Archief - Metallica vs. Iron Maiden

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie is de beste


  • Totaal aantal stemmers
    318
  • Opiniepeiling gesloten.

Inspecteur Jan

Legacy Member
Sletjeuh zei:
imo metallica
gewoon omda alles van iron maiden op elkaar lijkt ( ni da da slecht is ;))

:ironic:

Paul Dianno, Bruce Dickinson en Blaze Bayley trekken toch niet bepaald op elkaar vind ik ze :)

Ik heb gestemd voor de groep die in staat is liedjes te maken zoals:
-Blood Brothers
-Clansman
-Sign of the Cross
-Paschendale
-Alexander The Great (het gerucht gaat dat ze dit in de komende tour voor
de eerste keer live gaan spelen!!)
-Futureal
-Nomad
-Prowler
-Strange World
-.....

Eigenlijk alle liedjes uitgezonderd the Apparition en Weekend Warrior :woohoo:

Sletjeuh

Legacy Member
zet een maiden album op en en metallica album ( uitgezonderd het laatste )
en bij metallica merkt ge imo veel meer verschil op dan bij iron maiden ...

de jerre

Legacy Member
Sletjeuh zei:
zet een maiden album op en en metallica album ( uitgezonderd het laatste )
en bij metallica merkt ge imo veel meer verschil op dan bij iron maiden ...
So Sad But True... :p

^^VooDoo^^

Legacy Member
Sletjeuh zei:
zet een maiden album op en en metallica album ( uitgezonderd het laatste )
en bij metallica merkt ge imo veel meer verschil op dan bij iron maiden ...

Het zijn dan ook 2 verschillende genres.... Daarom ook dat deze poll belachelijk is!

psyko-monchske

Legacy Member
^^VooDoo^^ zei:
Het zijn dan ook 2 verschillende genres.... Daarom ook dat deze poll belachelijk is!

ik wou gewoon weten wie men kwalitatief de beste vond.

btw die opmerking van metal dat de vocals van maiden ni overtuigend zijn vind ik onterecht, niemand kan op tegen de screams van bruce

TRFluffy

Legacy Member
metalica, want ik vind iron maiden nie goe (die stijl van metal int algemeen nie)

Chimmy

Legacy Member
MeTaL zei:
voted Metallica, is niet voor niets mijn #1 band :)

Bij Metallica merk je gewoon dat ze niet bang zijn voor verandering. "The old shit" is serieus hard en kickt gewoon ass tot en met The Black Album imo. Load is totaal anders maar bevat geweldige nummers, Reload is imo maar zwak maar staan toch paar geweldige nummers op. Garage Inc....gewoon goed, staan echt paar pareltjes op. S&M, tjah... hier bewijzen ze maar weer eens dat ze niet bang zijn voor controverse. Een metalband die met een orkest speelt wat zeer goed bij mij is overgekomen.
St. Anger, geen hoogvlieger. Dance of Death en The System Has Failed zijn beide veel beter, maar St. Anger heeft een bepaalde charme (zéker live). Frantic en St. Anger live klinken gewoon goed maar is toch hun zwakste werk tot nu toe.
Kijk alvast uit naar hun nieuwe cd die er aan gaat komen. Ben er zeker van dat Rob zijn zegje wel zal doen en hopelijk komt er nog eens een echte heavy plaat uit (Rob speelt het liefste 'The Old Shit'...).


Maiden...Ik geef toe, ze zijn zeer goed. Alleen vind ik gewoon dat er niet echt een evolutie te merken is in hun albums. De helft van al hun nummers zou ik gewoon bij wijze van spreken op 1 groot album zetten omdat ze bijna allemaal dezelfde stijl hebben (Op Virtual XI na imo). Ook de vocals zijn voor mij niet echt overtuigend, James is gewoon beter imo.

Metallica > Maiden

Imo natuurlijk

dat is exact wat ik wil zeggen.
poll suckt evenzeer eigenlijk, toch maar weer zo'n poll waarbij metallica weer onnodig afgebroken word... Waarom dicussieren wie t beste is als ge van beide kunt genieten ?

btw Metal, ik woon niet ver van u (Opitter) ;)

FatFish

Legacy Member
kzal nu wel iedereen op men dak krijgen mja,
kvind ze allebij een beetje over hyped, en vooral metallica dan.
er zijn toch wel betere heavy-metal bands als iron maiden en een hoop betere thrash bands als metallica.

niette min heb ik gestemd op iron maiden omdat zij na zoveel jaren nog altijd hun ding doen en kwaliteit leveren.
en jah metallica dan... die zijn wat afgewaterd met de jaren(understatement en nie een klein beetje)

Pauly

Legacy Member
ik vind iron maiden om een of andere reden altijd een beetje te proper gecomponeert.

tja metallica lijkt misschien passé, totdat ge ze weer is live hebt gezien ... dan slaan ze u lekker dood met hun oude hits & hun nieuwe werk. De St. Anger cd was niet echt supper, maar live was het een pak beter.

Je kan niet rond metallica

kwistenbiebel

Legacy Member
Je kan ook niet rond Iron Maiden als je naar metal luisterd.

FatFish

Legacy Member
Mja, metallica spreekt ook mensen aan die niet naar metal luisteren.
dus ze zijn zowiezo bekender, onterecht vind ik maar zo gaat dat nu eenmaal.

MegaJos

Legacy Member
'k vind beide zeer waardig maar als ik moet kiezen zal het toch Iron Maiden zijn.

Aces High, Fallen Anger, Run to the hills all the way eigenlijk ... Zal vooral op basis van een paar nummers zijn dat ik echt kies voor IM.

LupoLoco

Legacy Member
FatFish zei:
kzal nu wel iedereen op men dak krijgen mja,
kvind ze allebij een beetje over hyped, en vooral metallica dan.
er zijn toch wel betere heavy-metal bands als iron maiden en een hoop betere thrash bands als metallica.

niette min heb ik gestemd op iron maiden omdat zij na zoveel jaren nog altijd hun ding doen en kwaliteit leveren.
en jah metallica dan... die zijn wat afgewaterd met de jaren(understatement en nie een klein beetje)

ik ben het met je eens :)

Hellrabbit

Legacy Member
psyko-monchske zei:
btw die opmerking van metal dat de vocals van maiden ni overtuigend zijn vind ik onterecht, niemand kan op tegen de screams van bruce


*kuch* Halford *hoest* Owens *reutel*

Grishnackh

Legacy Member
GS|Demogorgon zei:
enneuh, zijn da "screams"?
eerder "squeels" ofzo

grindcore is lijk gorgelen in eigen kots hé :ironic:
nog stereotiepen?

anyway, on-topic:

Maiden vink nog steeds het beste, metallica heeft vroeger wel wa deftig werk neergeschreven, maar live trekken ze imo op niveel, terwijl maiden altijd wel voor iet spectaculair zorgt, de bandleden van maiden spelen op zich ook véél beter, sinds jason bij metallica weg is is het allemaal wa minder gegaan, maja ze trekken een groter publiek aan momenteel hé :) iron maiden ook tegenwoordig, alsge is op straat rondloopt merkte het wel, enfin op ons school is het toch zo, tot over 3 jaar was ik lijk de enige die me een maiden shirt naar school kwam, nu durf ik het bij wijze van spreke nimeer aandoen uit schaamte van al het klootjesvolk die het nu tegenwoordig aant dragen is...

Enfin ja, maiden blijft nog steeds mijn grote liefde, heb uit hun muziek heel veel geleerd, en videolessen van adam ook trouwens ^^
Paul Dianno was trouwens hun beste zanger vinnek persoonlijk :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan