onsmozes
Legacy Member
klassiek: kleinere kast, bredere hals, 3 nylon snaren (hoog) , 3 metalen (gewonden) (laag).
Akoestisch (steelstring): Grotere kast, smallere hals, metalen snaren.
Uiteindelijk kies je het best naar gelang de muziekstijl die je wilt spelen: voor klassiek, flamenco, gipsy kies je het best voor een klassieke, al is zowat alles ook speelbaar op een steelstring (en vice versa), het verschil zit em voornamelijk in de klank. De overstap van steelstring naar elektrisch is gemakkelijker (meer gelijkende hals + snaren) al is dat allemaal heel relatief.
Akoestisch (steelstring): Grotere kast, smallere hals, metalen snaren.
Uiteindelijk kies je het best naar gelang de muziekstijl die je wilt spelen: voor klassiek, flamenco, gipsy kies je het best voor een klassieke, al is zowat alles ook speelbaar op een steelstring (en vice versa), het verschil zit em voornamelijk in de klank. De overstap van steelstring naar elektrisch is gemakkelijker (meer gelijkende hals + snaren) al is dat allemaal heel relatief.

heb met geen van beide ervaring.

. Maar wie ben ik om te zeggen dat die gitaren strontlelijk te zijn terwijl zoveel het tegendeel vinden