Archief - Gitaarthread n°8: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Recipe4hate

Legacy Member
PSP_GAMER zei:
Hoe bedoelt ge? Als Gé chance hebt?

En qua versterker?
Het dient maar enkel om ermee op mijn kamer te spelen moet niet al te luid gaan maar als ik alleen thuis ben zou het wel eens leuk zijn :D
En het kan zijn dat ik soms bij mijn neef ga gaan met de gitaar etc om een keertje samen met hem te spelen...

Thx

Begin eens te lezen vanaf enkele pagina's terug. Deze vraag werd net nog gesteld.

Redhunter

Legacy Member
Nog eens teruggekeerd naar .014-.059 op mijn akoestische. Die 3 dunste zijn echt fantastisch, maar de dikste snaren zijn echt de hel voor sommige dingen :p.

Om nu elke keer 2 pakskes te kopen zie ik het niet echt zitten, dus weet iemand waar ge (liefst online) losse snaren kunt kopen/ setjes samenstellen van kwaliteit?
(Tis dus vooral voor de kwaliteitscheck, googlen kan ik ook :p)

Kingfisher

Legacy Member
t519416 zei:
Mijn eerste gok zou zijn je gitaar downtunen en er een big Muff of Fuzz pedaal aan koppelen?

Weet er iemand hoeveel het zou kosten om een LP te laten lakken door een gitaarbouwer ofzo? Mijn LP Standard heeft nu een satijnen finish en ik zou graag een blinkende lak hebben (en eveneens er mss nieuwe elementen insteken)

Enjoy: Stoned Jesus - I'm The Mountain - YouTube

De goedkoopste manier, én een perfect resultaat: zelf alle hardware verwijderen, fijnopschuren, afplakken (fretboard), en dan afgeven bij de plaatselijke carrosier, en vragen of h ze wil meespuiten met de eerste beste kleur die je graag ziet.
Werkt heel goed bij Fender, want die gebruiken toch polyurethaanlak. Bij de Gibson ga je eerst moeten testen of de lak geen nitro-lak is. Trouwens, bij de duurdere gibsons zou ik inderdaad naar de gitaarbouwer gaan. Maar de meeste gitaarbouwers herlakken niet graag: het is een behoorlijk smerig karwij.

Kan je ze niet polijsten?

Kapoen

Legacy Member
Redhunter zei:
Nog eens teruggekeerd naar .014-.059 op mijn akoestische. Die 3 dunste zijn echt fantastisch, maar de dikste snaren zijn echt de hel voor sommige dingen :p.

Om nu elke keer 2 pakskes te kopen zie ik het niet echt zitten, dus weet iemand waar ge (liefst online) losse snaren kunt kopen/ setjes samenstellen van kwaliteit?
(Tis dus vooral voor de kwaliteitscheck, googlen kan ik ook :p)

Lord of the Strings (what's in a name? :D) heeft een sectie voor apparte snaren, ik heb wel geen idee of ge er ook effectief uw gading gaat vinden.

Tjee

Legacy Member
Wat is een goeie stevige strap voor een Les Paul gitaar?
Aangezien ik mijn bestelling bij Thomann al gemaakt heb, zal ik de strap bij keymusic bestellen ;)

Carrion

Legacy Member
'k gebruik er altijd van Planet Waves, wel content van. Maar tbh, ge moet al hennig pech hebben da uw strap zou scheuren, zeker als ge 'm nie live gebruikt.

Tjee

Legacy Member
Oke bedankt :) planet waves black strap gekozen. Nu nog bestellen en that's it!

Ronnie86

Legacy Member
Carrion zei:
'k gebruik er altijd van Planet Waves, wel content van. Maar tbh, ge moet al hennig pech hebben da uw strap zou scheuren, zeker als ge 'm nie live gebruikt.

meestal krollen die uiteindes bij mij op omda da leder te soepel word...waardoor de strap van de pin afschuifd en ge dan goei reflexen moet hebben of de gitaar knalt tegen de grond :)

vandaar altijd surelocks hier.

Carrion

Legacy Member
Goh, lees hier het topic ne keer door want 't heeft hier de laatste 5-6 pagina's gegaan over beginner gitaren en versterkers. Sowieso van zo'n starterskit wegblijven.

Kapoen

Legacy Member
tritser zei:
Is dit iets dat goed is om mee te beginnen of zeggen jullie, blijf er zo ver mogelijk van af?

eventueel andere voorstellen?
Het valt natuurlijk te zien wat uw budget is? Die Epi Les Paul Special II is niet denderend qua kwaliteit, maar ge kunt altijd geluk hebben en een goed exemplaar vinden natuurlijk.

Tjee

Legacy Member
Ik heb net gelezen dat er ook een Epiphone les paul traditional bestaat naast de standard. Is deze beter? Want ik heb enkele uren geleden de standard besteld.

Pariah

Legacy Member
hmm mijne peavey bandit 112 is de geest aan het geven. tgeluid valt constant weg. tding is dan ook al kleine 10j oud.

kan er iemand mij een degelijke versterker aanbevelen? dient enkel maar om op mijn kamer te spelen. dus liefst iets dat goed klinkt bij laag volume + een goed distortion kanaal heeft. aangezien ik voornamelijk toch metal/punkrock zaken speel. :)

Implar

Legacy Member
Pariah zei:
hmm mijne peavey bandit 112 is de geest aan het geven. tgeluid valt constant weg. tding is dan ook al kleine 10j oud.

kan er iemand mij een degelijke versterker aanbevelen? dient enkel maar om op mijn kamer te spelen. dus liefst iets dat goed klinkt bij laag volume + een goed distortion kanaal heeft. aangezien ik voornamelijk toch metal/punkrock zaken speel. :)

Ik heb hier sinds november een Blackstar HT-5 staan en ben er zéér tevreden over. Om thrash metal en dergelijke te spelen is de distortion meer dan genoeg, als je écht veel nodig hebt kan je er een OD-pedaal voor zetten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan