Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

onsmozes

Legacy Member
klassiek: kleinere kast, bredere hals, 3 nylon snaren (hoog) , 3 metalen (gewonden) (laag).

Akoestisch (steelstring): Grotere kast, smallere hals, metalen snaren.

Uiteindelijk kies je het best naar gelang de muziekstijl die je wilt spelen: voor klassiek, flamenco, gipsy kies je het best voor een klassieke, al is zowat alles ook speelbaar op een steelstring (en vice versa), het verschil zit em voornamelijk in de klank. De overstap van steelstring naar elektrisch is gemakkelijker (meer gelijkende hals + snaren) al is dat allemaal heel relatief.

Gromme

Legacy Member
Een vriendin van me wilt haar gitaar verkopen.

Het is een Ibanez masa commemorative.

Iemand enig idee van waarde.

Defees

Legacy Member
Gromme zei:
Een vriendin van me wilt haar gitaar verkopen.

Het is een Ibanez masa commemorative.

Iemand enig idee van waarde.

googly woogly dude ^^

209 pond nieuw. kleine 300 euro ofzo hier

dus 160 euro ?

Plutus

Legacy Member
Iemand ervaring met de Zakk Wylde LP Custom? Epiphone dan, Gibson is beetje te duur lol.
En met (actieve) EMG's? In de Epi's zitten passieve, maar 'k vraag er de actieve ook maar direct eens bij :p heb met geen van beide ervaring.

migelle

Legacy Member
sinds vrydag m'n LTD EC-400 met seymour duncan pickups ^^ speelt gewoon zalig ^^

Defees

Legacy Member
Manuvdv zei:
Iemand ervaring met de Zakk Wylde LP Custom? Epiphone dan, Gibson is beetje te duur lol.
En met (actieve) EMG's? In de Epi's zitten passieve, maar 'k vraag er de actieve ook maar direct eens bij :p heb met geen van beide ervaring.

en dat heeft juist nen Dean:wtf:

-----

Legacy Member
Iemand al van Rory Gallagher gehoord? Nen beresjique gitarist :)

Je moet maar es achter de "Irish Tour 74" zoeken.. :love:

Defees

Legacy Member
duuuude iedereen kent Rory Gallagher hier -_- allez ja een groot deel die iets van gitaristen afweet :)

is mijnen 2de favo gitarist :P 1 sta Micheal Romeo en op 3 sta Robin Thrower :)

Dieleman_F

Legacy Member
Misschien een domme vraag, maar wat is kampvuurslag? Welk slagritme is dit? (en misschien een liedje als voorbeeld :p )

Skoran

Legacy Member
Dieleman_F zei:
Misschien een domme vraag, maar wat is kampvuurslag? Welk slagritme is dit? (en misschien een liedje als voorbeeld :p )

Ge slaat uw gitaar een paar keer keihard op de grond en gooit hem daarna in het kampvuur :niceone:

Defees

Legacy Member
Manuvdv zei:
Het is een zoektocht, tot ge datgene vindt dat perfect in uw pollekes past. Snapte? Ik allesinds wel.

ik pakte mijnen dinky vast en ik wist dat goe zat ze ... :)

Plutus

Legacy Member
Epi Explorer Gothic? Mooi ding, maar dat zal ik zelf nooit in huis halen. Nuja smaken verschillen, mijn Dean is daar het ultieme bewijs van.. Velen die hem gewoon spuuglelijk vinden :p.

onsmozes

Legacy Member
Veel sterkte

Nee 's gewoon nie mijn smaak ;). Maar wie ben ik om te zeggen dat die gitaren strontlelijk te zijn terwijl zoveel het tegendeel vinden

cassie821

Legacy Member
Ben mss van plan om te beginnen met elektrische gitaar te bespelen . Maar ik ben namelijk links zal dat storen om met een rechtshandig gitaar te spelen of zou ik ne linkshandig moeten kopen ?

Thin Liz

Legacy Member
Het is een kwestie van gewenning... sommigen zullen je aanraden om links te spelen omdat je dat van nature 'beter' zal liggen...

Enkele voorbeelden van linkshandigen die rechtshandig spelen:
- Joe Perry - Aerosmith
- Mark Knopfler
- Noel Gallagher

Maar er zijn genoeg linkshandige gitaristen die linkshandig spelen;
- Jimi Hendrix
- Doyle Bramhal III - Eric Clapton band
- Paskal Jakobsen

Er is geen 'vaste' regel hierin denk ik :)

BongZrGooD

Legacy Member
Ik ben linkshandig, en speel rechts gitaar... Kwestie van gewoonte eigenlijk. Eerste gitaar die ik vastkreeg was rechts, en zo verder gedaan...

Groetjes,
BongZ

Skoran

Legacy Member
Ik heb ooit linkshandig op een rechtshandige gitaar zien spelen, dus met de dikste snaar vanonder :p.
Die wist toen hij begon niet dat er links en rechtshandige gitaren waren en heeft dus maar zo leren spelen :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan