Dequal
Legacy Member
Gisteren was het dus Summerfestival. Een beetje met aarzeling naartoe gegaan omdat de weersverwachtingen alles behalve positief waren (90% kans op hevige onweersbuien). Maar eenmaal ter plaatse scheen de zon en bleef de temperatuur maar stijgen.
Het heeft de hele dag niet geregend, hele dag veel zon zelfs, met verbrande lichaamsdelen als gevolg.
Het festival zelf nu. We zijn snel binnengeraakt, wel strenge controle aan de ingang (rugzakken leegmaken en zo) en meteen de ronde eens gedaan over de verscheidene stages.
JIM Main Stage
Eerste stop was de JIM Main Stage. De grootste stage van het evenement, waar onder andere Milk Inc, Lasgo, Ferry Corsten en Discobar Galaxie optreedden. Milk Inc was zoals altijd weer hetzelfde: veel meezingers en oude hits, opgefleurd met de laatste nummers. Lasgo was fijn tussendoortje, de eerste keer dat ik ze live zag. Discobar Galaxie was ook super, met een mooie ode aan het overlijden van Michael Jackson, dat door iedereen wel geapprecieerd werd.
Noxx
De dancing Noxx in Antwerpen had ook gezorgd voor een stage op Summerfestival. De tent werd gedecoreerd met LED-screens en danseresjes. Prima set-up dat echt een dancing gevoel gaf, wat waarschijnlijk ook de bedoeling was.
Blue Flame
Vervolgens naar de Blue Flame-stage. Beetje een teleurstelling. Nogal veel cliché muziek die iedereen waarschijnlijk al beu geluisterd is. Dus hier misschien maximum 15 minuutjes gestaan.
Electro
Op naar de Electro stage. Hier was nog niet zo veel volk, misschien vanwege het feit dat de stage nogal afgelegen lag van de ingang en de andere stages. Hier werd wel goeie muziek gedraaid. Vooral het setje van Laston & Geo vond ik super.
Bass Events - Hardcore
Zelf ben ik niet echt een fan van de hardcore muzieksoort, maar er zijn wel paar artiesten die ik eens in het echt wou zien. Angerfist (met het masker altijd op) had een fijn setje. De vrouwelijke DJ Korsakoff was een teleurstelling, nogal saai na een tijdje en niet veel variatie.
In deze tent toch vooral veel gabbers, zoals ze zichzelf noemen. Zelf iemand die in een witte over-all met gasmasker rondliep.
Dankzij de warmte buiten, was het in de tent ook een kleine sauna geworden. Na een half uur gingen we dan ook maar naar buiten, het was niet langer uit te houden.
Bass Events - Hardstyle
Als grote fan van het genre, vond ik deze stage echt super. Het 30 minuten-durende setje van de Noisecontrollers was fantastisch en de Headhunterz waren fantastisch, vooral de lasers maakten het af.
Deze stage was de enige outdoor stage van de drie Bass Events-stages en was ook de grootste.
Bass Events - Jump/Tekstyle
Als afsluiter gingen we luisteren naar het setje van Coone en Ruthless in de Tekstyle-tent. Fantastisch decor met veel lichteffecten, waardoor dit de perfecte afsluiter was voor het evenement.
Op het einde werd ook nog wat vuurwerk afgestoken op de Hardstyle-stage, maar dit stelde niet al te veel voor.
Het was dus een prima feestje. Goeie organisatie, alles ging vlot, de dj's hielden zich aan hun timetable en geen gevechten gezien (alhoewel deze er zeker geweest zijn).
Volgend jaar dus zeker opnieuw!
Ik heb nog massa's foto's en filmpjes op mijn Facebook, maar ik ben nu alles aan het uploaden op mijn Netlog die iedereen kan bekijken: 'Summerfestival 2009', een fotoset van Dequal op Netlog
Dus nog effe geduld voor de filmpjes. Als iemand de foto's op volledige resolutie wil hebben, stuur maar berichtje.
Het heeft de hele dag niet geregend, hele dag veel zon zelfs, met verbrande lichaamsdelen als gevolg.

Het festival zelf nu. We zijn snel binnengeraakt, wel strenge controle aan de ingang (rugzakken leegmaken en zo) en meteen de ronde eens gedaan over de verscheidene stages.
JIM Main Stage
Eerste stop was de JIM Main Stage. De grootste stage van het evenement, waar onder andere Milk Inc, Lasgo, Ferry Corsten en Discobar Galaxie optreedden. Milk Inc was zoals altijd weer hetzelfde: veel meezingers en oude hits, opgefleurd met de laatste nummers. Lasgo was fijn tussendoortje, de eerste keer dat ik ze live zag. Discobar Galaxie was ook super, met een mooie ode aan het overlijden van Michael Jackson, dat door iedereen wel geapprecieerd werd.
Noxx
De dancing Noxx in Antwerpen had ook gezorgd voor een stage op Summerfestival. De tent werd gedecoreerd met LED-screens en danseresjes. Prima set-up dat echt een dancing gevoel gaf, wat waarschijnlijk ook de bedoeling was.
Blue Flame
Vervolgens naar de Blue Flame-stage. Beetje een teleurstelling. Nogal veel cliché muziek die iedereen waarschijnlijk al beu geluisterd is. Dus hier misschien maximum 15 minuutjes gestaan.
Electro
Op naar de Electro stage. Hier was nog niet zo veel volk, misschien vanwege het feit dat de stage nogal afgelegen lag van de ingang en de andere stages. Hier werd wel goeie muziek gedraaid. Vooral het setje van Laston & Geo vond ik super.
Bass Events - Hardcore
Zelf ben ik niet echt een fan van de hardcore muzieksoort, maar er zijn wel paar artiesten die ik eens in het echt wou zien. Angerfist (met het masker altijd op) had een fijn setje. De vrouwelijke DJ Korsakoff was een teleurstelling, nogal saai na een tijdje en niet veel variatie.
In deze tent toch vooral veel gabbers, zoals ze zichzelf noemen. Zelf iemand die in een witte over-all met gasmasker rondliep.

Dankzij de warmte buiten, was het in de tent ook een kleine sauna geworden. Na een half uur gingen we dan ook maar naar buiten, het was niet langer uit te houden.
Bass Events - Hardstyle
Als grote fan van het genre, vond ik deze stage echt super. Het 30 minuten-durende setje van de Noisecontrollers was fantastisch en de Headhunterz waren fantastisch, vooral de lasers maakten het af.
Deze stage was de enige outdoor stage van de drie Bass Events-stages en was ook de grootste.
Bass Events - Jump/Tekstyle
Als afsluiter gingen we luisteren naar het setje van Coone en Ruthless in de Tekstyle-tent. Fantastisch decor met veel lichteffecten, waardoor dit de perfecte afsluiter was voor het evenement.
Op het einde werd ook nog wat vuurwerk afgestoken op de Hardstyle-stage, maar dit stelde niet al te veel voor.
Het was dus een prima feestje. Goeie organisatie, alles ging vlot, de dj's hielden zich aan hun timetable en geen gevechten gezien (alhoewel deze er zeker geweest zijn).
Volgend jaar dus zeker opnieuw!
Ik heb nog massa's foto's en filmpjes op mijn Facebook, maar ik ben nu alles aan het uploaden op mijn Netlog die iedereen kan bekijken: 'Summerfestival 2009', een fotoset van Dequal op Netlog
Dus nog effe geduld voor de filmpjes. Als iemand de foto's op volledige resolutie wil hebben, stuur maar berichtje.

maar soit, vr 25€ kunde zeker nie klage e..
die stond een hele tijd bij de hardstyle vanaf die losging stonden alle mannen opeens stil haha :d
En die ander met da zwart rokje ... Die had er praktisch geen aan
.
. Een beetje meer energie in de mixen mag wel, dat is echt erg met momenten! Vergelijk dat met een Ivan Carsten op Q-Base 2008 en je weet het wel 
