Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Plutus

Legacy Member
Ik ben ook links, en ik speel rechts :). De eerste gitaar die ik vastnam was een rechtse, en heb zo gewoon leren spelen. Dat voelde toen het beste aan, en nu nog steeds..

Defees

Legacy Member
Manuvdv zei:
Ik ben ook links, en ik speel rechts :). De eerste gitaar die ik vastnam was een rechtse, en heb zo gewoon leren spelen. Dat voelde toen het beste aan, en nu nog steeds..

I challenge you to a vriendematch op hattrick ?

Plutus

Legacy Member
*DeFees* zei:
I challenge you to a vriendematch op hattrick ?
Bahja, nu ik (vrijwillig) de beker heb opgegeven, kan dat er wel af.
:offtopic:

Examens beginnen maandag, maar morgen toch nog eens een laatste keer naar de les, heb geen zin om tijdens de examens mijn gitaar 3 weken stof te laten happen :).

Defees

Legacy Member
kheb u juist uitgedaagd, FC Band Oblivion :P (ontkenningsfase da mijn band is gesplit 4 maand gelejen :P)

Boogymanx

Legacy Member
Ik ga het eerst hier eens vragen vooraleer een nieuwe thread te openen.

kzou graag willen beginnen me basgitaar te spelen. Nu zou ik willen weten, welke gitaren worden mij aangeraden? Een vriend van me heeft een fender maar met mijn gelimiteerd budget (300-400 euro) zal ik zowiezo al geen fender kunnen kopen. Zijn er enkele goede basgitaren voor beginners rond deze prijs? 't mag natuurlijk tweedehands zijn, zolang ze maar in goede staat zijn, maar'k denk da het toch beter is om me een nieuwe gitaar te beginnen zoda'k het ni direct opgeef omda mijn gitaar in slechte staat is.

Sick`

Legacy Member
Boogymanx zei:
Ik ga het eerst hier eens vragen vooraleer een nieuwe thread te openen.

kzou graag willen beginnen me basgitaar te spelen. Nu zou ik willen weten, welke gitaren worden mij aangeraden? Een vriend van me heeft een fender maar met mijn gelimiteerd budget (300-400 euro) zal ik zowiezo al geen fender kunnen kopen. Zijn er enkele goede basgitaren voor beginners rond deze prijs? 't mag natuurlijk tweedehands zijn, zolang ze maar in goede staat zijn, maar'k denk da het toch beter is om me een nieuwe gitaar te beginnen zoda'k het ni direct opgeef omda mijn gitaar in slechte staat is.

Ibanez GSR 200 -> prachtig, en zeker voor zijn prijs, maat heeft er zo eentje

Defees

Legacy Member
Boogymanx zei:
Ik ga het eerst hier eens vragen vooraleer een nieuwe thread te openen.

kzou graag willen beginnen me basgitaar te spelen. Nu zou ik willen weten, welke gitaren worden mij aangeraden? Een vriend van me heeft een fender maar met mijn gelimiteerd budget (300-400 euro) zal ik zowiezo al geen fender kunnen kopen. Zijn er enkele goede basgitaren voor beginners rond deze prijs? 't mag natuurlijk tweedehands zijn, zolang ze maar in goede staat zijn, maar'k denk da het toch beter is om me een nieuwe gitaar te beginnen zoda'k het ni direct opgeef omda mijn gitaar in slechte staat is.


koop u zelf een 2de hands bass en koop ergens een beginners bassversterker :)

Defees

Legacy Member
waaah, tis toch een suggestie ? hij staart zich uit naar de fender ... een mexican kan je met sjaans voor 240 op de kop tikken en dan nog een ampje van 20 watt en je bent gesettled.

Boogymanx

Legacy Member
Sick` zei:
Ibanez GSR 200 -> prachtig, en zeker voor zijn prijs, maat heeft er zo eentje

Merci, is bekijken :)

*DeFees* zei:
waaah, tis toch een suggestie ? hij staart zich uit naar de fender ... een mexican kan je met sjaans voor 240 op de kop tikken en dan nog een ampje van 20 watt en je bent gesettled.

'k weet ook da die Fender nu nog ni goe gaat zijn voor mij ze, en'k denk ni da'k binnenkort al ga spelen me ne Fender.

Defees

Legacy Member
FENDER MEXICAN


rule nr 1. Fender Mexican is de cheap versie van Fender USA :P

degelijke kwaliteit, en uber kwaliteit dus :)

zoek u een mexican 2de hands :)

Boogymanx

Legacy Member
*DeFees* zei:
FENDER MEXICAN


rule nr 1. Fender Mexican is de cheap versie van Fender USA :P

degelijke kwaliteit, en uber kwaliteit dus :)

zoek u een mexican 2de hands :)

Enige da'k vind zijn americans blijkbaar, kga nog ff wachten me't te kopen om te zien of er nog een aanbod komt ma het gaat wss de Ibanez worden peis'k, kheb der een paar reviews van gelezen en ze zeggen allemaal hetzelfde: zeer goed voor beginners.

Dees

Legacy Member
*DeFees* zei:
degelijke kwaliteit, en uber kwaliteit dus :)

Dat is ook niet helemaal waar. Je hebt echt deftige mexicaanse, maar er zit ook brol tussen. Probleem is nl dat de instrumenten geen degelijke kwaliteitscontrole doorstaan, vandaar soms het grote verschil in kwaliteit.

Waar je als beginner best naar kijkt is een bas met een hals die je ligt. Heb je kleine handen, koop dan geen bas met een brede hals, of het speelplezier zou je wel eens kunnen vergaan. Ga naar een winkel en neem wat in je handen. Dat je niet kan spelen doet er niet toe, je merkt het wel wanneer een hals te dik of te dun is.

Ibanez zijn inderdaad goeie beginnersbasjes, maar vergeet yamaha, Cort, en olp ook niet. Er is een uitgebreid aanbod, jij moet beslissen wat het beste voor jou is uiteindelijk.

Als je toch naar de Fender kant neigt, kan ik zeker de Squier Vintage Modified series aanraden. Squier zijn officiële kopiën van Fenders (Squier is dan ook een zusterbedrijf van Fender), met wisselende kwaliteiten. Nu is de recent uitgekomen 'Vintage Modified' reeks kwaliteit wel zeer hoogstaand. Ik denk dat je deze kan vinden ergens tussen de 3- en de 400 euro. Voor zijn geld zijn deze dingen echt geniaal goed. Heb je het geld, dan zou ik allesinds niet twijfelen

Defees

Legacy Member
Pbass voor de punch en Jazzbass voor het fijne werk gedoe is ook een factor he :P

Dees

Legacy Member
*DeFees* zei:
Jazzbass voor het fijne werk

Ach, veel doet dat het er eigenlijk niet toe. Ik heb op mijn Jazz nog Metal gespeeld. Instrumenten zijn ook alles behalve genre-gëorienteerd. Elk soort bas kan wel bij elk soort type muziek passen, alles hangt gewoon van je eq en speelstijl af.

xcruchesx

Legacy Member
ik kocht als eerste bass een yamaha RBX 250, goed en stevig om mee te beginnen. ik hoor ook goede zaken over die Squier Vintage Modified series. gewoon eens naar een muziekwinkel gaan en testen, vind je ongeveer wat je zoekt, bestel het bij den duits, veel goedkoper!

Vintage Hifi

Legacy Member
Kopen? Niks! Sparen voor mijn draailier en middeleeuwse doedelzak ja.. Al had ik wel graag een basgitaar en digitaal drumstel gehad, dat ik eindelijk eens wat nummers helemaal zelf kan opnemen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan