Archief - Punk/HC/Emo Thread - Deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rubmifer

Legacy Member
badXtrip zei:
Ik had ook al een eindje geleden gehoord dat ramallah naar belgië ging... spelen die niet op die show met hatebreed, of ben'k mis?

jep

en de liar show was echt supervet!
@xcruchesx : die gaan het maken ;)

xcruchesx

Legacy Member
twas 2€ opleg als je beneden al had betaald


edit: btw er speelt een documentaire op het filmfestival ven gent over de begindagen van hardcore nl. American Hardcore, gisteren was de eerste vorstelling en het was een goeie docu, interviews afgewisseld met live footage van Bad Brains, Black Flag, Minor Threat, 7 Seconds, ...

mudvAyne

Legacy Member
xcruchesx zei:
twas 2€ opleg als je beneden al had betaald


edit: btw er speelt een documentaire op het filmfestival ven gent over de begindagen van hardcore nl. American Hardcore, gisteren was de eerste vorstelling en het was een goeie docu, interviews afgewisseld met live footage van Bad Brains, Black Flag, Minor Threat, 7 Seconds, ...

Is die nu uit?
Dan moeten we eens gaan kijken :}

xcruchesx

Legacy Member
ze spelen hem 2 keer op het filmfestival of hij daarna gewoon in de cinema komt weet ik niet, ik denk van niet aangezien ze geen belgische filmdistributeur hebben gevonden...
Synopsis van Filmfestival zei:
"American Hardcore" behandelt de ondergrondse hardcore muziekscène tussen 1979 en 1986. In de documentaire zijn naast een reeks interviews met o.a. Ian Mackaye (Fugazi, Minor Threat), Phil Anselmo (Pantera) en Henry Rollins (Black Flag) ook teruggevonden live opnamen uit die tijd verwerkt. Hardcore punk stond aan de wieg van heel wat rockmuziek en -cultuur. Er zouden geen Nirvana, Beastie Boys of Red Hot Chili Peppers geweest zijn zonder de pioniers van de hardcore zoals Black Flag, Bad Brains en Minor Threat. Hardcore was niet alleen luide, vlugge muziek, het was ook een sociale beweging die opgericht werd door enkele buitenbeentjes uit het Reagan-tijdperk. Voor de aanhangers was het een manier van leven: sommigen vonden een stem in de harde muziek, anderen zagen ze als een vlucht uit de werkelijkheid; sommigen waren op zoek naar een betere wereld, anderen waren alleen boos en wilden de boel op stelten zetten. "American Hardcore" beschrijft deze verloren subcultuur van het vroege begin tot het einde. Het is een testament, een studie.
officiële site

Anti-flag

Legacy Member
xcruchesx zei:
twas 2€ opleg als je beneden al had betaald


edit: btw er speelt een documentaire op het filmfestival ven gent over de begindagen van hardcore nl. American Hardcore, gisteren was de eerste vorstelling en het was een goeie docu, interviews afgewisseld met live footage van Bad Brains, Black Flag, Minor Threat, 7 Seconds, ...


jep , ik ga woensdag kijken.

mudvAyne

Legacy Member
Ik wist dat hij in de maak was nzo, maar dat hij al uit was, maar ik spreek wel al over maanden geleje ^^
In Gent gaan zien is dus de boodschap tbh :niceone:

xDama

Legacy Member
presario zei:
vanavond:

-EVD AND JH T'KLOKHUIS PRESENTS-:
***FRIDAY 13th OF OCTOBER***

STICK TO THE PAIN: www.sttp.be
FRONTLINE!: www.myspace.com/frontlinedmd
NO RECESS: www.myspace.com/norecessmosh
BLOOD REDEMPTION: www.bloodredemption.com
ASETHRY: www.myspace.com/asethrymetal
CRIMSON FALLS: www.crimsonfalls.com
CHIMAERA: www.chimaerametal.com


DOORS/ 18.00 UUR - KICKOFF/ 19.00 UUR

VVK: 3 EURO
ADK: 4EURO

:PLACE OF DESTRUCTION:
JH TKLOKHUIS
DE RING 65
9220 HAMME

Hoe cool was No Recess niet. A M A I. Alleen jammer van de mindere geluidsman. Blijkbaar was de zin 'alle monitors hoger aub' té moeilijk om te verwerken :)
Asethry was ook de bom!

Gromme

Legacy Member
Een vraag over Rage against the Machine... Ben juist aan't luisteren naar hen eigenlijk...

Naar wat ik heb begrepen is Rage at the Machine ontbonden en zijn er twee zangers geweest ene Zack en een Chris.... wie is de originele (de eerste) Zack?

TMNEXZER123

Legacy Member
Gromme zei:
Een vraag over Rage against the Machine... Ben juist aan't luisteren naar hen eigenlijk...

Naar wat ik heb begrepen is Rage at the Machine ontbonden en zijn er twee zangers geweest ene Zack en een Chris.... wie is de originele (de eerste) Zack?

De zanger van Rage Against the Machine was Zack de la Rocha.

Die Chris is Chris Cornell dat was de zanger van Soundgarden en hij vormt nu samen met de 3 overige leden van Rage Against the Machine (dus zonder Zack) Audioslave.

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=11:tn5uak4k5m3l

xcruchesx

Legacy Member
effe repost:
Flyer
22/10 @ TCOB, Deinze
Colcothar
Bloodshot
Morda
Zero Mentality
25 Ta Life
Agents Of Man

ik ben aanwezig!

Gromme

Legacy Member
TMNEXZER123 zei:
De zanger van Rage Against the Machine was Zack de la Rocha.

Die Chris is Chris Cornell dat was de zanger van Soundgarden en hij vormt nu samen met de 3 overige leden van Rage Against the Machine (dus zonder Zack) Audioslave.

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=11:tn5uak4k5m3l

Mooie achtergrond info, heel interessant.
Beluister ze momenteel enkel nog maar via Youtube enz... maar ga eens voor de cd's kijken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan