Archief - Gitaarthread n°8: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

langun

Legacy Member
Lord of the Strings: D'Addario EXL110 3PACK strings

Dat zijn de snaren die ik gebruik, met verzending erbij juist over 15 euro voor 3 sets, geen slechte prijs :D Bij Key zijn die ook wel te krijgen voor 13 euro voor 3 sets.

EDIT: Inclusief verzendingskosten zelfs 2x de prijs van bij Thomann?? Hoeveel heb je dan wel gegeven als ik vragen mag...

Kapoen

Legacy Member
Die EXL110 snaren gebruik ik ook voor mijn elektrische gitaar, maar vandaag moest ik een set D'Addario EJ15 hebben voor mijn akoestische gitaar. Die kostten 12 euro per pakske dedju. Bij Thomann zit ik met verzendkosten aan 6 euro of zoiets.

Hayrus

Legacy Member
langun zei:
Lord of the Strings: D'Addario EXL110 3PACK strings

Dat zijn de snaren die ik gebruik, met verzending erbij juist over 15 euro voor 3 sets, geen slechte prijs :D Bij Key zijn die ook wel te krijgen voor 13 euro voor 3 sets.

EDIT: Inclusief verzendingskosten zelfs 2x de prijs van bij Thomann?? Hoeveel heb je dan wel gegeven als ik vragen mag...

€13 incl. voor 3 sets snaren? Fuckers, 1 setje bassnaren kost €30 :angry:

Doet me trouwens denken aan: http://www.youtube.com/watch?v=Rq__L14XEm0 "Fucking bass strings are so expensive"

Carrion

Legacy Member
Moeste gelle die even rap overspelen als de meeste gitaristen zouden die ook goedkoper zijn :unsure:

Edit:

wij gaan zondag naar de studio, en ik zat met 't gedacht om de snaren die ik niet gebruik in het nummer af te plakken met schilderstape (iets dat dus niets achterlaat ofzo) zodat er geen bijklank ofzo komt van perongeluk die snaren aan te raken.. goed plan of gewoon idioot? :p

Recipe4hate

Legacy Member
Carrion zei:
Moeste gelle die even rap overspelen als de meeste gitaristen zouden die ook goedkoper zijn :unsure:

Edit:

wij gaan zondag naar de studio, en ik zat met 't gedacht om de snaren die ik niet gebruik in het nummer af te plakken met schilderstape (iets dat dus niets achterlaat ofzo) zodat er geen bijklank ofzo komt van perongeluk die snaren aan te raken.. goed plan of gewoon idioot? :p

Normaal gezien dempt ge toch met uw vinger af wat ge nie speelt :unsure:

Carrion

Legacy Member
Ja, ma m'n onderste snaren meestal nie :p + kunt nooit is weten da ge te hard aanslaat ofzo en bijklank krijgt :p

langun

Legacy Member
Speel de nummers waar je die snaren niet in gebruikt als laatste in, en haal ze eraf? :p als je een vaste brug hebt tenminste :D

Recipe4hate

Legacy Member
Carrion zei:
Ja, ma m'n onderste snaren meestal nie :p + kunt nooit is weten da ge te hard aanslaat ofzo en bijklank krijgt :p

Mja, dat vind ik toch essentie van het 'kunnen' gitaarspelen...
Als je het persé in de studio geluidsloos zonder demping wil, haal de snaren er gewoon af?

Carrion

Legacy Member
Jma, ik kan die heus wel spelen zonder aan te raken, 't is niet alsof ik live gewoon alles maar aansla, zou een schoon ding zijn. Maar voor studio mag er toch altijd dat beetje meer he, maar vind het wa onnozel om snaren eraf te halen en te moeten vervangen voor 1 nummer :p schilderstape leek me gewoon de simpelste en snelste oplossing

Redhunter

Legacy Member
Losse snaren kunnen mee resoneren, maar als het live goed klinkt, waarom dan schrik hebben?

Zelfvertrouwen is ook deel van gitarist zijn. :)

Ronnie86

Legacy Member
weet er ier iemand waar ik fretboard stickers kan krijgen?
i know ... ebay ma das allemaal uk,japan of us en paypal emmek ni

^^kwa snaren ERNIE BALL !!!! de mauvekes en de geel ma nu ook is Dunlop heavy core proberen
en op de ouwe gitaren : dean markley's

FatFish

Legacy Member
Carrion zei:
Jma, ik kan die heus wel spelen zonder aan te raken, 't is niet alsof ik live gewoon alles maar aansla, zou een schoon ding zijn. Maar voor studio mag er toch altijd dat beetje meer he, maar vind het wa onnozel om snaren eraf te halen en te moeten vervangen voor 1 nummer :p schilderstape leek me gewoon de simpelste en snelste oplossing
Da wordt heel veel gedaan. Op mijn Schecter plakt der boven de nut en onder de brug ook een dikke laag tape. De veren van een zwevende brug worden ook regelmatig afgeplakt, die maken nogal veel lawaai.
Da boeit niemand geen klote hoe dat ge da hebt opgenomen zolang da maar goed klinkt. Als u da crappy takes bespaart, nog een voordeel.
Live maakt da nie zoveel uit ma in de studio moet da pristine klinken.

MatthiasMet2t's

Legacy Member
Hallo! Ik ben van plan om binnenkort een elektrische gitaar te kopen,
ik ga dan waarschijnlijk lessen gaan volgen. Nu heb ik wel geen enkel idee welke ik het best zou kopen, of waar ik op moet letten. Mischien iemand met ervaring die wat advies kan geven?

Mijn budget is 300 euro, zeker niet meer. De muziek waar ik het meeste naar luister (als dat wat uitmaakt) zijn Pixies, Joy Division, Smashing Pumpkins etc. meer alternatieve rock muziek.

alvast bedankt

Recipe4hate

Legacy Member
Zoveel mogelijk uit testen.
En niet vies zijn om de gitaar te laten afstellen door een vakman. Dit kan je enorm veel frustratie besparen.

Ik kan je niks aanraden, omdat ik niet weet wat je al hebt...
Wil je 300€ aan de gitaar geven of wil je 300€ aan de gitaar + band + plectrums + kabels + versterker + stemapparaat geven?

Carrion

Legacy Member
Recipe4hate zei:
Zoveel mogelijk uit testen.
En niet vies zijn om de gitaar te laten afstellen door een vakman. Dit kan je enorm veel frustratie besparen.

Ik kan je niks aanraden, omdat ik niet weet wat je al hebt...
Wil je 300€ aan de gitaar geven of wil je 300€ aan de gitaar + band + plectrums + kabels + versterker + stemapparaat geven?

Het afstellen van een beginners gitaar heeft imo geen nut, ge komt bekan al even duur uit als da ge uw gitaar betaald hebt. En die dingen zijn nu eenmaal gemaakt om te leren gitaar spelen, niet om fantastisch goed te klinken of te spelen.

Anyway, ik zou sowieso dan eens 2de hands gaan kijken, want anders krijgde gegarandeerd brol in uw handen als ge 300 euro voor alles hebt.

Recipe4hate

Legacy Member
Carrion zei:
Het afstellen van een beginners gitaar heeft imo geen nut, ge komt bekan al even duur uit als da ge uw gitaar betaald hebt. En die dingen zijn nu eenmaal gemaakt om te leren gitaar spelen, niet om fantastisch goed te klinken of te spelen.

Anyway, ik zou sowieso dan eens 2de hands gaan kijken, want anders krijgde gegarandeerd brol in uw handen als ge 300 euro voor alles hebt.

Als ge als beginner een gitaar koopt die niet deugt (uiteraard al een miskoopt) en waarvan de nek krom is, de actie te hoog is,... Dan doe je jezelf geen plezier bij het leren spelen.
Je moet jezelf kunnen motiveren en daarvoor moet je ook een fatsoenlijk instrument hebben.

Mijn mening uiteraard.

Carrion

Legacy Member
Maar dan kunt ge u ook afvragen, gaat een beginner zoiets merken? Toen ik m'n 1ste gitaar heb gekocht wou ik maar 1 ding: da ze er cool uit zag. That's it, want van al de rest had ik toch geen verstand.

En actie, goh, die van m'n Schecter is ook een pak hoger dan die van m'n LTD, uiteindelijk heeft dat amper invloed naar mijn mening, zeker voor de basisgrepen die ge moet leren in het begin. En ik denk dat de meeste achteraf sowieso sneller overstappen naar een middensegment gitaar vanaf het moment ze doorhebben dat ze het graag doen en vooruitgang boeken.

Recipe4hate

Legacy Member
Carrion zei:
Maar dan kunt ge u ook afvragen, gaat een beginner zoiets merken? Toen ik m'n 1ste gitaar heb gekocht wou ik maar 1 ding: da ze er cool uit zag. That's it, want van al de rest had ik toch geen verstand.

En actie, goh, die van m'n Schecter is ook een pak hoger dan die van m'n LTD, uiteindelijk heeft dat amper invloed naar mijn mening, zeker voor de basisgrepen die ge moet leren in het begin. En ik denk dat de meeste achteraf sowieso sneller overstappen naar een middensegment gitaar vanaf het moment ze doorhebben dat ze het graag doen en vooruitgang boeken.

Ik heb de hoge actie enorm gemerkt als beginner. Een open C was met een te hoge actie zeer vervelend om te pakken.
Voor mij moest die absoluut niet 'cool' zijn. Was gewoon een Stratocaster kopietje.
En het klopt dat je er geen verstand van hebt op zo'n moment, maar als je wil leren, krijg je er vanzelf verstand van...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan