Archief - Gitaarthread n°8: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kvothe

Legacy Member
Iemand een idee welke combo-versterkertjes momenteel deftig zijn? Zoek iets om de line6 te vervangen (na 8 jaar werd dit wel noodzakelijk IMO) en dat niet te duur is (pak iets rond de 500 euro). Zou iets moeten zijn dat een deftige bluesklank geeft en hier en daar wat rock aankan. Speel met een Fender strat moest je daarmee geholpen zijn.

roes

Legacy Member
Ik heb onlangs een Laney CUB12 gekocht en de speaker vervangen door een Eminence The Wizard. Kostenplaatje: 320 euro voor een dikke en (na de mod) LUIDE lampenbak!
Ben er zeer content van, alleen vind ik het persoonlijk wat jammer dat de stroomkabel vastgemaakt is aan de amp en dat de fx loop serieel is. Maar bon, de klank is echt top: vol en warm, imho beter dan de fender blues junior. Speaker swap was wel noodzakelijk!

Recipe4hate

Legacy Member
I Got Mine.mp3 - File Shared from Box - Free Online File Storage

Juppa, hier es wat leven in rocken!
Wat vinden jullie van deze opname? Is met 11R en een aldi gitaar van 100€ gedaan. Is ook eens niet met EZDrummer opgenomen maar met Addictive Drums en ik vind de drumsound al meteen een stuk beter!
Variant op Black Keys trouwens.

Ik vind de geluidskwaliteit over mijn monitors best goed, maar dan over mijn laptopboxen dikke prul.
Ik moet zeggen dat ik me geweldig heb geamuseerd met deze opname. Het klinkt hier en daar wat sloppy en vettig, maar ik was dan ook helemaal aan het rockeren en daar gaat het toch om?:p

TsD

Legacy Member
Godmiljaar, ik had mijn reactie gezet op plug, maar ge bolde het direct weer af:(

Klinkt best lekker, leuke riffs:) Drums klinken idd leuker dan met ezdrums.

Recipe4hate

Legacy Member
^ ja ik moest eigenlijk daar niet zijn, ma Firefox ging nog naar die site :p

langun

Legacy Member
Klinkt goed, maar persoonlijk zou ik de gitaar veel dikker/vuiler proberen krijgen, waarschijnlijk omdat het origineel ook zo is, The Black Keys hebben een toch zeer typische sound :D

edit: ergens halfweg begint het al meer die richting uit te gaan blijkbaar!

desolation

Legacy Member
Dien addictive drums kende ek nog ni, klinkt ni slecht precies. Maar of het nu zoveel beter is dan toontrack libraries wetek nu ook ni :/

Recipe4hate

Legacy Member
langun zei:
Klinkt goed, maar persoonlijk zou ik de gitaar veel dikker/vuiler proberen krijgen, waarschijnlijk omdat het origineel ook zo is, The Black Keys hebben een toch zeer typische sound :D

edit: ergens halfweg begint het al meer die richting uit te gaan blijkbaar!

Ge had 't al afgezet van miserie :lol:

Hayrus

Legacy Member
Ik heb nog nooit gewerkt met een afzonderlijke Top/Cabinet en ben nu eens aan het rondkijken (niet echt met de intentie om te kopen, maar toch :p). Ik vroeg me af hoe dat nu eigenlijk werkt. Moet je top exact hetzelfde aantal Watts hebben als je speakers, of mag dat ook meer/minder zijn. Kun je verschillende merken combineren? En waarom staat daar ook steeds x Ohm op?

Recipe4hate

Legacy Member
Hayrus zei:
Ik heb nog nooit gewerkt met een afzonderlijke Top/Cabinet en ben nu eens aan het rondkijken (niet echt met de intentie om te kopen, maar toch :p). Ik vroeg me af hoe dat nu eigenlijk werkt. Moet je top exact hetzelfde aantal Watts hebben als je speakers, of mag dat ook meer/minder zijn. Kun je verschillende merken combineren? En waarom staat daar ook steeds x Ohm op?

Als ik mij goed herinner is Ohm veel belangrijker dan Wattage.
Verschillende merken zijn uiteraard te combineren en is ook hetgeen het fun maakt!

shagrath

Legacy Member
Best vermogen van je top onder dat van je cab houden.
Uw Ohm's (impedantie) van je cab gelijk aan dat van de uitgang van je top (en rekening houden met serieel/parallell als je met verschillende cabs werkt)

Hayrus

Legacy Member
Thx @uitleggen.

btw: Onlangs de reverb van mijn broer gebruikt (build-in op crappy amp) en dat klonk fantastisch! Wat moet een degelijke pedal dan niet geven. Zucht GAS...:(

Kapoen

Legacy Member
In welke winkel/webshop kopen jullie snaren? Ik heb deze ochtend zeker weten teveel betaald in een 'lokale winkel/keten', maar ik had ze echt nodig.

Vergeleken met Thomann (inclusief verzendkosten) ongeveer x2 de prijs.

Carrion

Legacy Member
In ne gewone winkel gaat ge toch sowieso rap 10-11 euro betalen voor een pakske snaren.

Dees

Legacy Member
Bloodraven zei:
Iemand een idee welke combo-versterkertjes momenteel deftig zijn?

Ik ben ongeloofelijk fan van Blackstar als het gaat over kleine oefenversterkertjes! Klein, niet duur, all-tube, en een monst-geluid! Heb zelf een 1-watt versterkertje, ideaal voor thuis te oefenen, of met 2 personen te spelen. Simpele toonregeling (1 knop), overdrive en clean kanaal, en reverb.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan