Archief - Gitaarthread n°6: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vintage Hifi

Legacy Member
Shit, wat iets lomp. Zijn we nu ook al te lui om onze gitaar te tunen? Great thinking, Gibson. Mensen die te lui zijn om een gitaar te tunen, zijn ook te lui om het te leren spelen. En als uw batterij plat is op een gig, zit ge daar met die useless feature.

kwistenbiebel

Legacy Member
En op gigs staat je gitaar snel vals vanwege de warmte, dus lijkt me toch gemakkelijk om snel te tunen tussen nummers door. :-) Ik vind het best wel cool!

EagleEye

Legacy Member
Wat een irritant geluid van die tuning knoppen... Wel een coole feature :D Alleen gaat je snaar dan springen op een moment dat je niet aan het opletten bent en BAM, snaar in je oog ;)

onsmozes

Legacy Member
Ik krijg het al moeilijk als zelf m'n beste vrienden aan m'n gitaar komen, laat staan dat ik 'm in handen geef van een beetje tandwiel en elektronica. Nee dank u.

Vintage Hifi

Legacy Member
En hoe lang blijft dat zo vlot werken? Het is wéér iets dat kapot kan gaan, hé.

vloet

Legacy Member
De Matthew van Muse heeft al zo'n systeem in 1 van z'n nieuwe gitaren. Aangezien die nogal hard aan z'n snaren kan sleuren en geregeld van tuning wisselt is het wel handig neem ik aan.
Voor mij persoonlijk is zo'n ding totaal ni interessant ^^

Ronny

Legacy Member
Heeft iemand ervaring met goei concertgitaren (of zijn het semi-akkoestische gitaren) ? Ja geen idee hoe het juist heet, maar zo van die gitaren waar Tenacious D altijd me speelt enzo :). Ik wil er graag zo een kopen maar 'k zou begot ni weten welk goed is, of rond welke prijsklasse ge best eentje koopt.

Defees

Legacy Member
gisteren trouwens dan TOCH eindelijk om 5 u s'avonds nat school mijn gitaar binne gedaan, kak uren op de hogeschool altijd :) khoop da ze af is voor mijne verjaardag :unsure:



psst. 23 december, send your plectrummekes al vast !

Hondengans

Legacy Member
Even een vraagje, ik heb geen verstand van PA,
Of alles wat ingewikkelder is dan een gitaar met een kabel aansluiten op een comboversterker :p.
Ik kan nu een Behringer Eurolive S1020 goedkoop (50€) krijgen via een vriend.
Op musicstore staat dit erbij:

High-performance 240 watt PA luidspreker met 10" woofer en dual elektrodynamische drivers. De EUROLIVE S1020 bezorgt elk publiek massieve power van punchy bassen tot kristalheldere hoge tonen.

Features:

* high-performance 240 watt 2-wegen PA luidsprekersysteem
* buitengewone soundkwaliteit, breed frequentiebereik en dynamic range
* extreem sterke 10" long-excursion driver zorgt voor ongelooflijke diepe bassen en akoestische power
* State-of-the-art dual elektrodynamische drivers voor buitengewone reproductie van hoge frequenties
* overload-protection garandeert een optimale bescherming voor de HF driver
* elliptisch wave guide design voor ultra brede geluidsverspreiding
* geïntegreerde tripod en statief adapter
* ergonomisch gevormde grip voor makkelijk transport
* robuust stalen rooster voor optimale speakerbescherming
* 2 professionele 6,3 mm aansluitingen (1/4" jack)

Kan ik dit aansluiten op mijn roland cube 60 en daardoor harder gaan,
en natuurlijk nog een goed geluid eruit krijgen?
Ik heb ook een Boss ME-50, kan ik dan mss de cube en de behringer
in stereo zetten (ik heb daarvoor 2 uitgangen aan de ME-50).

Wss heb ik een totaal verkeerd beeld van alles wat met versterking te
maken heeft, dus vraag ik hier het, als jullie me wat uitleg kunnen geven.

migelle

Legacy Member
-_-" vandaag telefoon gekrege van jacky claes dat die LTD-EC 500 pas in februari terug geleverd kan worde :(

FatFish

Legacy Member
Mijn cube 15 heeft een headphone out, dus in theorie is het mogelijk u PA daar op aan te sluiten.(als die cube 60 ook een out heeft). Maar ik weet niet of de output groot genoeg is om die PA speakers dan genoeg aan te drijven, laat staan de geluidskwaliteit dan...
In stereo met die ME-50 is het simpel weg nee. Dat zijn passieve speakers dus ze hebben nog een bron van versterking nodig in tegenstelling tot actieve speakers.

Sick`

Legacy Member
Ik veronderstel dat niet zomaar elke actieve speaker gemaakt is voor gitaar door af te spelen?

Ik zou graag eentje hebben voor mijn POD op aan te sluiten, maar ken er dus ook nog niet veel van. Het mag natuurlijk niet teveel kosten en zeker niet bedoeld zijn om de buurt op stelten te zetten, dus maximum volume mag overeenkomen met een 10/15 Watt combo, enja, em moet dus iets met een -10 DbV unbalanced signaal kunnen aanvangen (of line level .. maar is dat dan +4 Db balanced?).

FatFish

Legacy Member
Monitoren, die zijn gemaakt om de minst gekleurde weergave over te brengen. Gaat de beste sound geven.

Sick`

Legacy Member
FatFish zei:
Monitoren, die zijn gemaakt om de minst gekleurde weergave over te brengen. Gaat de beste sound geven.

Die dingen kosten ook wel wa alsek zo op de musicstore kijk :eek:

Kan ik niet eender welke actieve speaker ergens kopen zolang hij een line-in heeft? :confused:

BongZrGooD

Legacy Member
Skoran zei:
De Jacky Claes is dan ook een kutwinkel :p
En ESP is een kutmerk, dat bovendien niet leverbaar blijkt...

En wij hebben weeral geholpen zie...:p Wat een waardevolle bijdrages wij soms leveren... 'T hee gene naam...

Groetjes,
BongZ

migelle

Legacy Member
esp is toch goed merk of nie? welk zou ge dan wel aanrade, k zoek in ieder geval zo ne vorm (les paul), zwart met emg elementen

Skoran

Legacy Member
Bongz heeft gewoon slechte ervaring met ESP, ik ben EXTREEM tevreden van mijn ESP.
En ik hoor er (buiten bongz ;)) ook alleen maar goeie dingen over
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan