Eerste rij is soms wel handig als er ne zware moshpit ofzo gaat komen maar voor de rest vind ik een paar rijen naar achter meestal veel meer sfeer. Maar ik ben ook wel vrij groot dus heb sowieso al weinig last van mensen die m'n zicht ofzo belemmeren.
Maar taktiek is idd, een paar optredens op voorhand naar voor gaan. Dat is inderdaad lame maar anders zal je stevig moeten gaan beuken (en 't zou niet de eerste keer zijn dat je op zo'n manier ruzie krijgt). Als je daar zit te 'wachten', laat dat dan niet zien. Probeer op zijn minst te genieten van de de optredens en verpest de sfeer niet voor de fans die daar speciaal voor de groep in kwestie staan. En zorg sowieso voor drinken op één of andere manier. Een paar uur daar staan met de zon op uw dakpan, 't zou spijtig zijn moest je tijdens NIN in de tent van 't rode kruis liggen hé.
Heb ooit al wel op de eerste rij gestaan op Werchter maar ik ben uiteindelijk ne plooier. Oftwel sta ik mijn plaats af aan een angstige jongedame, oftewel stap ik naar achter om mee te gaan springen/dansen/feesten/moshen/whatever.