profound
Legacy Member
xDama zei:Ik heb feitelijk eens een paar vinyl beginnersvragen. Ik ben nu ongeveer al een jaartje aan het draaien, maar pas recent op vinyl begonnen.
1. Hoelang doe je ongeveer met een setje naalden? Ik heb gelezen als je 1 plaat/dag draait, dat je na ongeveer 1 jaar je naalden moet vervangen. Klopt dit?
2. Ik heb nu een setje Ortofon OM Pro's steken, waar ik wel tevreden van ben, maar wat zijn nog aan te raden naalden? Let wel, het is enkel voor te mixen, niks te scratchen. Enja, liefst in verhouding prijs/kwaliteit.
3. Ik heb willen merken dat bepaalde platen veel soepeler over mijn slipmatten glijden dan andere. Is dat normaal? Als ik mijn plaat klaar zet voor te beatmatchen en ik laat ze zonder iets van kracht los, gaan bijna al mijn platen meteen op snelheid draaien, terwijl een paar platen echt een tel nodig hebben om op 45 RPM te komen. En als ik die platen bv. rewind, dan draaien die bijna dubbel zoveel terug als de andere.
1. Bwa jah, als ge er wa voorzichtig mee omspringt kunde langer dan een jaar me uw naalden doen ze. Ik heb in totaal al 4 naalden gekocht, en ik draai al 3 jaar ongeveer, dusja. Ma ik vind wel van mezelf da ek goe zorg draag voor men naalden.
2. Ortofon pro's zijn idd goeie naalden. Daar kunde nooit iets fouts mee doen! Voor naald + cartridge moede rekenen 150-200 voor een setje (2 dus). Ook nen tip als ge ga draaien, pakt ALTIJD uw eigen naalden mee, en koopt een 'doosje' om uw naalden in te steken.
Ook ne goeie tip, vergeet uw naalden dan ni op da feest
ad:3. Nope is ni normaal, en is iets wa ge ni wilt. Is zoals axl al zei da uw plaat bol/hol is. Maw 'warped'. En da is iets da ge ni wilt! Ik haat da echt, en alsek zo'n platen toekrijg van chemical gaan ze sowieso terug! Al 2 keer voorgehad en 2 keer terug op de post gedaan en een nieuwe plaat gekregen.
Normaal gade idd als ge uw plaat omdraait merke da den andere kant veel meer grip heeft.





