eldec
Legacy Member
Tjee zei:Dag iedereen
Ik ben al een tijdje op zoek naar een elektrische gitaar met versterker en case.
Na wat zoekwerk is mijn oog gevallen op de Epiphone Les Paul Standard + Roland Cube 15XL.
Die gitaar blijkt nu een heel stuk goedkoper dan enkele jaren geleden, is er een nieuw model op komst?
Wat betreft de versterker: Ik heb destijds veel goede reviews gelezen over de Roland Cube 15X, maar benadert de 15XL dezelfde kwaliteit?
Is het overigens niet beter dat ik een 20XL neem?
Welke case raden jullie mij aan?
Gelieve mijn vragen te beantwoorden, 9lives gitaargoden!
Van de gitaar kan ik niet veel zeggen,
maar wat de versterker betreft ik heb zowel op een Cube 15x,20x en 20 XL gespeeld
en ik moet wel zeggen dat het zeer goede oefenversterkers zijn de 15x heeft naar mijn weten weinig of geen effecten (distortions niet meegerekend) tzelfde van de 15 XL de 20X en heeft zo'n 6 effecten en de 20XL heeft nog een solo kanaal en 3 effecten meer
ven de drie zou ik sowieso een 20 watt nemen dus een 20x of een 20 xl want de 15x klinkt wat kaal en minder vol (vind ik)
hopelijk heb je er wat aan
mvg
eldec




