Archief - Het grote DJ/Audio-vragen topic! Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dubhead

Legacy Member
Deekay zei:
Ik heb 2 CDJ 200's en een Reloop RMX 40 USB, ik heb dus kanaal 1 en 4 voor CD's (met CDJ), nu zou ik kanaal 2 en 3 willen linken met virtual dj/traktor, hoe kan ik dit het beste doen? zou ook graag een cue/start knop er voor hebben dan..

Bedoelt ge da ge echte cd's wilt combineren met tijdcode in de andere kanalen?

Deekay

Legacy Member
Zodat ik kan kiezen tussen CD en virtueel (virtual DJ/traktor) ja timecode dus denk ik :)

JackM

Legacy Member
Hebt ge een timecode pakket? Cd's, geluidskaart en van die multicorekabels?
Niet dat het eig zou uitmaken, want uiteindelijk zou ge toch maar een gewone cd OF een timecode cd kunnen gebruiken.

Wat ge wilt doen denkek is naast met cd's draaien, gewoon een programma op uw laptop op uw andere kanalen steken. Daarvoor gaat ge al een geluidskaart nodig hebben (en bij voorkeur ook een controller).

Mike_D

Legacy Member
koenpje zei:
Serieus? :) Dat zijn gewoon jack kabels, gelijk dat ge cinch kabels hebt. Dient om instrumenten aan te sluiten aan u versterker of geluidskaart, of van geluidskaart naar versterker/boxen, of ...

Bijna goed maar het zijn unbalanced patch-kabels van 30 cm ;)

Nu dan de volgende ronden voor de magnetron :crazy:

TooChé

Legacy Member
Wa zou ik kunnen vragen voor 2 XTRM's met slipmatten? Werken nog perfect, mss moet enen arm wel afgesteld worden

Monoslay

Legacy Member
Misschien kunnen jullie mij helpen. :)
Ik zou graag zo een Pro-Ject Essential turntable kopen, weet er iemand toevallig waar ik die ergens in België in een winkel kan kopen? Via de post vertrouw ik het niet zo.
Liefst in regio Leuven.

deathsythe

Legacy Member
TooChé zei:
Wa zou ik kunnen vragen voor 2 XTRM's met slipmatten? Werken nog perfect, mss moet enen arm wel afgesteld worden

400 lijkt mij een goede prijs mits naalden

deathsythe

Legacy Member
welke software is er zo wat goed voor te producen, om te gebruiken icm traktor (live input)?

wat zijn zo de grootste na- en voordelen van bv Reason / Ableton / FLstudio, of is het wat hetzelfde verhaal als met Traktor en Serato?

Burntfaceman

Legacy Member
Dance Music Manual is vandaag aangekomen, kga me er eens mee bezig houden achter m'n examens. Heb er al veel goede dingen over gehoord.

Mike_D

Legacy Member
deathsythe zei:
welke software is er zo wat goed voor te producen, om te gebruiken icm traktor (live input)?

wat zijn zo de grootste na- en voordelen van bv Reason / Ableton / FLstudio, of is het wat hetzelfde verhaal als met Traktor en Serato?

De 3 parketten zijn al niet met elkaar te vergelijken zo hebben ze allen hun eigen voor en na delen maar is maar net wat je er mee wil bereiken.

ik zelf vind Ableton live wel lekker lopen in synk met Traktor wand Ableton kan gewoon door blijven lopen terwijl je iets van uit Traktor wil samplen en vervolgens gelijk weer in je mix te gebruiken is.

Anoniem09

Legacy Member
Ableton kan je inderdaad gewoon gratis testen.

Ik gebruik Logic om te producen. Vroeger FL Studio maar het kwaliteits verschil merk je wel degelijk dus volledig overgeschakeld..

Therapy

Legacy Member
Burntfaceman zei:
Dance Music Manual is vandaag aangekomen, kga me er eens mee bezig houden achter m'n examens. Heb er al veel goede dingen over gehoord.

Post hier hoe het u is bevallen. Wil zelf ook zo een boek eens lezen. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan