Archief - Punk/HC/Emo Thread - Deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Autechre.

Legacy Member
Ahzo, hun eerste major release, negentien euro.
En we weten allemaal waar dat geld naartoe gaat, maw: koop geen RIAA muziek.

exploder

Legacy Member
reavX zei:
avenged sevenfold kan mijn zak opblazen
eerst vonk die groep echt goe toen ik cd ad gekregen van iemand

ma wak nu hoor van nieuwe liedjes...

+ 19 euro
+ nieuwe stomme site met "stoer" design
- screams

zijn ze in me achting gedaald

+ die fotos die ik gezien eb van hun in belgie 28/05 ...
kdacht daze paar van good charlotte in hun band opeens hadden

badXtrip

Legacy Member
net alsof de prijs van een cd er aan toe doet aan hun kwaliteit als band ofzo... en ik vind die site nie zo mis, past wel bij hun nieuwe stijl... meer metal gericht...

en die cd op zich vind'k niet echt slecht, 't is gewoon iets heel anders & als em zijn screams nie kan gebruiken omdat em anders zijn stem compleet verneukt, nog coole clean vocals heeft vind'k et maar logisch dat em niet meer zou screamen... die gitaren zijn nog altijd verdomd cool! en het is al langer geweten dat a7x allemaal een bende modejanetten waren :cool:

& verdomme, waarom zaagt iedereen op good charlotte? ok soit, ze kleden zich wel raar & al, maar ze steunen nog altijd beginnende bands... neem nu bleeding through naar hun crash, good charlotte heeft voor hun tickets betaalt zodat ze terug naar huis konden met het vliegtuig... dat noem'k nog eens cool! ik denk niet dat veel andere bands dat zouden doen de dag van vandaag

Autechre.

Legacy Member
badXtrip zei:
net alsof de prijs van een cd er aan toe doet aan hun kwaliteit als band ofzo...
Ik doelde niet op de prijs, maar het feit dat ze hem uitbrengen op een major. En dat doet niets af aan hun "kwaliteiten", niettegenstaande dat ik ze nooit goed heb gevonden.

exploder

Legacy Member
badXtrip zei:
net alsof de prijs van een cd er aan toe doet aan hun kwaliteit als band ofzo... en ik vind die site nie zo mis, past wel bij hun nieuwe stijl... meer metal gericht...

en die cd op zich vind'k niet echt slecht, 't is gewoon iets heel anders & als em zijn screams nie kan gebruiken omdat em anders zijn stem compleet verneukt, nog coole clean vocals heeft vind'k et maar logisch dat em niet meer zou screamen... die gitaren zijn nog altijd verdomd cool! en het is al langer geweten dat a7x allemaal een bende modejanetten waren :cool:

& verdomme, waarom zaagt iedereen op good charlotte? ok soit, ze kleden zich wel raar & al, maar ze steunen nog altijd beginnende bands... neem nu bleeding through naar hun crash, good charlotte heeft voor hun tickets betaalt zodat ze terug naar huis konden met het vliegtuig... dat noem'k nog eens cool! ik denk niet dat veel andere bands dat zouden doen de dag van vandaag
mja ij kan wel goe zingen ma et mist nu gwn iet

en tis ma vgl dak maak (geef toe, kijk clip vna good charlotte en bekijk dan a7x foto's van in vosselaar en je treft tg wel grote gelijkenis:p)


edit: http://www.punkitaliano.it/video/Al...04_The_Boardwalk_Orangevale_CA)-sa-x2-prv.mpg

haha die gitarist:D ij begint eel te flipn en ij laat em dan zo valn op et podium :p

Mayh3M

Legacy Member
badXtrip zei:
& verdomme, waarom zaagt iedereen op good charlotte? ok soit, ze kleden zich wel raar & al, maar ze steunen nog altijd beginnende bands... neem nu bleeding through naar hun crash, good charlotte heeft voor hun tickets betaalt zodat ze terug naar huis konden met het vliegtuig... dat noem'k nog eens cool! ik denk niet dat veel andere bands dat zouden doen de dag van vandaag
Knap van hen maar hun muziek is nog altijd prul :)

badXtrip

Legacy Member
& ik vind die nieuwen van a7x best wel nog meevallen... tis idd wel klote dat zonder screams is, maar die gitaren maken alles goed... enkel precies een teveel manowar gehalte & al, maar soit...

sevencrowns

Legacy Member
kvind de nieuwe van a7x maar p00 en alexisonfire is best wel shizzle.
iemand gisteren toevallig naar optredens geweest int jeugdhuis in dessel? ( J'n, Die.. My Demon, Mort, Ashema, Screamin' Silence, Pushed Too Far, Low Density, Dead End Path)

Mayh3M

Legacy Member
fOOliO zei:
kvind de nieuwe van a7x maar p00 en alexisonfire is best wel shizzle.
iemand gisteren toevallig naar optredens geweest int jeugdhuis in dessel? ( J'n, Die.. My Demon, Mort, Ashema, Screamin' Silence, Pushed Too Far, Low Density, Dead End Path)
Nope, maar naar verluid was't wel vet.
Nuja, van Balen ging niemand, hoge prijs en 't zijn exaams :(
j'n heeft trouwens nog gecancelled.

Ook zonde van de datum:
18-06, Lintfabriek, 12 €

WALLS OF JERICHO (us)
a mosh-o-rama of noisy, discordant Michigan metalcore w/ gritty, brutal female vocals
PAINT IT BLACK (us)
Philly's finest punk rock brethren delivered w/ hardcore ferocity feat. current and former members of Lifetime, Kid Dynamite, Good Riddance, and None More Black
100 DEMONS (us)
brutal Connecticut-style that is equal parts hardcore intensity and gut wrenching metallic precision
LIAR (b)
European full-frontal thrash/death metalcore bastion

sevencrowns

Legacy Member
idd, 8,5 € is echt wel veel. en fuck, dan benk blij dak nie geweest ben want J'n was eigelijk toch wel de hoofreden dak geweest zou zijn..

Alcoholic Punk

Legacy Member
Autechre. zei:
Ahzo, hun eerste major release, negentien euro.
En we weten allemaal waar dat geld naartoe gaat, maw: koop geen RIAA muziek.

en dat is uiteraard de band zijn schuld dat het 19€ kost djees.
en die bullshit van koop geen cd's van bands die bij riaa zitten, er al eens bij stilgestaan dat veel bands zelfs ni weten dat ze aangesloten zijn? maar sommige labels dit automatisch doen.

kben zelf ook geen voorstander van dingen als riaa, sabam maar als een band hun muziek gekend raakt en je kan op een groter label geraken kan je bijna niks dan aansluiten want uw muziek wordt op radio gespeeld, ge komt op grotere shows waar de organisators zoiezo sabam of voor de us riaa moeten betalen, dus kunde als band evengoed een graantje meepikken me dunkt.

nieuwe cd van avenged sevenfold is bere, het is wennen dat wel maar na paar luisterbeurten komt het op gang, het is gewoon metal en niks te hardcore meer.

Alcoholic Punk

Legacy Member
fOOliO zei:
idd, 8,5 € is echt wel veel. en fuck, dan benk blij dak nie geweest ben want J'n was eigelijk toch wel de hoofreden dak geweest zou zijn..

bwa is op zich misschien niet goedkoop maar ge moet rekening houden: bands moeten betaald worden, pa, zaal, eten, vervoerskosten,...

ge kreeg 7 bands (j'n tel ik dus niet mee) is erges een 1€en e beke per band, is me toch e batje uiteindelijk.

ik ging gaan maar kon niet omdat ik geen geld genoeg had voor de trein.

ken de organisator en zijt gerust kerel doet het niet voor het geld, hij is zelf niet zeker of hij uit zijn kosten ga geraken.

Autechre.

Legacy Member
Alcoholic Punk zei:
en dat is uiteraard de band zijn schuld dat het 19€ kost djees.
en die bullshit van koop geen cd's van bands die bij riaa zitten, er al eens bij stilgestaan dat veel bands zelfs ni weten dat ze aangesloten zijn? maar sommige labels dit automatisch doen.
Waar zou ik mogelijks nog maar impliceren dat dat de schuld van de band in kwestie is? Bovendien ben ik vrij zeker dat je heus wel weet dat als je een record deal sluit met Warner Bros je onder RIAA's hoede terecht komt. Oké, een interessante ontwikkeling voor een band aangezien ze ineens een veel groter kapitaal voor handen krijgen, en wat krijgen de fans? Duurdere cd's die veelal niet meer willen werken in je splinternieuwe autoradio? Een 'nieuwe stijl', ahja want de band evolueert mee met zijn publiek? Dure bookings voor een gewoon concertje waar dat vroeger een habbekrats was?
Bovendien zijn avontuurtjes op majors niet echt van lange duur.

Alcoholic Punk

Legacy Member
al is het niet van lange duur, ze hebben godverdomme gelijk, die mannen spelen nog steeds de muziek die ze zelf willen en ze krijgen ermeer geld voor. ik zou het ook doen

dat bookings duurder worden is normaal é, voor een locale band die zeg nu 2 jaar bestaat ga je nu ook meer betalen dan vroeger.
Voor bands van zo'n groot caliber zit er een bookings kantoor bij, die willen ook hun deel en echt ik ben blij dat er zulke dingen bestaan anders mochten we het vergeten om de vele bands van over de zee hier te zien.
Want die boekingskantoren schieten de kosten voor, vorig jaar kregen we in europa sworn enemy op tour, had MAD toen hun kosten niet voorgeschoten zagen we hier geen sworn enemy.
Shattered Realm kwam daardoor niet af vorig jaar omdat ze niet met een boekingskantoor (die inderdaad met merendeel vant geld gaat lopen), ze konden hun vliegtuig tickets betalen, dus hopla vele shows en organisators waren den uil omdat hun boeltje niet doorging.

Kdenk dat veel organisators liever een paar honder euro meer geven en zeker zijn dat ze komen dan op laatste moment te moeten horen van ja we komen niet we hebben geen geld voor den vlieger.

Kvind het ook jammer ze dat dingen duurder worden omdat men op een groter label ofzo zit maar de keuze die ze maken is terecht, men kan nog steeds hun eigen ding doen en al duurt het niet lang ze kunnen er toch mooi wat meer mee verdienen om na dat advontuur nog steeds voldoende geld te hebben voor een goeie productie, tour,...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan