Archief - iPod nano

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

feral

Legacy Member
efe vraagje weet iemand of de ipod nano ook ogg. muziekbestanden ondersteunt ?

C//LiMBa

Legacy Member
feral zei:
efe vraagje weet iemand of de ipod nano ook ogg. muziekbestanden ondersteunt ?
importeren naar itunes en die zet da om naar mp3, dus no probz normaal gezien!

NeFerMeTu

Legacy Member
messiah´ zei:
Prijzen exclusief VAT.

$ 299 x 1,21 = $ 361,79
Ja dat de USA-store exclu btw is, wist ik ook al.
Ik vroeg me af waarom de prijs daar 299$ blijft, terwijl het hier 10€ duurder geworden is.
Is er een zwaardere belasting op videospelers (waardoor de prijs inclu in de USA ook hoger zal liggen dan voordien) of is het gewoon de bedoeling Europa meer aan te rekenen?

Heavy_Criminal

Legacy Member
as ge liekes in de bibliotheek van iTunes zet kome die der bij mij allemaal minsten dubbel in te staan :s ik veronderstel da da nie normaal is?

spectrious

Legacy Member
is odmat ge ze eerst ergens ander hebt geopend in iTuneso pandere locatie, of omdat ge BVB eerst mijn documenten hebt toegevoegd als bron en dan Mijn documenten/ mijn muziek.

Snapte?

Xoliul

Legacy Member
Zowiezo vragen ze in europa meer voor die nieuwe iPod, daar isbelasting 11 procent dachtek, en als ge omrekent, 299$ (250 euro) is 111 procent, dan kom je nog altijd niet aan die schandalige 320 euro van hier.

agent #2

Legacy Member
Weet er iemand wat de bedoeling is van die bijgeleverde "dock"? hoe je dat eigenlijk gebruikt? Ik geraak er niet wijs uit...

messiah´

Legacy Member
Dat 'dock' is een zogenaamd dockingstation. Je hangt dat aan je computer en als je daar je iPod in propt is 'ie automatisch verbonden met de computer en begint hij op te laden. Is een iets handigere en elegantere oplossing dan een losse USB-kabel.

NeFerMeTu zei:
Ja dat de USA-store exclu btw is, wist ik ook al.
Ik vroeg me af waarom de prijs daar 299$ blijft, terwijl het hier 10€ duurder geworden is.
Is er een zwaardere belasting op videospelers (waardoor de prijs inclu in de USA ook hoger zal liggen dan voordien) of is het gewoon de bedoeling Europa meer aan te rekenen?
Is er in de EU niet zo'n copyright heffing op harde schijven? Misschien rekenen ze die door aan de klant?

Xoliul zei:
Zowiezo vragen ze in europa meer voor die nieuwe iPod, daar isbelasting 11 procent dachtek
In de VSA is de VAT afhankelijk per staat. In sommige wordt er géén BTW gevraagd, in andere dan weer 25%.

Heavy_Criminal

Legacy Member
ist eigelijk waar da ge ne adaptor veu ipod nano op te laden via gewone netspanning er moet bij kopen? da ga anders alleen ma via pc kunt opladen?
zou ik wel dom vinden
Appel hun accessoires zen mottig duur!

NeFerMeTu

Legacy Member
Heavy_Criminal zei:
ist eigelijk waar da ge ne adaptor veu ipod nano op te laden via gewone netspanning er moet bij kopen? da ga anders alleen ma via pc kunt opladen?
zou ik wel dom vinden
Appel hun accessoires zen mottig duur!
Ja, is er idd niet bijgeleverd, enkel de USB-kabel en de dock-adapter.
Ook raar dat ze precies van firewire aan't afstappen zijn, Apple was er toch altijd zo'n voortrekker van.

spectrious

Legacy Member
NE maat van mij heeft voor zijn mini idd 30€ mogen dokken. Ze zijn duur, maar apple wi labsoluut GEEN brol of lelijken brol verkopen. Dus zelfs hun snoeren zijn aan een heel designteam voorgelegd. Je betaalt natuurlijk bi jalle Apple producten meer wegens het design.

Persoonlijk vind ik da juist super dat ge vor "slechts" 30€ iets van design hebt. Alles is gewoon van iPod accesoire 30€. iPod sokken, nano tubes, dock, remote, ...


Vergeet vooral niet, binenn 3 jaar zal uw dock en remote nog werken en dan zal je zelf vinden dat het een kleine 30€ waard was als investering.

Pokke duur, maar het werkt en het is mooi.

spectrious

Legacy Member
NeFerMeTu zei:
Ja, is er idd niet bijgeleverd, enkel de USB-kabel en de dock-adapter.
Ook raar dat ze precies van firewire aan't afstappen zijn, Apple was er toch altijd zo'n voortrekker van.
Zal zijn omdat mensen die ene iPod met firewire kopen die moeilijk op een PC zullen kunnen aansluiten. USB is er op elke pc en mac. Dus eigenlijk is het nog universeler.

MonkeyPenis

Legacy Member
hm raar kdacht 320 in vele winkels was dat toch zo, raar dat die deze toch een heel stuk duurder verkopen :s

NeFerMeTu

Legacy Member
MonkeyPenis zei:
hm raar kdacht 320 in vele winkels was dat toch zo, raar dat die deze toch een heel stuk duurder verkopen :s
320 voor de Nano?
Zwaar in't zak gezet zou ik zeggen: de gewone iPod (20gb) is normaal 320...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan