Archief - Punk/HC/Emo Thread - Deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

xDama

Legacy Member
Wat is dat de laatste tijd met dat DHM gedoe feitelijk... Elke band uit W-VL zit in 'DHM'. T'is precies van 'zit ge niet in DHM dan telt ge niet mee'. :wtf:

xDama

Legacy Member
Ik zou het zelf niet weten feitelijk. Gewoon als je naar een myspace van First Alliance, CTL, etc etc gaat is dat DHM hier en DHM daar...

Alcoholic Punk

Legacy Member
666-Damarus-666 zei:
Wat is dat de laatste tijd met dat DHM gedoe feitelijk... Elke band uit W-VL zit in 'DHM'. T'is precies van 'zit ge niet in DHM dan telt ge niet mee'. :wtf:

en das helaas wat er met bepaalde bands (intern) gebeurt. dus nu even logisch nadenken en ge weet al veel.
Afkorting zou staan voor da hatefull minds.

ben zelf ook van wvl ma et steekt mij tegen al die crews, zowel in wvl als erbuiten waar 3 letters en een gouden kettingske precies belangrijker zijn dan de muziek.

xDama

Legacy Member
Alcoholic Punk zei:
en das helaas wat er met bepaalde bands (intern) gebeurt. dus nu even logisch nadenken en ge weet al veel.
Afkorting zou staan voor da hatefull minds.

ben zelf ook van wvl ma et steekt mij tegen al die crews, zowel in wvl als erbuiten waar 3 letters en een gouden kettingske precies belangrijker zijn dan de muziek.

Hier doen ze daar ook met mee maar ik vind dat daadwerkelijk zo debiel. Ge hebt zelfs blijkbaar al merch van sommige clubjes ook...

Mss tijd voor het anti-clubkes clubke :D

xcruchesx

Legacy Member
ni alle bands uit W-VL zijn "DHM", ik denk bv aan Morda, YGID, No Recess, Newgate Potential, enz. de meeste "DHM-bands" zijn bands uit Ieper & Roeselare bv First Alliance (rip), CTL. maar ook Bloodshot, een BXL band is een "DHM-band", er is ook een muzikaal verband tussen de bands, ze maken een mix van HC & Metal, eerder Death Metal... maar geen Metalcore zoals HSB.

persoonlijk vind ik het hokjesdenken maar als je hoort wat er is gebeurt op de DHM/RBS night op 27/01 in Ieper... tjah, daar sta ik niet achter

xDama

Legacy Member
xcruchesx zei:
persoonlijk vind ik het hokjesdenken maar als je hoort wat er is gebeurt op de DHM/RBS night op 27/01 in Ieper... tjah, daar sta ik niet achter

Ah? Vertel...

Alcoholic Punk

Legacy Member
moffen. rbs komt van de moffen en wie al naar shows in duitsland is geweest (kheb het dan niet over metalcore shows) weet hoe "leuk" het daar is.

constant gaan stampen in het publiek enzo, geef ze 100m² ruimte en nog gaan ze int volk stampen en doen of er is precies geen plaats. zeg je er iets van krijg je 5 man op uw dak.

ge kon da ook goe zien tijdens ieperfest, staan ze constant tegen mensen aan de kant te motten en te stampen, niks aant handje volgens hen. worden ze beetje aan de kant geduwt daar die mensen nogal terecht vinden dat ze maar moeten moshen waar er ruimte is, vliegen ze er als strontvliegen op om die "een lesje te leren".

Nu, nie iedereen die daarbij hoort is zo ma tkomt helaas wel nogal voor.

xcruchesx

Legacy Member
ik heb gehoord dat ze tijdens de DHM/RBS night in Ieper ook begonnen te kloppen op iemand die al op de grond lag... zo'n dingen doe je gewoon niet. ook hadden de RBS's alleen respect voor hun eigen bands op die night, naar de andere bands werd nauwelijks gekeken...
ik vind die hele tuffguy niks, de Belgische bands hebben niet zo'n attitude maar sommige buitenlandse bands wel, sommigen mogen dan hun muziek goed vinden maar het is mijn stijl niet.

noot: ik heb gehoord dat de zanger van Zero Mentality in de Lintfabriek zei: "Fuck RBS". blijkbaar waren ze zelf lid van die crew maar toen het zo werd zoals het nu is wouden ze er niets meer mee te maken hebben

xDama

Legacy Member
Alcoholic Punk zei:
constant gaan stampen in het publiek enzo, geef ze 100m² ruimte en nog gaan ze int volk stampen en doen of er is precies geen plaats. zeg je er iets van krijg je 5 man op uw dak.

ge kon da ook goe zien tijdens ieperfest, staan ze constant tegen mensen aan de kant te motten en te stampen, niks aant handje volgens hen. worden ze beetje aan de kant geduwt daar die mensen nogal terecht vinden dat ze maar moeten moshen waar er ruimte is, vliegen ze er als strontvliegen op om die "een lesje te leren".

Nu, nie iedereen die daarbij hoort is zo ma tkomt helaas wel nogal voor.

Op Ieperfest ook gezien en mij ook massas hard aan liggen ergeren. Bassistje van The Boss in het voornaam die op iedereen in het publiek lag te kloppen en toen 1 kerel hem daar een welverdiende stamp terug gaf vlogen ze er allemaal op. Kwas content dat ik dat ventje hard aan het uitlachen was toen hij moest spelen met The Boss en daar ver in zijn broek scheet on stage.

Nuja, tis een mentaliteit waar ik op neerkijk en respect ontvangen ze niet van mij hoor.

Jellepunk

Legacy Member
niet alle bands uit roeselare en Ieper zijn DHM, verre van, nieuwe bands zeggen expleciet dat ze er geen deel van uitmaken, the boss is geen DHM maar hanzer wel bijvoorbeeld.
kben er ook nie voor, express nie naar dhm/rbs night geweest...
Nuja, tis een gevaarlijke kwestie om je mening voor te uiten blijkbaar want die mannen lachen daar allemaal nie mee, tis kut mentaliteit!

mud

Legacy Member
Terug van weg geweest :D

Mja, maar dat van die crews kan ik de meeste wel gelijk in geven.
Van mij part zijn er zoveel crews als ze willen, maar dat ze er dan nie belachelijk gaan over doen & alle samen stoer komen doen in de pit en dergelijke.
& van die dingen dat ze betere bands in crew hhebben nzo is bs
De eene hoort die band liever als de andere & da moet ge respecteren, trouwens de meeste van die crews zit vol met van die mannen, kijk ik luister hardcore, nu ben ik de man :ironic: :wtf:
Echt overdreven maarja...

sir oinksalot

Legacy Member
achja, dat hele gedoe met crews, heb er ook een hekel aan, is dan ook vooral binnen een subcatogerie hardcore waar ik onderhand ook wel een hekel aan begin te krijgen

You think equal rights means equal hits
We're sick of all your tough guy shit

Mayh3M

Legacy Member
xcruchesx zei:
een Duitse tuffguy crew, de verklaring van de afkorting weetk ni precies maar ze doen ook zo'n zaken zoals DHM alleen soms erger
Kom kom, je moet nu niet doen alsof die crews enkel shows verpesten, DHM bv. is ook een label.

mandarijn

Legacy Member
Alcoholic Punk zei:
ben zelf ook van wvl ma et steekt mij tegen al die crews, zowel in wvl als erbuiten waar 3 letters en een gouden kettingske precies belangrijker zijn dan de muziek.
Da klinkt precies gelijk de 50 cent en zijn bende....

darthphili

Legacy Member
sir oinksalot zei:
achja, dat hele gedoe met crews, heb er ook een hekel aan, is dan ook vooral binnen een subcatogerie hardcore waar ik onderhand ook wel een hekel aan begin te krijgen

Amen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan