Archief - Rock Werchter 2009

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

shiftyke

Legacy Member
ik was tegen tot ik ze die donderdag live zag :love:

"you were good, but we were better" :rofl:

-Steve-

Legacy Member
shiftyke zei:
ik was tegen tot ik ze die donderdag live zag :love:

"you were good, but we were better" :rofl:

"One more song and I'm out of here." :rofl:

En dan gaat Liam zich daar backstage zetten. :lol:

Alcoholic Punk

Legacy Member
cassie821 zei:
Social Distortion : zalige groep gans van voren gestaan juist geen drumstick kunnen vangen maar 't was zalig , ik kende enkel story of my life maar hun andere nummers zijn vet goe !

Was er zelf niet bij maar toch blij dat er alsnog mensen gaan zien zijn ipv naar die jankmuil van een jasper erkens.

Ben zelf maandag naar Amsterdam geweest voor Social D (geen zin om 75€ te dokken voor een onnozel half uurke) en beste show ooit. 2de maal dat ik ze zag. Show duurde uurhalf, 2 nieuwe nummers en vooral nen hoop klassiekers.

Utred

Legacy Member
Ik heb de zondag ook een partytent zien lopen, het is toch een grappig zicht. We zaten op de dijk en die kwam daar af, maar ineens lieten die mannen ze staan, dan komt een ander groepje ze halen en laat ze na 5 meter vallen, en dat zo nog 2 keer.
De zondagnacht op de camping was fantastich, we hebben een oude vent die op de dijk lag te slapen van de zatheid woda met den trechter doen drinken. Die vent had geen flauw idee meer waar hij naartoe moest.

Lobmans

Legacy Member
ANIMAL zei:
Ik heb het gezien op tv, en ik moet toegeven dat de ambiance er wel inzat. Maar dan nog, hoeveel liedje hebben ze van zichzelf gespeeld? "Gespeeld" ; regi die daar met zijn gigantisch keyboard staat, nutteloos te wezen. Respect voor Linda, of hoe heet ze, die echt zingt, maar een paar cd'tjes opleggen, dat kan toch iedereen?! Ze gingen daar ff doen alsof ze supergoede dj's waren, want ze mochten Werchter afsluiten 8-)
Ik vond het gewoonweg schandalig :)
2manydj's, DAT zijn echte dj's :) die kunnen er tenminste wat van. Die hebben geen gigantische keyboards nodig voor de show, of een del met een veel te open bloesje ^^

Sorry , maar dat is mijn mening :)

Ja Regi speelt idd niet echt live, die z'n keyboard staat er vooral voor de show. Maar als ge wat beter gekeken had, dan had ge gezien dat er achter hen ook nog een live-band met meerdere pianisten, drummer, backing-vocals,... stond?! Het was dus wel degelijk live hoor, en niet zomaar 'een paar cd'tjes opleggen'
En waar haalt ge plots die vergelijking met 2 Many Dj's vandaan? Natuurlijk zijn DAT echte DJ's, en natuurlijk zijn die van Milk Inc geen goede dj's, want zo profileren ze zich toch ook totaal niet? Milk Inc is gewoon een dance-project dat de voorbije jaren geëvolueerd is tot een volwaardige live-band.
Dat ge kritiek hebt op Milk Inc is uw volste recht, maar kom dan niet af met van die belachelijke argumenten die nog niet in de verste verste ergens op trekken...

(en neen ik ben geen Milk Inc-fan, maar ik krijg wel iets van dat "afkraken om maar te kunnen afkraken" :) )

joriske18

Legacy Member
Ik ben ook niet zo'n fan van het figuur 'regi'. Maar hij kan wel muziek maken en sfeer brengen. Ik ben zelf naar metalica geweest, maar een paar vrienden naar milk inc en het was er naart schijnt nogal een feestje.

r_a_c

Legacy Member
Ik vind dj's zowieso maar prul eigenlijk. Regi maakt tenminste zijn eigen liedjes nog. In elk dorp of stad hebt ge nu wel x aantal dj's die op fuiven enzo draaien en die er wel goed in worden. Bij ons zijn er ook zo, en geef die het budget en het materiaal van 2 many dj's en die zouden het niet veel slechter doen...

GMotha

Legacy Member
Al bij al vond ik Milk Inc niet echt Werchter materiaal. 'k zal wel van den oude stempel zijn, zeker:unsure:
2 many DJ's hadden te weinig eigen materiaal naar m'n zin.

Beste Dj's waren IMO Boys Noize. Pendulum gemist, maar die waren naar't schijnt ook beestig.

ANIMAL

Legacy Member
Lobmans zei:
Ja Regi speelt idd niet echt live, die z'n keyboard staat er vooral voor de show. Maar als ge wat beter gekeken had, dan had ge gezien dat er achter hen ook nog een live-band met meerdere pianisten, drummer, backing-vocals,... stond?! Het was dus wel degelijk live hoor, en niet zomaar 'een paar cd'tjes opleggen'
En waar haalt ge plots die vergelijking met 2 Many Dj's vandaan? Natuurlijk zijn DAT echte DJ's, en natuurlijk zijn die van Milk Inc geen goede dj's, want zo profileren ze zich toch ook totaal niet? Milk Inc is gewoon een dance-project dat de voorbije jaren geëvolueerd is tot een volwaardige live-band.
Dat ge kritiek hebt op Milk Inc is uw volste recht, maar kom dan niet af met van die belachelijke argumenten die nog niet in de verste verste ergens op trekken...

(en neen ik ben geen Milk Inc-fan, maar ik krijg wel iets van dat "afkraken om maar te kunnen afkraken" :) )

De backing vocals had ik gezien ja, maar de rest niet. En ik vergelijk ze met 2manydj's , omdat het mij overkwam dat ze zich tot dat niveau probeerden op te trekken. Ze speelden niet eens hun eigen liedjes... Ok, ze profileren zich niet als dj's, sorry voor de vergelijking, als je die zo fout vind, maar een volwaardige live-band kan je het toch nog steeds niet noemen :)

Maar bon, k zal stoppen met mijn kritiek, als die dan toch onterecht is.

ANIMAL

Legacy Member
GMotha zei:
Al bij al vond ik Milk Inc niet echt Werchter materiaal. 'k zal wel van den oude stempel zijn, zeker:unsure:
2 many DJ's hadden te weinig eigen materiaal naar m'n zin.

Beste Dj's waren IMO Boys Noize. Pendulum gemist, maar die waren naar't schijnt ook beestig.

Pendulum zag ik vorig jaar op pukkelpop, en die zijn gewoonweg steengoed.
En dat is inderdaad GEEN dj, DAT is een volwaardige live-band :)
Die hebben ook hun eigen instrumenten mee en alles..
Kvond het echt jammer dat ik ze niet opnieuw kon zien de donderdag.

Lobmans

Legacy Member
ANIMAL zei:
De backing vocals had ik gezien ja, maar de rest niet. En ik vergelijk ze met 2manydj's , omdat het mij overkwam dat ze zich tot dat niveau probeerden op te trekken. Ze speelden niet eens hun eigen liedjes... Ok, ze profileren zich niet als dj's, sorry voor de vergelijking, als je die zo fout vind, maar een volwaardige live-band kan je het toch nog steeds niet noemen :)

Maar bon, k zal stoppen met mijn kritiek, als die dan toch onterecht is.

Ze speelden wel hun eigen liedjes hoor. Maar naast hun eigen liedjes hebben ze ook even een medley van een paar 80's/90's hits gespeeld, een medley die overigens ook LIVE gespeeld werd door hun band (dus niet zomaar een korte megamix op cd). Maar blijkbaar werd net die medley op tv uitgezonden, waardoor er nogal wat verwarring ontstond?!

En ze spelen en zingen hun muziek live, net zoals een rockband hun muziek live speelt, dus dan is het imo wel een volwaardige live-band.. :)
(natuurlijk doen ze ook nog wel playbackoptredens op kleinere pensenkermissen, maar op de grote festivals en dergelijke staan ze er wel met hun live-band)

grinshu

Legacy Member
Lobmans zei:
Ze speelden wel hun eigen liedjes hoor. Maar naast hun eigen liedjes hebben ze ook even een medley van een paar 80's/90's hits gespeeld, een medley die overigens ook LIVE gespeeld werd door hun band (dus niet zomaar een korte megamix op cd). Maar blijkbaar werd net die medley op tv uitgezonden, waardoor er nogal wat verwarring ontstond?!

En ze spelen en zingen hun muziek live, net zoals een rockband hun muziek live speelt, dus dan is het imo wel een volwaardige live-band.. :)
(natuurlijk doen ze ook nog wel playbackoptredens op kleinere pensenkermissen, maar op de grote festivals en dergelijke staan ze er wel met hun live-band)

een groep die den helft van den tijd niet live speelt maar een cd'ke oplegt is geen live band imo. Zelfs al spelen ze soms live, man 't zou erg zijn moeste ze op werchter playbacken :p

Bertold

Legacy Member
r_a_c zei:
Ik vind dj's zowieso maar prul eigenlijk. Regi maakt tenminste zijn eigen liedjes nog. In elk dorp of stad hebt ge nu wel x aantal dj's die op fuiven enzo draaien en die er wel goed in worden. Bij ons zijn er ook zo, en geef die het budget en het materiaal van 2 many dj's en die zouden het niet veel slechter doen...

:lol: yeah right duidelijk een kenner hier mensen!

shiftyke

Legacy Member
r_a_c zei:
Ik vind dj's zowieso maar prul eigenlijk. Regi maakt tenminste zijn eigen liedjes nog. In elk dorp of stad hebt ge nu wel x aantal dj's die op fuiven enzo draaien en die er wel goed in worden. Bij ons zijn er ook zo, en geef die het budget en het materiaal van 2 many dj's en die zouden het niet veel slechter doen...

er is een verschil tussen dj's die enkel plaatjes mixen en eigen beats maken hoor, 2MDJS (als soulwax dan) producen weldegelijk hun eigen materiaal, ze hebben internationale faam voor hun uitmuntende remixen en eigen nummers!

Die kermisdj's uit uw dorp kunnen misschien wel plaatjes aan één plakken maar het echte werk, het produceren kunnen ze echt niet met als je ze het budget en materiaal van soulwax geeft!

Muska

Legacy Member
r_a_c zei:
Bij ons zijn er ook zo, en geef die het budget en het materiaal van 2 many dj's en die zouden het niet veel slechter doen...

Haha gast beetje serieus blijven hé. Tis toch ni omdat ik dezelfde voetbalschoenen koop als Lionel Messi dat ik ineens even goed kan voetballen. Of als ik dezelfde synthesizers koop die Daft Punk heeft dat ik ineens geniale muziek ga maken.

Nog maar eens een bewijs hoe de Dewaele broers hier bij ons schromelijk onderschat worden. Wereldwijd hebben veel artiesten er zelfs hun linkerbeen voor over om te kunnen samenwerken met hen of geremixed te worden door hen.

Dailymotion - BBC2 Culture Show ft. Soulwax - a Music video

r_a_c

Legacy Member
Muska zei:
Haha gast beetje serieus blijven hé. Tis toch ni omdat ik dezelfde voetbalschoenen koop als Lionel Messi dat ik ineens even goed kan voetballen. Of als ik dezelfde synthesizers koop die Daft Punk heeft dat ik ineens geniale muziek ga maken.

Nog maar eens een bewijs hoe de Dewaele broers hier bij ons schromelijk onderschat worden. Wereldwijd hebben veel artiesten er zelfs hun linkerbeen voor over om te kunnen samenwerken met hen of geremixed te worden door hen.

Dailymotion - BBC2 Culture Show ft. Soulwax - a Music video

Haha, er is wel een ZEER groot verschil tussen Daft Punk en 2 many dj's eh;).

r_a_c

Legacy Member
shiftyke zei:
er is een verschil tussen dj's die enkel plaatjes mixen en eigen beats maken hoor, 2MDJS (als soulwax dan) producen weldegelijk hun eigen materiaal, ze hebben internationale faam voor hun uitmuntende remixen en eigen nummers!

Ah hebben die hun eigen nummers? Dat wist ik dan niet...
Welke nummers hebben ze zelf gemaakt?

Zaterdag toch alleen maar schijven van anderen gehoord.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan