maar ook wel af en toe bij bass events.
Ik wist al dat Bonkers van Dizze Rascal een vette schijf was, maar kheb het gistere 2 keer gehoort (bij Discobar Galaxie en Laston & Geo) en beide keren echt ni normaal zalige sfeer.

Distorted_crump

Legacy Member
maximvdb zei:
Hebben jullie dat 1 wijf gezien met da rokje van 3 Cm ? Die haar kont viel er onderuit :p

Btw Coone & Stephanie liepen ook tussen het publiek :D

dat wit rokje? :lol: die stond een hele tijd bij de hardstyle vanaf die losging stonden alle mannen opeens stil haha :d
maar haar vriendinnetjes waren ook zo kort gerokt

maximvdb

Legacy Member
Distorted_crump zei:
dat wit rokje? :lol: die stond een hele tijd bij de hardstyle vanaf die losging stonden alle mannen opeens stil haha :d
maar haar vriendinnetjes waren ook zo kort gerokt

Idd die ;) En die ander met da zwart rokje ... Die had er praktisch geen aan :p

toru

Legacy Member
maximvdb zei:
Hebben jullie dat 1 wijf gezien met da rokje van 3 Cm ? Die haar kont viel er onderuit :p

Btw Coone & Stephanie liepen ook tussen het publiek :D

Ruthless ook, heel veel dj's kwamen eens loeren. Maar niemand kent die eigenlijk hé :).



My 2 cents, meeste van den tijd bij Tekstyle gestaan. Dikke sets gehoord, iedereen wou angerfist zien, dan maar met het vriendinnetje naar Demoniak & Orpheuz gaan zien. Een van DE meest geniale sets ooit imo. Die sfeer zatter dik in.

En inderdaad spijtig van de velen ambras :). Heb nogal ne vrome vriendekring dus twas tegen den avond om de vijf botten wel iet. Maar da volledig genegeerd en losgegaan. Man man man. Dit was HET meest GENIALE feesje ooit. (voor mij dan toch:))

Boedie

Legacy Member
Niemand opgevallen dat het publiek niet echt enthousiast overkwam bij de Hardstyle . Vooraan was iedereen aan het mee doen. Maar als ik dan achter me keek stond iedereen daar stil, wa met hun kop te schudden of hun voet wa te bewegen. Tegen dat het donker was , was het wel al wa beter maar toch.

maximvdb

Legacy Member
_Infected zei:
Niemand opgevallen dat het publiek niet echt enthousiast overkwam bij de Hardstyle . Vooraan was iedereen aan het mee doen. Maar als ik dan achter me keek stond iedereen daar stil, wa met hun kop te schudden of hun voet wa te bewegen. Tegen dat het donker was , was het wel al wa beter maar toch.

Ik stond van voor :p

Ik vond het volume verschil wel irritant...

Sinanman

Legacy Member
Twas echt hard vink gistere, ben effe naar den blue flame geweest maar vink ni zo goed.
Dan vooral in den hardcore en den tek geweest.
Iedereen aan het kapotzweten :p

Schummi88

Legacy Member
_Infected zei:
Niemand opgevallen dat het publiek niet echt enthousiast overkwam bij de Hardstyle . Vooraan was iedereen aan het mee doen. Maar als ik dan achter me keek stond iedereen daar stil, wa met hun kop te schudden of hun voet wa te bewegen. Tegen dat het donker was , was het wel al wa beter maar toch.

Inderdaad, spijtig dat niet iedereen altijd meedeed. Ik vond het wel spijtig bij de Noisecontrollers. Die draaiden een superset en dan staat het geluid zo stil :cry:.

maximvdb zei:
Ik stond van voor :p

Ik vond het volume verschil wel irritant...

Voila se, dat verschil trok echt op niets :D!


Even nog iets over Technoboy: die zijn eerste 30 minuten waren echt om in slaap te vallen :sleep:. Een beetje meer energie in de mixen mag wel, dat is echt erg met momenten! Vergelijk dat met een Ivan Carsten op Q-Base 2008 en je weet het wel :p.

Kempenaar

Legacy Member
C2W zei:
enkel de gevechten waren irritant
Waarom hoort er dat nu toch telkens bij op dergelijke feesten in België? :s

Nuja toch spijtig dat ik het heb moeten missen...

Vix

Legacy Member
_Infected zei:
Niemand opgevallen dat het publiek niet echt enthousiast overkwam bij de Hardstyle . Vooraan was iedereen aan het mee doen. Maar als ik dan achter me keek stond iedereen daar stil, wa met hun kop te schudden of hun voet wa te bewegen. Tegen dat het donker was , was het wel al wa beter maar toch.

Welcome to Belgium. Sorry maar de meesten staan er enkel omdat het "cool" is om naar the harder styles te gaan... Terwijl ze het eigenlijk echt niet goed vinden, daarom dat ze er ook niet op bewegen. ;)

kristofke_1

Legacy Member
Vix zei:
Welcome to Belgium. Sorry maar de meesten staan er enkel omdat het "cool" is om naar the harder styles te gaan... Terwijl ze het eigenlijk echt niet goed vinden, daarom dat ze er ook niet op bewegen. ;)

Inderdaad, in de hardcore tent kwamen na een tijdje een groepje van 15/16 jarigen naar binnen tijdens Vince en the viper. Die wisten niet wat ze zagen. Ik hoorde er ééntje na een tijd zeggen dat hij de Ruben op Jim toch wel wat beter vond :lol:

maximvdb

Legacy Member
Vix zei:
Welcome to Belgium. Sorry maar de meesten staan er enkel omdat het "cool" is om naar the harder styles te gaan... Terwijl ze het eigenlijk echt niet goed vinden, daarom dat ze er ook niet op bewegen. ;)

²

Vond de woorde van MC.Villain wel goed :) C'mon people let yourselfs go. If you wanne do something crazy just do it. :p Kvind die zo lache e

Distorted_crump

Legacy Member
Schummi88 zei:
Inderdaad, spijtig dat niet iedereen altijd meedeed. Ik vond het wel spijtig bij de Noisecontrollers. Die draaiden een superset en dan staat het geluid zo stil :cry:.



Voila se, dat verschil trok echt op niets :D!


Even nog iets over Technoboy: die zijn eerste 30 minuten waren echt om in slaap te vallen :sleep:. Een beetje meer energie in de mixen mag wel, dat is echt erg met momenten! Vergelijk dat met een Ivan Carsten op Q-Base 2008 en je weet het wel :p.

idd noisecontrollers waren echt GEK! :o
alleen is een halfuurtje van deze mannen gewoon TE kort!
echt super set, gewoon van begin tot einde losgegaan als ne gek!

en wat technoboy betreft ik vond het laatste halfuur net beter!
eerst halfuur was zo futloos, de hele tijd met die klote breaks van 5 minuten erin:s
haalde de energie deels bij me weg maar vanaf de helft van zn set kwam het terug lekker op tempo!
en dan headhunterz, die draaide heerlijk! :o
en dbstf waren voor mij na noisecontrollers ook wel de helden van de dag!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan