Archief - Punk/HC/Emo Thread - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lethall

Legacy Member
Mischien niet de muziek, maar mss toch voor de geïnterreseerden, nieuw nummer van ESTK op hun myspace

JelleSampleThis

Legacy Member
leprechaun, misfits was een van de eerste punkbands, uit punk is hardcore gevloeid uit hardcore is metalcore of wat die mannen ook spelen gevloeid, you do the math, tis nie omdaj een shirt aan hebt van iets daj daarvoor je bestaanreden te danken hebt aan wie er op die shirt staat

syndrom

Legacy Member
JelleSampleThis zei:
leprechaun, misfits was een van de eerste punkbands, uit punk is hardcore gevloeid uit hardcore is metalcore of wat die mannen ook spelen gevloeid, you do the math, tis nie omdaj een shirt aan hebt van iets daj daarvoor je bestaanreden te danken hebt aan wie er op die shirt staat

Geen moeite meer doen :p

S.conceiçao7

Legacy Member
en toch ben ik niet overtuigd.
deze cd gaat met plezier terug naar de bib :x


ik heb gewoon problemen met die rauwe underground sound (pas op , oudere punk cd's zoals de eerste van anti-flag & millencolin leg ik met plezier nog es op, maar die klinken gelukkig niet zo hopeloos verouderd).

syndrom

Legacy Member
Leprechaun3 zei:
en toch ben ik niet overtuigd.
deze cd gaat met plezier terug naar de bib :x


ik heb gewoon problemen met die rauwe underground sound (pas op , oudere punk cd's zoals de eerste van anti-flag & millencolin leg ik met plezier nog es op, maar die klinken gelukkig niet zo hopeloos verouderd).

Goeie muziek is tijdloos. ;)

S.conceiçao7

Legacy Member
reavX zei:
Goeie muziek is tijdloos. ;)

das waar, maar de productie mag toch ook niet teveel te wensen over laten hé ;)

hell, zelfs van rise against hun eerste album (the unraveling), is er een re-issue van gemaakt, met geoptimaliseerde sound (en 2 bonus tracks), en ocharme die cd is pakweg 7 jaar oud? ...

JelleSampleThis

Legacy Member
Wa is der nu meer punk, dan met al het geld daj hebt rap iets oppakken om toch maar aan je fans te kunnen geven?

Alcoholic Punk

Legacy Member
tis dat.
nuja we zijn te verwend qua producties. En gastjes die beginnen door van die grote bands op major labels zijn "goeie" producties zodanig gewoon dat alles anders slecht is en ze willen dat iedere band (ook al is het al 30 jaar gelden of een demoke) zo klinkt.

syndrom

Legacy Member
Hoh productie, das iets raar. Soms wil ik dat men schijf lekker ruw klinkt, rough around the edges. Ma soms wil ik wel een deftige productie.

Hangt af van band tot band en genre tot genre. Vergelijk bijvoorbeeld hellmouth en into oblivion van rise and fall. De productie op into oblivion is zo vet, zo'n beestig kankerhard geluid niet te doen. Maar helmouth apprecieer ik evenveel omdat hij ook ruw klinkt maar op een andere manier.

En idd sommigen mensen moeten verstaan dat een cd van de jaren 80 natuurlijk nooit zo'n productie krijgen als bands nu. En remasters soms sucken :p

Bart Religion

Legacy Member
Oude producties zijn doorgaans vetter dan al die bands met een neppe kunstmatige sound van tegenwoordig. Tuurlijk waren er vroeger bands met een slechte productie omdat het moeilijker was en er doorgaans veel minder geld & tijd voor was en ook vandaag zijn er genoeg bands met vette producties.

Favo producers: Brett Gurewitz (Bad Religion, Pennywise, NOFX, Rancid, Millencolin, ...) & Rick Rubin (Slayer, Beastie Boys, Johnny Cash,...)

JelleSampleThis

Legacy Member
de muziek blijft op de eerste plaats komen, die bootleg die ik hier heb van misfits, ge zou bijna denken dat het via de telefoon opgenomen is. tis een hel om het te beluistern van de kwaliteit, maar de muziek is zo indelijks goed.
Hoe cool is Danzig I ook niet!

Bart Religion

Legacy Member
II & III zijn ook cool. Daarna werd het véél minder.

November Coming Fire van Samhain is ook erg gaaf.

syndrom

Legacy Member
gvd hoe goed is die nieuwe van dillinger, plaat vant jaar voor mij.
Hoh ik ben hooked aan die schijf

Bart Religion

Legacy Member
bah, TDEP, moeilijk doen om moeilijk te doen en ondertussen vergeten goeie songs te schrijven. Trek het slecht.

syndrom

Legacy Member
WOW, ik kan erin komen dat je het niet trekt, Maar slechte nummers schrijven??

Bart Religion

Legacy Member
goed je instrumenten kunnen bespelen levert niet noodzakelijk goede nummers op
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan