Archief - Post - / math - / prog / experimental / indie rock: Part II

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

memorexxx

Legacy Member
Allright. Cloud Nothings, eens proberen voor iemand mee te krijgen... :D

?therapy?

Legacy Member
Hayrus zei:
To Forget van A Whisper in the Noise. Melancholie.
Strange, heb daar blijkbaar onlangs naar op youtube naar gekeken maar kan het mij helemaal niet herinneren. :oink:

En ohja: :music: :drool:

clercqie

Legacy Member
clercqie zei:
Goh echt 'gekraakt' nog niets eigenlijk, maar deze komen er wel dicht bij:

Brand New - Daisy
Bomb The Music Industry! - Get Warmer
Autechre - Confield
Bon Iver - For Emma, Forever Ago (cliché!)

Waarom is echt moeilijk uit te leggen al typend, kga eens denken hoe ik het het best kan verwoorden ;)

Awright:

- Daisy: hoewel hun vorige, The Devil And God Are Raging Inside Me, ook echt geweldig is en zeer diep gaat tekstueel, ga ik toch voor Daisy. En wel omdat de teksten subtieler, vager en persoonlijker zijn - je kan ze echt op je eigen manier interpreteren en gaan vooral voor het gevoel ipv. het rationele. Dit is één van de weinige albums waarvan de teksten mij echt raken op persoonlijk niveau, en ze komen veel harder aan dan bij andere soortgelijke groepen omdat de muziek bij momenten echt door merg en been snijdt.

- Get Warmer: de combinatie van hun hyperactieve en bij momenten erg debiele sound (maar dan wel debiel op de best mogelijke manier) met, tja, alweer de zeer persoonlijke en bij momenten erg depressieve lyrics doet bij mij echt een persoonlijke snaar raken. Dit is een album die me erbovenop geholpen heeft na een wat moeilijke periode waar ik met mezelf geen blijf wist. Wat daarbij zeker geholpen heeft is de humor die de zanger in zijn teksten stopt en het aanstekelijke enthousiasme waarmee hij ze brengt, waardoor ik zelf ook gewoon opgepept werd.

- Confield: Van een heel andere orde dan bovenstaande. Het is waarschijnlijk het eerste album waarvoor ik echt moeite heb gedaan om het te begrijpen. Ik was fan van Tri Repetae, maar na een eerste paar luisterbeurten van Confield snapte ik echt niet hoe dit als "muziek" kon geklasseerd worden. Maar die nummers hadden/hebben zo'n hypnotiserende werking op mijn systeem dat ik er als het ware naar toe werd getrokken. En dan kwam die ene "klik" en nu is het één van mijn favoriete albums. Deze vermeld ik vooral omdat ik het erg merkwaardig vind hoe zo een abstracte, kille en emotieloze muziek toch zoveel teweeg kan brengen bij mij.

- For Emma: Deze heeft niet echt veel uitleg nodig denk ik ;)

Slecht verwoord allemaal, maar beter dan niets (alhoewel dat voor discussie vatbaar is).

UnFinished

Legacy Member
clercqie zei:
Awright:

- Daisy: hoewel hun vorige, The Devil And God Are Raging Inside Me, ook echt geweldig is en zeer diep gaat tekstueel, ga ik toch voor Daisy. En wel omdat de teksten subtieler, vager en persoonlijker zijn - je kan ze echt op je eigen manier interpreteren en gaan vooral voor het gevoel ipv. het rationele. Dit is één van de weinige albums waarvan de teksten mij echt raken op persoonlijk niveau, en ze komen veel harder aan dan bij andere soortgelijke groepen omdat de muziek bij momenten echt door merg en been snijdt. (alhoewel dat voor discussie vatbaar is).

Hmm, dit vind ik dan weer niet. Elk nummer op The Devil and God... is een pareltje imo, superplaat :) Terwijl Deja Entendu nog angsty punk rock (maar heel degelijke) was, straalt deze veel meer maturiteit uit. Qua songwriting vind ik Daisy echt veel minder, moeilijk om uit te leggen maar het is zo :p

Live ook een goeie band trouwens :cool:

clercqie

Legacy Member
Ik wil die dus echt zotgraag zien! Maar die touren praktisch niet: frustrerend!

En inderdaad, TDAG is ook in mijn ogen een superplaat (en Deja Entendu mag er zeker wezen), maar Daisy vind ik echt gewoon wow. Het heeft ook een tijdje geduurd voor ik ze kon appreciëren, maar het is voor mij althans hun beste. Het heeft vooral met het zelfvertrouwen van die plaat te maken, denk ik. Je hoort de ambitie er gewoon vanaf spatten. Het moment wanneer die gitaarchug 'Gasoline' openrijt, kippenvel elke keer weer :drool:

syndrom

Legacy Member
ik ga nog es een poging doen om brand new te checken. nooit echt die band een deftige kans gegeven.

UnFinished

Legacy Member
clercqie zei:
Ik wil die dus echt zotgraag zien! Maar die touren praktisch niet: frustrerend!

En inderdaad, TDAG is ook in mijn ogen een superplaat (en Deja Entendu mag er zeker wezen), maar Daisy vind ik echt gewoon wow. Het heeft ook een tijdje geduurd voor ik ze kon appreciëren, maar het is voor mij althans hun beste. Het heeft vooral met het zelfvertrouwen van die plaat te maken, denk ik. Je hoort de ambitie er gewoon vanaf spatten. Het moment wanneer die gitaarchug 'Gasoline' openrijt, kippenvel elke keer weer :drool:

Pukkelpop '05 (of '07 :unsure:) was dat geloof ik, sindsdien heb ik ze idd niet meer op een Belgische affiche zien staan. Heel jammer, hebben wel wat fans hier.

Toch die laatste plaat nog eens opzetten binnenkort, misschien kan ik die nu beter appreciëren dan voorheen.

En ja syndrom, zeker checken die handel :p

bluecadet3

Legacy Member
memorexxx zei:
Allright. Cloud Nothings, eens proberen voor iemand mee te krijgen... :D

:puke: onorigineel misbaksel (duidelijk teveel naar dezelfde platen zitten luisteren), super belachelijke titels/tekst en onovertuigende 'frontman' (ik hoor enkel een zaagstem AAAAAA), hij zou beter wat keyboard en triangel muziek maken met al die emotions:puke:

plaat had beter "tribute to .... " ofzoiet geheten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan