langun
Legacy Member
gillesgoalll zei:ik zit met een vraagje.
welke is kwalitatief het beste?
een gibson les paul studio(€700)/epiphone 50th anniversary 1960 les paul (€710) ?
Beter, moeilijk te zeggen.
Waardevaster: Gibson.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
gillesgoalll zei:ik zit met een vraagje.
welke is kwalitatief het beste?
een gibson les paul studio(€700)/epiphone 50th anniversary 1960 les paul (€710) ?
Met die goedkope Gibson LP Studio's heb ik altijd het gevoel dat het gewoon een Epiphone is met een Gibson headstock. Maar om eerlijk te zijn: ik ken er niet veel van, dus als iemand er meer van weet...gillesgoalll zei:ik zit met een vraagje.
welke is kwalitatief het beste?
een gibson les paul studio(€700)/epiphone 50th anniversary 1960 les paul (€710) ?

Kapoen zei:Met die goedkope Gibson LP Studio's heb ik altijd het gevoel dat het gewoon een Epiphone is met een Gibson headstock. Maar om eerlijk te zijn: ik ken er niet veel van, dus als iemand er meer van weet...
In die prijsklasse hebt ge geloof ik ook de nieuwe Godin Core serie: link
Geen Gibson headstock uiteraard, maar kwalitatief dik in orde (misschien beter dan de Gibson en Epiphone).
Dat zijn Gibsons, en geen Epiphones.

Ja en jaSkream! zei:Valt die pijn mee en zou ik direct met een western kunnen beginnen?
Die Takamine gitaar is een goede keuze, zeker als pop/rock uw ambitie is. Ik ben indertijd ook direct begonnen op zo'n type gitaar, nooit behoefte gehad aan zachtere snaren.
Heb er al zin in!


Als het echt nodig, zal ik wel eens naar Duitsland rijden. Amuseer mij altijd rot als ik in die winkel ben. Juist een klein kind in een speelgoedwinkel x) Dus dat heb ik er wel voor over.Stierkoe zei:Op een klassieke gitaar is dat véél gemakkelijk, maar daar klinken die akkoorden ironisch genoeg niet goed op. Enfin, daar zijn ze toch niet echt voor gemaakt.
Ja, in feite vind ik alle akkoorden met 5-6 snaren maar zwakjes klinken door de nylon snaren. Traag gespeeld vind ik het wel mooi, waarbij je elke noot apart hoort, maar dan niet in pop/rock.Redhunter zei:Een gitaar waar barrés niet op klinken en al de rest wel bestaat niet.
Hmm, ik weet niet. In de winkel toen 4 akoestische gitaren getest en met alle 4 had ik moeite om een F in eerste positie proper te spelenMomenteel heb ik bijvoorbeeld een Takamine waar alles gelijk boter neemt, terwijl mijn nylon gitaar wat stroefer neemt door de hoge actie.
. Je gaat toch niet ontkennen dat je bij een steel-string over het algemeen een pak meer kracht moet zetten met je vingers tov bij een klassieke of elektrische? 
Stierkoe zei:Ja, in feite vind ik alle akkoorden met 5-6 snaren maar zwakjes klinken door de nylon snaren. Traag gespeeld vind ik het wel mooi, waarbij je elke noot apart hoort, maar dan niet in pop/rock.

Stierkoe zei:Hmm, ik weet niet. In de winkel toen 4 akoestische gitaren getest en met alle 4 had ik moeite om een F in eerste positie proper te spelen. Je gaat toch niet ontkennen dat je bij een steel-string over het algemeen een pak meer kracht moet zetten met je vingers tov bij een klassieke of elektrische?
![]()
