Archief - manowar

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jolly_ranger

Legacy Member
Vlaams_front zei:
Zijn er eigelijk vergelijkende groepen met manowar?

Kheb al zoveel gehoord en der ligt hier nen hoop cd's maar geen enkele groep komt in de buurt van de power enzo die manowar brengt. Iemand?



jep, masterplan

alexii

Legacy Member
Welja, in performance heb je veel groepen die in de buurt komen hé.

Maar Masterplan trekt wel totaal niet op Manowar. :)

Wizard komt qua performance heel dicht bij Manowar, worden niet voor niks het Duitse Manowar genoemd.

Bart Religion

Legacy Member
BongZrGooD zei:
Er waren manieren genoeg hoor, maar downloaden was er inderdaad niet bij, zij het legaal of illegaal.
Maar er waren tientallen underground magazines en er was een enorm actieve demo scene. Wij verkochten demos tot in Brazilië, gewoon omdat we in zoveel boekskes stonden. (de meeste van die boekskes waren gewoon gefotokopieerd, en werden nagenoeg gratis weggegeven) En platen kostten geld, maar ja, in mijn prehistorie had men al wel cassettedecks en platendraaiers. Er was ook niet zo een overaanbod als nu, dus da viel allemaal wel mee. Al is het nu inderdaad gewoon makkelijker, maar moeilijk heeft zo zijn charmes ook wel...
Zo heb ik hier nog een paar eerste persingen liggen van oa Sodom (in the sign of evil), Tormentor(demo, later Kreator) waar heel moeilijk aan te geraken was... Het verkrijgen van die dingen was al een avontuur op zich, en het zorgde voor connecties...

Groetjes,
BongZ


Hoe cool was tapetraden in het pre internet/mp3 tijdperk.

-Redyck-

Legacy Member
jolly_ranger zei:
jep, masterplan

Masterplan is gewoon een compleet ander genre dan Manowar :)

Wat niet wegneemt dat het beiden fantastische bands zijn in hun genre.

Defees

Legacy Member
Vlaams_front zei:
Zijn er eigelijk vergelijkende groepen met manowar?

Kheb al zoveel gehoord en der ligt hier nen hoop cd's maar geen enkele groep komt in de buurt van de power enzo die manowar brengt. Iemand?

Hammerfall is vrij vergelijkend

Edguy vinnek ook wel in de stijl

Dream Evil heb ik ooit is horen zegge dat die de Nieuwe Manowar zouden zijn (chatroom van Amerikaanse Webradio (www.braingell.com))

Rhapsody, Holyhell, zijn allebei van het Manowar Label, dus ik denk dat die vergelijkbaar zijn, heb er wel niks van

DiepPaars

Legacy Member
ja nee, die zijn ook zo lederig, en ook zo'n teksten,zang is anders maar qua muziek wel ongeveer zo wa't zelfde ze, vind ik toch

Defees

Legacy Member
ja, maar ik heb Hammerfall live gezien (Hof Ter Lo) en euhm der liep veel volk rond me een Manowar t-shirt/trui/ you know... dus ik denk da die wel van de zelfde stijl zijn ze :)

alexii

Legacy Member
Zelfde genre ok, maar zelfde muziek niet echt.

Manowar is echt een band apart hoor.

boozeke

Legacy Member
*DeFees* zei:
ja, maar ik heb Hammerfall live gezien (Hof Ter Lo) en euhm der liep veel volk rond me een Manowar t-shirt/trui/ you know... dus ik denk da die wel van de zelfde stijl zijn ze :)
domme redenering
askik naar gigs vn bm bands ga,ebkik meestal gwn motörhead ofzo aan,zen die dn ook dezelfde styl?

Hmgrwngd

Legacy Member
Toevallig heb ik net Achilles, agony and ecstacy opstaan ...

:woohoo:

DiepPaars

Legacy Member
jep da is ook best wel kick ass, die cd (Triumph of Steel) was mijnen eerste Metal cd, ik kon da ooit volledig meezingen :p

alexii

Legacy Member
Wizard of Virgin Steele liggen er het dichste bij.

Luistert er dan niemand naar mij? :(

DiepPaars

Legacy Member
ik ken ze ni jong :D, a'k er ne cd van zien liggen zallek et is kopen :)

maar toch

deze thread kort same gevat

den Bongz heeft ze al ontmoet, de gelukzak

ze dragen leer, en andere toestanden om ruig er uit te zien

Geen enkele band evenaart ze

en om het af te sluiten met een stuck lyric :
Manowar- All Men Play On Ten

I made a rock-n-roll sin
When I tried giving in, to make money had to turn down loud
They said, "Why be proud, don't play so loud
Be like us and get a sound that's real thin
Wear a polyester suit, act happy, look cute, get a haircut
And buy small gear"
That's when I turned to them and said, hold it, right there

Well it's more to me than just a job, and while I'm playing
You won't get robbed
Nobody tells a man how to play, it just ain't that way
Hey, hey, hey, can you hear me say

All men play on ten, never gonna turn down again
All men play on ten, never gonna turn down again
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan