Archief - Gitaarthread n°8: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

vloet

Legacy Member
Ik gebruik tegenwoordig wel string cleaner en een productje (citroenolie) om het fretboard wat proper te houden.
Mijn snaren oxideren nu minder snel, en soms is het wel eens nodig alle vetlapperij van uw frets te halen. Die productjes vind je gewoon in de Key enzo.

Kapoen

Legacy Member
Ik gebruik Dunlop 65 voor algemeen onderhoud van de body en neck van al mijn gitaren.
Dit is wel een product dat ik verkregen heb via een Dunlop pakketje (collectie plectrums, capo, stringwinder, polish, cloth,...), maar op zich is het vrij prijzig. Kent iemand goedkope alternatieven?

Snaggit

Legacy Member
Ik heb onlangs van een kennis zijn gitaar overgenomen met Floyd Rose bridge... Toen hij ze langs bracht bleek dat die zijn snaren al in geen maanden vervangen had en de g, b en e-snaar waren zo verroest als iets :s
Ikzelf heb op zo'n bridge ook nog nooit snaren vervangen dus ga die toch eens binnen doen en kijken hoe ze dat doen :p

Ook eens kijken voor wandbeugels want in mijn kleine kamer staat het vrij vol met 3 gitaren en een versterker.

The_Cat

Legacy Member
Allrigt :D Dat word dus naar de winkel voor een heel onderhoudspakketje en dan nog inclusief snaartjes xD Happy shopping wordt dat :p

misschien al wat spullen online bestellen ;p dan moet ik minder lang wachten in de winkel xD

Mesmo

Legacy Member
Geen idee of dit de juiste plaats is om deze vraag te stellen, maar aangezien ik niet echt de juiste plaats vind, hier dan maar. Ik ben op zoek naar een Vox Vt20+ versterker. Die wordt verkocht in de Keymusic. Zijn er alternatieven voor deze winkel. Heeft iemand dit toestel al gebruikt en zoja, is dit een degelijk (thuisgebruik) toestel?

langun

Legacy Member
Kleine muziekwinkels (maar die kunnen waarschijnlijk niet tippen aan de prijs van key music) of duitse megastores à la Thomann/Musicstore, maar als er dan iets scheelt is het minder praktisch om er mee naar de winkel te gaan. De service van Key is ook wel goed (in Gent tenminste), dus op zich doe je daar weinig verkeerd mee.

Over de versterker zelf kan ik niet veel zinnigs zeggen, als krijgen ze wel goeie beoordelingen.

Carrion

Legacy Member
The_Cat zei:
Allrigt :D Dat word dus naar de winkel voor een heel onderhoudspakketje en dan nog inclusief snaartjes xD Happy shopping wordt dat :p

misschien al wat spullen online bestellen ;p dan moet ik minder lang wachten in de winkel xD

Altijd best 1 pak snaren reserve hebben :p Ik raad (persoonlijk) wel aan om AL uw snaren te vervangen als ge ze vervangt. Nu als ge er 1 overspeelt en die ligt er ma een week op hoeft da nie, maar niks klinkt zo slecht als 1 verse snaar die nog metaalklank heeft samen met 5 goed ingespeelde snaren.

En wat plectrums betreft, na ne tijd zijt ge er al zoveel kwijt da ge wel telkens eentje vind als ge er eentje zoekt :p

Hayrus

Legacy Member

Tonerider

Legacy Member

Hayrus

Legacy Member
Merci. Ja 't is shipping dat ik een beetje wou vermijden (althans van buiten de EU), maar het is inderdaad nog steeds veel goedkoper.

The_Cat

Legacy Member
Heb een dunlop 65 cleaning pakket gekocht bij Thomann. Eerste keer dat ik daar een bestelling plaats :p zal dus nog wel zien :D en donderdag naar de keymusic voor nieuwe snaren :D

langun

Legacy Member
Kon je geen snaren meebestellen bij Thomann? :p Lijkt me toch praktischer.

The_Cat

Legacy Member
langun zei:
Kon je geen snaren meebestellen bij Thomann? :p Lijkt me toch praktischer.

Ja maar het probleem is dat ik niet goed welke ik moet leggen op mijn hummingbird :p Op het internet lees je zoveel verschillende dingen :/ en ik zie atm door de bomen het bos niet meer. En ik weet helemaal niet welke er nu op liggen. Enkel dat het bronze zijn :')

Kapoen

Legacy Member
Keymusic is vrij duur voor snaren, ik ben er onlangs voor de eerste en meteen laatste keer geweest (voor snaren dan).

The_Cat

Legacy Member
Kapoen zei:
Keymusic is vrij duur voor snaren, ik ben er onlangs voor de eerste en meteen laatste keer geweest (voor snaren dan).


Mja maar hun expertise lijkt me atm handig :p

Ik heb al wel wat opgezocht op het net, en ik was aan het denken over deze snaren op mijn hummingbird te leggen; maar ben niet zeker :p dus misschien als iemand het hier weet? ^^

Kapoen

Legacy Member
.012 is toch al redelijk dik als ik mij niet vergis. Op mijn eigen akoestische gitaar heb ik D'addario EJ15 liggen, die zijn .010. Het valt natuurlijk te zien wat ge zelf graag hebt, en dat ontdekt ge dus met proberen :)

Het zou kunnen dat met die .012 snaren de hals van uw gitaar wat moet aangepast worden wegens de hogere spanning die dikkere snaren veroorzaken. Uiteraard alleen maar als er nu dunnere snaren op liggen.

Uit nieuwsgierigheid: is uw hummingbird de rode/oranje versie of de zwarte? Ik vind het beide mooie gitaren :)

Stierkoe

Legacy Member
.012 is redelijk standaard denk ik. Mijn washburn had ook .012, en volgens de verkoper hadden ze dat allemaal.

Stierkoe

Legacy Member
Hayrus zei:
Merci. Ja 't is shipping dat ik een beetje wou vermijden (althans van buiten de EU), maar het is inderdaad nog steeds veel goedkoper.
Ik heb eerder wel gewoon zo'n BOSS pedaal gekocht trouwens. Toen had ik eerst naar een vrij grote elektronica winkel gereden en daar hadden ze zelfs zo'n switch niet (althans geen footswitch). Eigenlijk wel triestig dat dat zo moeilijk te vinden is :(

edit: ik had een unlatching switch nodig, die contact verbreekt als je er op drukt. Een latching switch kan je mss nog wel ergens vinden in de brico ofzo. Maar waarschijnlijk niet zo'n footswitch.

The_Cat

Legacy Member
Kapoen zei:
.012 is toch al redelijk dik als ik mij niet vergis. Op mijn eigen akoestische gitaar heb ik D'addario EJ15 liggen, die zijn .010. Het valt natuurlijk te zien wat ge zelf graag hebt, en dat ontdekt ge dus met proberen :)

Het zou kunnen dat met die .012 snaren de hals van uw gitaar wat moet aangepast worden wegens de hogere spanning die dikkere snaren veroorzaken. Uiteraard alleen maar als er nu dunnere snaren op liggen.

Uit nieuwsgierigheid: is uw hummingbird de rode/oranje versie of de zwarte? Ik vind het beide mooie gitaren :)

Hmm. Ik zie dat jij dus ook in dezelfde soort type snaar zit als degene die ik dacht. Dus zal ik ze maar eens proberen xD

En ik heb de zwarte :D en het zijn inderdaad prachtige gitaren. En ze klinken ook leuk vind ik :)

En ja stierkoe ik had ook ergens gelezen dat .012 redelijk standaard was :p daarom dat ik al voor die ging xD
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan