Even alle bands die ik zag overlopen, de uitgebreidere review komt in het jim and eddy's groezrock report zoals elk jaar.
Say Anything: Goeie opener! Ik vond het zeker niet slecht, in het begin van de set bijna geen volk, naar het einde toe was de tent al mooi gevuld. Waarschijnlijk in een zaal en beter geluid best een vette band, op dat grote podium echter een beetje mak.
Aiden: kutband
Silverstein: Ola paola, wawasmedadiere! Live een uiterst goeie emoband! Veel minder hard dan ik me op cd wel herinner maar alles iets verfijnder en lagere zang. Iets minder screams ook precies, ik geloofde eerst niet dat Silverstein - een van die nieuwe "screamo" iconen tegenwoordig - voor mij stonden. Maar een verdomd goeie set hoor!
Underoath: Niet al te denderende show, slecht geluid, niets dat bleef plakken.
Goldfinger: Nah, geen goeie show, slecht geluid, en ik had er zo veel meer van verwacht van the allmighty goldfinger.
Thrice: Duidelijk de nieuwe hype, overal thrice shirts op de weide, alhoewel me dat redelijk koud laat. Deze band gaat diep in muziek en kon het eerder voorlopig altijd live waarmaken. Echter op groezrock hadden ze een shitload een technische problemen waardoor ze een halfuur vertraging opliepen. Gevolg: een korte set van maar 6 nummers. Een beetje een bummer daar dit de enige band was die ik echt moest zien. De 6 nummers waren kort en vooral hard. Wie ze voor het eerst zag echter, ga ze toch maar es in een zaal checken, ze gaan vast meer bijblijven dan deze show!
Taking back sunday: Zucht, ik had niets verwacht, het scheelde niet veel of ik had het gewoon geskipped want ik was moe. Echter had Steve LIR me gezegd dat het misschien wel es de moeite kon zijn dus ik bleef kijken.
Show was strak, nieuwe nummers iets harder en catchier in de positieve manier. De oude extreem strak en allemaal met volle overgave gegeven. Ik vreesde voor een overdreven myspace look, echter geen tatoes te merken, gewone kapsels en buiten de prince-moves van Adam viel het allemaal best mee buiten pure livepower. Ik was onder de indruk!
The Banner: Goh, goed om wakker te worden, niet meer dan dat.
A wilhelm Scream: Iedereen was precies zo onder de indruk. Mja, kvond het niet slecht maar de kick die strike anywhere me vorig jaar gaf kon deze band me echt niet bezorgen. Ik keek ook teveel uit naar...
The spirit that guides us: Heel erg benieuwd naar de nieuwe nummers die ze hebben stond ik een beetje psyched voor deze band. Ze hebben echter alle verwachten redelijk waargemaakt. Ook komen ze meer over in een zaal en had ik een nog beter gevoel over de Catus-show. De DepecheMode cover vond ik echter niet geslaagd.
The maple room: Beste show die ik van hen zag maar ik blijf het niet snappen wat er speciaal aan is.
Himsa: Fucking metal, grappige band ook overigens, fijne mopjes, vette solo's, enzoverder. Coole show, ontdekking van de dag.
Death by stereo: echt niet overtuigd
Comeback Kid: Die dan weer wel, nieuwe zanger is echt fucking zot! Goeie songs, ambiance, zotkomerij!
Less than jake: De tel kwijt hoeveel keer ik ze reeds zag, minste keer van ze allemaal. Nieuwe nummer is brol, de oude hitjes stonden er echt weer maar daar waren er precies niet zo heel veel van.
Sick of it all: Goh, nostalgie! nieuwe nummers waren precies ook dat niet... 20 jaar al, en in die 20 jaar ze vast ook al 10maal gezien. Dit was echter zeker hun slechtste show niet daarvan! "To destroy the emo-scene without using violance, just walk up to them and say ' Talk to the fuckin girl allready!'" super.
Me first: Weer slachtoffer van het te veel verwachten. Slechte show, vals, duizend fouten, maar vette ambiance. Ik wil het ze eigenlijk best vergeven