Archief - Het grote DJ/Audio-vragen topic! Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mike_D

Legacy Member
MrZodiac zei:
Ik draai met een DDJ controller en Traktor voor de radio... dus ik ben volgens jouw theorie geen DJ? :)

Ik draai zelf ook met een DDj controller dus volgens de term Controllerism zouden idd geen dj zijn :rofl:

Yannick1993

Legacy Member
Ik wil beginnen met draaien.
zowiezo wil ik niet met plaaten gaan draaien.

Dus zou ik dan gaan voor 2 rmp's met goei mengpaneel, of 2 denon s1200 met goei mengpaneel of een traktor s4?

suggesties welkom.

gr

Yannick1993

Legacy Member
Maar als ik met rmp's ga draaie ga ik denk ik met cd's draaien of zou ik dan met traktor draaien?

gr

[EZ]

Legacy Member
Ge kunt beginnen met CD's he, Traktor kunde altijd nog bijkopen als ge het ergens goedkoop of 2de hands ziet staan ofzo...

Yannick1993

Legacy Member
Is waar en die rmp's hebbe ook mp3 functie dus ask geen cd's wil branden kan ik het zo ook doen haha :) zulle wel zien. Heb al wat rondgekeke en valt ng mee qua prijs.

xDama

Legacy Member
Yannick1993 zei:
Is waar en die rmp's hebbe ook mp3 functie dus ask geen cd's wil branden kan ik het zo ook doen haha :) zulle wel zien. Heb al wat rondgekeke en valt ng mee qua prijs.

MP3 zijn best gemakkelijk, zeker in het begin. Wel niet zondigen aan de 320kbps-regel.

Alleszins, als je echt wil 'leren' draaien, zou ik zeker niet beginnen met meteen Traktor ofzo te kopen. 2 decks + mixer en beginnen maar. Het zal langer duren vooraleer je goeie en kwalitatieve mixen kan maken, maar je gaat op lange termijn meer skills hebben en het fundament van het draaien beter onder de knie krijgen.

Anders kan je binnen 2 jaar zogezegd 'draaien', zonder dat je nog maar 1 plaatje kan beatmatchen :)

Yannick1993

Legacy Member
Ja tis da daarom wou ik ook beginnen met cd spelers enzo, lijkt mij ook veel fijner eigenlijk... Platen lijkt me nog vetter, maar is een heel gedoe en daar begin ik niet aan^^

alvast bedankt en zulle s gaan zoeken dan :).

Btw, je cd spelers maken eigenlijk toch niet zoveel uit als je een goede mixer hebt hé?
Als ik nu bv rmp1's koop met scratch of rmp2's (oké er zitten meer functies op cd spelers zelf marja)??

xDama

Legacy Member
Yannick1993 zei:
Ja tis da daarom wou ik ook beginnen met cd spelers enzo, lijkt mij ook veel fijner eigenlijk... Platen lijkt me nog vetter, maar is een heel gedoe en daar begin ik niet aan^^

alvast bedankt en zulle s gaan zoeken dan :).

Btw, je cd spelers maken eigenlijk toch niet zoveel uit als je een goede mixer hebt hé?
Als ik nu bv rmp1's koop met scratch of rmp2's (oké er zitten meer functies op cd spelers zelf marja)??

Ik ben destijds begonnen met een Reloop DJ2 controller en ben dan recent overgestapt naar vinyl. Traktor is tof en al, maar het heeft voor mij geen charme en meer kopzorgen dan meerwaarde. Vinylmixen is ronduit geniaal en zeker voor het genre dat ik draai. Ik heb trouwens minder 'gedoe' met vinyl, dan met midi e.d. TT's en mixer afstellen, platen kopen en mixen maar :) Op termijn zal ik er wss wel nog Serato bijhalen, maar dat is dan eerder om thuis te oefenen en mijn aangekochte platen te 'sparen', voor ze dan live te kunnen gebruiken.

Een goeie mixer is imo belangrijker dan je decks, wel relatief gezien natuurlijk. 2 Pioneers vs 2 Reloops is bv. een wereld van verschil. Maar om te beginnen zijn die zeker voldoende. En die extra functies moet je voor jezelf uitmaken of ze belangrijk zijn of niet. Alleszins moet je maar eens een vergelijking doen tussen de EQ/faders van een goedkoper merk/product, met bv. een Denon DNX of Pioneer DJM. Het verschil dat die EQ's hebben qua filtering e.d. tov de goedkope dingen is echt immens.

Yannick1993

Legacy Member
ahzo, ja merci.
Maat van mij draait met platen (retro) en vind ik wel vet enzo maarja
toch niks voor mij. Ik ga hardstyle draaien en core, en wil dit gaan doen met
gewone cd (en mp3's) en denk niet met traktor fzo want ik heb het al is op mijn pc en makkelijk vond ik het toen niet. (Carnavalswagen lol) dus zullen zien.

deathsythe

Legacy Member
'k heb rmp1's gekocht, simpelweg omdat al wat er meer opstaat, ik niet nodig heb.

maar die rmp2.5's zijn wel interessant, zijn naast cd spelers ook midi spelers :)

JorisL

Legacy Member
Man man man, ik ben toch ne twijfelaar se... Ik heb hier ondertussen al veel gelezen, ik weet al veel meer over hetgeen ik wil maar ik ben nog altijd niet zeker. Als ik nu zeg: ik wil beginnen dj'en en mijn budget is 300-400 euro. Wat zouden jullie dan aanraden?

deathsythe

Legacy Member
maak er 500-600 eur van en je kan al 2 tabletops kopen (rmp1's bv of denon's) en daar een basic mixer bij.

(aangezien volledig midi geen optie was bij u zeker?)

Rage

Legacy Member
JorisL zei:
Man man man, ik ben toch ne twijfelaar se... Ik heb hier ondertussen al veel gelezen, ik weet al veel meer over hetgeen ik wil maar ik ben nog altijd niet zeker. Als ik nu zeg: ik wil beginnen dj'en en mijn budget is 300-400 euro. Wat zouden jullie dan aanraden?

op 2dehands/kapaza/marktplaats goede deals maken.

Ge gaat het u echt beklagen als ge rommel koopt. Ge kunt beter geduldig zijn, wat doorsparen en continu 2dehands sites blijven bekijken. Hier op 9lives wordt ook redelijk wat verkocht.

JorisL

Legacy Member
Mja, het probleem is dat ik nu echt wil leren dj'en, maar ik weet niet of het wel zo'n goed idee gaat zijn om er direct veel geld in te pompen... Ik zou het liever zien als een hobby en niet direct als een soort verplichting omdat het dure materiaal er staat.

En ja, ik heb hier wel een netbook maar dat gaat mss wat zwaar worden. Ik ben echter wel aan het rondkijken voor een goedkoop laptopje, tweedehands dus misschien dat dat wel moet lukken.

En echt veel cd's heb ik ook niet om mee te draaien en van al mijn muziek cd's maken zie ik ook niet echt zitten...

Als iemand iets weet of ziet op het internet mag je altijd iets laten weten. Dat zou heel vriendelijk zijn ;)

Misschien zoiets? Maar dat heeft geen MP3 (usb) aansluiting en geen effecten, en dat vind ik wel jammer... http://www.bax-shop.nl/cd-speler-se...lete-dj-set/product-details.html#!prettyPhoto

Andere suggesties zijn ook altijd welkom :D

profound

Legacy Member
Zijn hier mensen die producen met alleen hardware, of die voornamelijk gebruik maken van hardware?
Ik ben zo wat aan het rondzien en heb mijn oog laten vallen op de oldschool roland modellen. Ik wou eerst de tr 808 kopen, maar hij is wat duur naar mijn zin :unsure:
Of zijn hier mensen die tr's hebben en hun ervaringen willen delen :applause:

gunnie

Legacy Member
Ik kan nie echt raad geven aangezien iknog noob ben op producing gebied, maar ik heb me dit als kerstkado gegeven na er lang over te twijfelen.
Aangezien ik niet enkel op een pc scherm wilde kijken heb ik een compromis gemaakt met de Maschine en Korg EMX en als extra een Midi keyboard. :)

music.jpg
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan