Archief - Gitaarthread n°8: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Carrion

Legacy Member
josuwa zei:
En alle gitaarsnaren gaan op uw gitaar passen. .08-.56, zelfs akoestische snaren kan je op een elektrische leggen (doe ik bijvoorbeeld met mijn ES-339).

Oppassen eh, nie bij elke gitaar zijn bv die zadels standaard diep genoeg om dikke snaren aan te kunnen :p

The_Cat

Legacy Member
Pff snaren vervangen de eerste keer op een floyd rose :') man man xD Waar ben ik aan begonnen :')
De eerste ligt erop, maar volgens mij is het niet helemaal optimaal :') ik heb dat filmpje gevolgd dat hier enkele pagina's terug gelinkt was (godzijdank daarvoor :') ) maar het viel me toch echt wel tegen. Hopelijk gaan de volgende snaren strak beter gaan sinds de E toch wel de dikste is dus het hards gaat tegen wringen denk ik dan? xD

Selderijstok

Legacy Member
Ben 2 jaar geleden begonnen op mijn eigen, tutorials/boeken etc...lukte allemaal vrij goed en nu wil ik mij herpakken en privé les volgen bij iemand.

Zoek nu maar eens iemand die linkshandig is en privé les wil geven :sop:

Tips? (en zeg niet begin rechts te spelen :p)

Recipe4hate

Legacy Member
Snap ik ook niet... Als die rechtshandig is, krijgt ge het effect van in een spiegel te kijken. Lijkt me zelfs gemakkelijk?

err0r

Legacy Member
The_Cat zei:
Pff snaren vervangen de eerste keer op een floyd rose :') man man xD Waar ben ik aan begonnen :')
De eerste ligt erop, maar volgens mij is het niet helemaal optimaal :') ik heb dat filmpje gevolgd dat hier enkele pagina's terug gelinkt was (godzijdank daarvoor :') ) maar het viel me toch echt wel tegen. Hopelijk gaan de volgende snaren strak beter gaan sinds de E toch wel de dikste is dus het hards gaat tegen wringen denk ik dan? xD

Als het nie lukt moogde altijd eens tot hier komen en wil ik het wel eens voordoen/uitleggen. Westerlo (Oevel) is nie al te ver.

Selderijstok

Legacy Member
Stierkoe zei:
Waarom moet die leraar per se linkshandig zijn? :unsure:

Omdat het in het verleden niet gelukt is met rechtshandig lessen:p Ik heb het geprobeerd.

Ja, ik ben raar :/ Tzit allemaal in het kopke...

Redhunter

Legacy Member
Selderijstok zei:
Omdat het in het verleden niet gelukt is met rechtshandig lessen:p Ik heb het geprobeerd.

Ja, ik ben raar :/ Tzit allemaal in het kopke...

Indertijd is daarom niet nu. 1 privéles kan je altijd vragen he. Als het echt niet lukt zie je dan nog, anders kan je misschien nog een tijdje zoeken.

The_Cat

Legacy Member
][E®®0R][;16271770 zei:
Als het nie lukt moogde altijd eens tot hier komen en wil ik het wel eens voordoen/uitleggen. Westerlo (Oevel) is nie al te ver.

Bedankt maar ondertussen liggen ze er allemaal op :D of het geweldig is is natuurlijk iets anders maar het is speelbaar xD

Men gitaar had er wel dringend nood aan vond ik aan zo'n onderhoud. Mijn fretboard kwam redelijk veel vuil af en dat slurpte die olie op als zot :P was echt dringend tijd xD

Die dunlop producten zijn echt wel goed xD alleen stinkt het wel wat xD

Kapoen

Legacy Member
ge hebt een fleske dunlop oil met extract van natte hond of zo gekocht? 'for that bluesy smell' :D

The_Cat

Legacy Member
Kapoen zei:
ge hebt een fleske dunlop oil met extract van natte hond of zo gekocht? 'for that bluesy smell' :D

God mag weten welk extract het is :') maar het is geen rozengeur hoor :')
Die gloss die valt nog goed mee, maar die cleaning voor fretboards die stinken wel xD

The_Cat

Legacy Member
Heb daarstrak toch nog eens wat gespeeld en alle snaren liggen er toch nog op :D dus het zal wel goed zijn xD

morb

Legacy Member
En als er iemand interesse heeft in een gloednieuwe boss RC-3 loopstation... let me know..

@Sick': That's sick man! awesome...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan