Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

onsmozes

Legacy Member
Ik ben behoorlijk zat en kan niet dieper ingaan op je probleem

maar dit geldt voor iedereen: toon godverdomme wat meer respect voor gilmour!

ik = gaan slapen

boer

Skoran

Legacy Member
Staat het volume op uw gitaar miss volledig open?
Bij mij piept mn versterker altijd als ik mn volumeknop op mn gitaar volledig open draai.

Plutus

Legacy Member
Ook op Clean, of enkel op Overdrive? Als het enkel op Overdrive is, probeer dan uw gain wat minder te zetten.

k!te

Legacy Member
Skoran zei:
Staat het volume op uw gitaar miss volledig open?
Bij mij piept mn versterker altijd als ik mn volumeknop op mn gitaar volledig open draai.

Ja mijn volume staat volledig open...en heb dit enkel op de overdrive /distortion

Plutus

Legacy Member
Probeer dan eens wat ik en/of Skoran zeiden, en laat weten of het hielp :).

Skoran

Legacy Member
Zet uw volume dan eens half open op uw gitaar, volledig openzetten heeft zo goed als geen zin.

Defees

Legacy Member
Skoran zei:
Zet uw volume dan eens half open op uw gitaar, volledig openzetten heeft zo goed als geen zin.

Au Contraire mon ami, half open volume is bluesy style... omt zo te zeggen, je mist de punch als je bepaalde genres wilt spelen als je het niet minstens op "8" (dat moet je dan schatten) hebt staan

BadCompany

Legacy Member
FatFish zei:
Niks slecht over Jacky Claes want heb daar ook al veel gekocht enzo.
Maar die hun gitaar technieker... Eerste keer was goed, mijn peavey was in orde toen ik deze binnen bracht en ewa dingen liet veranderen.
Maar over laatst, ik breng die opnieuw binnen samen met men Edwards. Toen ik die terug kreeg moest ik eigenlijk alles gewoon opnieuw doen. De brug van de Edwards stond niet parallel, en de peavey moest in D staan maar de brug was helemaal niet opnieuw afgesteld en da snaren zelfs niet gespannen...
Nu weet ik niet of André het de laatste keer heeft gedaan want voor de rest lijkt hij zeer competent de eerste keer, dus mss was het iemand anders de laatste keer maar het was echt een amateur boeltje.

Hasselt of Genk?

FatFish

Legacy Member
Is dezelfde technieker.(Genk ga ik wel altijd, is 200m wandelen ofzo)

btw: Volume in contekst van gitaren en gitaarversterkers moet ge toch anders bezien. Defees heeft gelijk, er is wel degelijk een groot verschil tussen u volume knop half open of volledig open. Rol je knop maar eens tot hij bijna dicht is dan krijg je een mooie clean of ligt overdriven sound terwijl je niks veranderd hebt aan de gain van je amp. Zelfde geld voor hard en zacht aanslaan. Als je hard aanslaat krijgt je amp nog es een vette schop tegen de pre-amp aan en overstuurt het ook makkelijker. Dus door je knop dicht te draaien verminder je eigenlijk de gain en niet gewoon het volume of aantal db's.
Feedback kan ook regelmatig aan slechte pickups liggen.

Skoran

Legacy Member
*DeFees* zei:
Au Contraire mon ami, half open volume is bluesy style... omt zo te zeggen, je mist de punch als je bepaalde genres wilt spelen als je het niet minstens op "8" (dat moet je dan schatten) hebt staan

Ik bedoelde dan ook half open om te kijken of het dan nog piepte. Ik heb volume op mn gitaar meestal op 3/4de staan

SpArkLeS

Legacy Member
hey, ik had een klein vraagje.
Ik ben zeer geinsteresseerd om klassieke gitaar te leren spelen.
Ik heb totaal geen voorkennis van gitaren, dus kom ik hier maar eens om hulp vragen.
Ik vroeg me af of er goede gitaren op ebay staan?
Ik heb maar een beperkt budget dus zou ik het liefst rond de 100 euro houden
(zal daarna zien of het mij echt interesseerd en sparen voor een duurdere/betere)
Kan iemand een kijkje nemen op ebay en mij tips geven?
Alvast bedankt

de jerre

Legacy Member
Goede ingesteldheid om te beginnen. Het beste is imho misschien nog om de lokale gitaarwinkel binnen te stappen, uitleg te vragen, eens vragen of ze je wat willen laten horen, en degene die jij het beste vind klinken en aanvoelen eruit pikt, zo ben je waarschijnlijk wel tevreden in het begin :)

Mvg,
Jeroen

SpArkLeS

Legacy Member
de jerre zei:
Goede ingesteldheid om te beginnen. Het beste is imho misschien nog om de lokale gitaarwinkel binnen te stappen, uitleg te vragen, eens vragen of ze je wat willen laten horen, en degene die jij het beste vind klinken en aanvoelen eruit pikt, zo ben je waarschijnlijk wel tevreden in het begin :)

Mvg,
Jeroen

zal ik eens doen, die hebben toch nie te dure gitaren e?

oh en wat is het verschil tussen een spaanse klassieke gitaar en een western/folk klassieke gitaar?

TsD

Legacy Member
Meestal hebben ze wel gitaren voor ieders budget.
En een spaanse of klassieke gitaar is een met nylon snaren en een nogal brede nek, als je klassieke gitaar wilt leren is dat wat ge best pakt.
fotoke van een spaans gitaarke zie

Een western is een met ijzeren snaren en meestal dunnere nek(?)
en een western

En kdenk wel dat ge voor 100€ wel iets kunt vinden dat prijs/kwaliteitsgericht goed genoeg is voor te beginnen:)

BongZrGooD

Legacy Member
Je vindt zeker wel iets om mee te beginnen in die prijsklasse, kijk maar eens even op de musicstore.de site...
Zoals dit bijvoorbeeld...
En ja, dat is goedkope "brol" maar als je gewoon eerst wil beginnen met akoestische gitaar maakt dat niet uit, naar 't schijnt branden die dingen ook goed, dus nuttig zullen ze op één of andere manier wel zijn...

Best lijkt me om gewoon naar je lokale muziekinstrumentenboer te stappen, en gewoon te vragen wat hij kan aanbieden voor maximum €100...

Groetjes,
BongZ

FatFish

Legacy Member
Wilt ge klassiek of akoestisch? Want er zit een verschil in. Die eerste gitaar is namelijk een akoestische niet een klassieke.

SpArkLeS

Legacy Member
FatFish zei:
Wilt ge klassiek of akoestisch? Want er zit een verschil in. Die eerste gitaar is namelijk een akoestische niet een klassieke.

lol wat is het verschil dan?

kvoel mij een echte noob :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan