Archief - Post - / math - / prog / experimental / indie rock: Part II

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hayrus

Legacy Member
UnFinished zei:
Hmm, dit vind ik dan weer niet. Elk nummer op The Devil and God... is een pareltje imo, superplaat :) Terwijl Deja Entendu nog angsty punk rock (maar heel degelijke) was, straalt deze veel meer maturiteit uit. Qua songwriting vind ik Daisy echt veel minder, moeilijk om uit te leggen maar het is zo :p

Live ook een goeie band trouwens :cool:

clercqie zei:
Ik wil die dus echt zotgraag zien! Maar die touren praktisch niet: frustrerend!

En inderdaad, TDAG is ook in mijn ogen een superplaat (en Deja Entendu mag er zeker wezen), maar Daisy vind ik echt gewoon wow. Het heeft ook een tijdje geduurd voor ik ze kon appreciëren, maar het is voor mij althans hun beste. Het heeft vooral met het zelfvertrouwen van die plaat te maken, denk ik. Je hoort de ambitie er gewoon vanaf spatten. Het moment wanneer die gitaarchug 'Gasoline' openrijt, kippenvel elke keer weer :drool:

Ben ik de enige die Deja Entendu beter vind dan The Devil and God Are Raging Inside Me? Tommy Gun en Maradona kunnen beiden toegevoegd worden aan soundtracks of my life. (En nothing beats die album art :tongue:)

UnFinished

Legacy Member
Beter zou ik niet zeggen, gewoon anders op verschillende vlakken:

Deja Entendu heeft meer nostalgische waarde voor mij, een betere 'flow' van de nummers, de beste acoustische nummers van al hun platen en idd de betere album art.

The Devil and God... heeft imo betere songwriting (geen 'simpele' punkpopriffs zoals voorheen), klinkt volwassener, duisterder (:unsure:) en heeft even goede lyrics als op Deja Entendu.

Dus ja, twee uitstekende platen, maar op hun eigen manier.

clercqie

Legacy Member
xiempie zei:
Behalve die van Devil and God :unsure:
Indeed :)

Laten we het er anders op houden dat ze (buiten hun debuut) allemaal topplaten hebben. Bij mij liggen ze allesinds alledrie geregeld op :love:

Kid_C

Legacy Member
After two successful editions of Autumn Falls, we're now ready for the third! The indoor festival guarantees another surprising, eclectic line-up for passionate music lovers. Autumn Falls 2012 takes place from November 26 till December 2 in the heart of Brussels.



Confirmed bands so far are: SHEARWATER / DARK DARK DARK / GREAT LAKE SWIMMERS / DEERHOOF / WHY? / FATHER JOHN MISTY / SANDRO PERRI / DO MAKE SAY THINK / ERIC CHENAUX / HUNDRED WATERS / THE SOFT MOON / DIIV / TY SEGALL / JENS LEKMAN / LUMERIANS / ZAMMUTO

insomnia

Legacy Member
Nooit de fascinatie voor Brand New gesnapt. Devil & God was zo'n album van momenten, sommige waren awesome en andere enorm irritant, vaak zelfs binnen eenzelfde nummer. Van Daisy en Deja een paar nummers beluisterd en besloten dat het de moeite niet was :unsure:

Stationary

Legacy Member
Ik ga Brand New ook wel eens checken, al een paar nummers gehoord op YT en klinkt wel veelbelovend.

Hayrus

Legacy Member
clercqie zei:
Goh echt 'gekraakt' nog niets eigenlijk, maar deze komen er wel dicht bij:

Brand New - Daisy
Bomb The Music Industry! - Get Warmer
Autechre - Confield
Bon Iver - For Emma, Forever Ago (cliché!)

Waarom is echt moeilijk uit te leggen al typend, kga eens denken hoe ik het het best kan verwoorden ;)

Utred zei:
The Antlers - Hospice
Wint met kilometers voorsprong op dat gebied.

UnFinished zei:
OT: Mineral - EndSerenading

:(

Nog aanraders in dat 'genre'?

Edit:
|steven| zei:
Misschien een vreemde vraag, maar het hoort er misschien ook bij.

Welk album heeft jullie emotioneel 'gekraakt', en waarom?

Wat is het voor jou eigenlijk?

bluecadet3

Legacy Member
Voor mij was het toch wel Kool Keith - Sex Style, ik was volledig gekraakt, wat een messias

Kid_C

Legacy Member
En Sonic City smijt nog namen:

New names for our SONIC CITY curated by SUUNS edition!
BEAK>, Fuck Buttons, Talk Normal, Each Other, Naytronix, Jerusalem Is In My Heart, Lucrecia Dalt, Matana Roberts, Valleys & Sir Richard Bishop

clercqie

Legacy Member
Hayrus zei:
Nog aanraders in dat 'genre'?

Als je uit mijn lijstje Bomb The Music Industry! goed vindt, ga je Andrew Jackson Jihad ook geweldig vinden. De meest quotable teksten ooit! :D

Bart Religion

Legacy Member
Hayrus zei:
Nog aanraders in dat 'genre'?

Wat Mineral betreft

Christie Front Drive
Sunny Day Real Estate - Diary
Texas is the Reason - Do You Know Who You Are?
Cross My Heart - Cross My Heart

en The Gloria Record is met ex-Mineral dudes

Verder ook de 'Emo Diaries' compilaties. Erg goed. Toch de eerste platen in de reeks, de rest ken ik niet.

Huxley

Legacy Member
clercqie zei:
Als je uit mijn lijstje Bomb The Music Industry! goed vindt, ga je Andrew Jackson Jihad ook geweldig vinden. De meest quotable teksten ooit! :D

Ook onlangs ontdekt. Aangename muziek idd

[youtube]XyY7Yvx2PYA[/youtube]

Dit mag er zeker ook nog bij:

[youtube]c0cxrA3dTv4[/youtube]

edraket

Legacy Member
Bart Religion zei:
Wat Mineral betreft

Christie Front Drive
Sunny Day Real Estate - Diary
Texas is the Reason - Do You Know Who You Are?
Cross My Heart - Cross My Heart

en The Gloria Record is met ex-Mineral dudes

Verder ook de 'Emo Diaries' compilaties. Erg goed. Toch de eerste platen in de reeks, de rest ken ik niet.


Pop Unknown - If Arsenic Fails, Try Algebra
Far - Water & Solutions
American Football - /T
Elliot - U.S. Songs
i hate myself - 10 songs wel iets ruiger
The Jazz June - The Medicine
Rainer Maria - Look Now Look Again female vocals!
The Promise Ring - Nothing Feels Good
Penfold - Amateurs 1 Professionals
The Blacktop Cadence

voor nieuwere emo: Artists | Count Your Lucky Stars zalig label!

Joie De Vivre - The North End
Empire! Empire! (I was a Lonely Estate)

Zitten coole bands tussen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan