Archief - Rock Werchter 2009

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fraa

Legacy Member
Muska zei:
Je moet eens naar de eerste minuten van Part of The Weekend Never Dies kijken , daar legt Steph het goed uit :)

Soulwax = David en Stephen Dewaele + Steve Slingeneyer (drums) & Stefaan Van Leuven (bass)

Oorspronkelijk een rockgroep maar op de cd Nite Versions hun eigen album Any Minute Now heruitgevonden in een rock/dance/electro-uitvoering waarmee ze de laatste jaren getoured hebben onder de titel "Soulwax Nite Versions"

2 Many Dj's = David & Stephen Dewaele

Spelen andermans plaatjes of eigen edits ervan + eigen platen gemaakt onder de naam Soulwax

Radio Soulwax

Concept waarmee ze tourden waarin ze dit alles combineerden én Soulwax én 2 Many Dj's + bevriende bands en dj's in één avond


helemaal correct :)

NeoCracer

Legacy Member
ANIMAL zei:
Respect voor Linda, of hoe heet ze, die echt zingt, maar een paar cd'tjes opleggen, dat kan toch iedereen?!

Wat zegt u, ik denk dat er een fout staat ?

Haar back-vocal deed beter toen ik ze zag spelen in 'Villa Vanthilt'.

Bertold

Legacy Member
Lang leve de onderbouwde meningen en lang leve de mensen die tegen groepen zijn die zowat iedereen goed vindt om een beetje cool te zijn





FAIL!

edit: tis weer vakantie zenne :ironic:

r_a_c

Legacy Member
Maar hoe komt iedereen bij dat 'live' ding, daar had ik helemaal nergens iets over gezegd... Ik zei dat regi zijn eigen muziek maakte. En dat 2many dj's schijven van andere gewoon oplegde en mixen...

Daarna zei iemand dat daft punk hetzelfde is als 2many dj's want die spelen ook nie live. Het ging in de verste verte niet over 'live' of niet. Ik had het over dj's die hun eigen platen mixen of spelen en hun eigen muziek maken. Daft punk maakt wel zijn eigen muziek...

Nu zegt Lexic wel dat ze platen van soulwax draaien bij 2many dj's dus dat is wel een antwoord op wat ik bedoelde, maar daar heb ik zaterdag toch niet echt iets van gemerkt... En ik dacht dat soulwax nite versions was voor hun soulwax elktronischer en dansbaarder te maken en dat soulwax gewoon een dj ding was zoals discobar galaxie ofzo.

Daar ging het mij om eh, niet hoe 'live' het was.

Bertold

Legacy Member
r_a_c zei:
Maar hoe komt iedereen bij dat 'live' ding, daar had ik helemaal nergens iets over gezegd... Ik zei dat regi zijn eigen muziek maakte. En dat 2many dj's schijven van andere gewoon oplegde en mixen...

Daarna zei iemand dat daft punk hetzelfde is als 2many dj's want die spelen ook nie live. Het ging in de verste verte niet over 'live' of niet. Ik had het over dj's die hun eigen platen mixen of spelen en hun eigen muziek maken. Daft punk maakt wel zijn eigen muziek...

Nu zegt Lexic wel dat ze platen van soulwax draaien bij 2many dj's dus dat is wel een antwoord op wat ik bedoelde, maar daar heb ik zaterdag toch niet echt iets van gemerkt... En ik dacht dat soulwax nite versions was voor hun soulwax elktronischer en dansbaarder te maken en dat soulwax gewoon een dj ding was zoals discobar galaxie ofzo.

Daar ging het mij om eh, niet hoe 'live' het was.

Efkes samenvatten :)

Soulwax : De 'rock'band maar ook de naam waaronder ze een heleboel remixes uitbrengen (gaande van Gossip tot de Rolling Stones tot ....)

Soulwax nite versions : Elektronische versie van hun eigen werk (maar deze spelen ze ook live (met drummer etc ) )

2manydjs : DJ act van de dewaele brothers waarbij ze onder andere hun eigen remixes (dus die van soulwax) gebruiken (niet allemaal natuurlijk, maar dat doet geen enkele dj act voor zover ik weet)

joriske18

Legacy Member
Zo dadelijk het eerste deel van het werchter verslag op canvas, ik ben benieuwd.

joriske18

Legacy Member
Berter zei:
Da's toch herhaling hé?

Ja van zondag avond. Maar degene die naar werchter waren hebben dat waarschijnlijk nog niet gezien :p

Die presentator trekt toch op niet veel...

ANIMAL

Legacy Member
joriske18 zei:
Ja van zondag avond. Maar degene die naar werchter waren hebben dat waarschijnlijk nog niet gezien :p

Die presentator trekt toch op niet veel...

Wanneer komt t 2e deel?
Of heb k dat al gemist?
Kheb een groot deel gezien de zondagavond, mr uiteindelijk was k toch echt veel te moe om nog verder te zien ...

En die presentator maakt idd véél fouten :)
Mrja , t is live opgenomen denk ik, dan maakt iedereen wel ns fouten?

ANIMAL

Legacy Member
Pha, just , hij zat daar zo gans de tijd mee te schudden :)
Funnyman ..
Mr bon, da word dus donderdag kijken.

ANIMAL

Legacy Member
paarsbloed zei:
Zalig toch :)
Dat was mijn moeilijk moment @ werchter 09 :p

Mijn ook, absoluut :)
Ik heb er t hele concert op zitten wachten.
En ze zeiden dat t gedaan was ,
toen zei k : NU gaan ze use somebody doen :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan